Søg Garagen Hej Gæst! Register

Et lille dysespørgsmål!
#1
Jeg har købt et "DR Racing 50CC" cylinderkit som har lidt større skyllekanaler og udstødningsport end standardcylinderen. Ja, jeg ville ikke have en ildspyende baghjulshvinende teenageraket, men gerne lidt mere skub.

Lyder en dyse 82 som et godt udgangspunkt at starte med koblet med en Gianelli Go, eller bør jeg starte højere? Jeg kører lige nu med 76 på standardcylinderen, og den er liiiidt mager.

Lyder 6.5 grams ruller i øvrigt fornuftigt? Jeg kan mærke at den ligger lidt for højt rullemæssigt, på standard - her sidder der 7.5 grams i stadig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er lige før at jeg tror at en dysse 82 kan være for stor, men hvids den 4 takter så snart at du giver gas eller den går ud eller ikke vil tage gassen er dyssen for stor, tændrøret skal blive cocio brunt på eller ved elektroden når tændrøret er helt nyt.
Også svært at sige hvad for en dysse du skal sætte i når du ikke skriver hvor stor at kaburatoren er og om du kører med standart luftfilter kassen.
Det lyder også lidt for stort med dysse 82 det bruger man normalt på 70cc men prøv dig frem start med lidt for stor dysse og gå ned i strøelse til at du når frem til at den vil tage gassen og den ikke 4 takter ved fuld gas.
https://www.scooterdata.com/html/dk/dyseberegner.php
Din cylinder er den samme som Top preformance trophy 50 cc og hvids din kaburator er en 17.5 mm og du kører standart luftfilter i følge beregningen skal du køre med dysse 72-88 så 82 er nok ikke helt ude i skoven.
Det er slet ikke sikkert at du skal helt ned i 6.5 grams ruller måske kun 7 grams eller 7.2 grams ruller men det er bare at prøve sig frem og finde den vægt hvor den kører mest optimalt uden at midste top fart og optræk, hvids rullerne er for lette kan den ikke lave moment nok til at presse de bagerste remskiver sammen, så vil den bare tage en masse omdrejninger og ikke køre så økonomisk og den vil også køre langsommere på toppen.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
(10-04-2018, 01:46)Johannes Johansen Skrev: Det er lige før at jeg tror at en dysse 82 kan være for stor, men hvids den 4 takter så snart at du giver gas eller den går ud eller ikke vil tage gassen er dyssen for stor, tændrøret skal blive cocio brunt på eller ved elektroden når tændrøret er helt nyt.
Også svært at sige hvad for en dysse du skal sætte i når du ikke skriver hvor stor at kaburatoren er og om du kører med standart luftfilter kassen.
Det lyder også lidt for stort med dysse 82 det bruger man normalt på 70cc men prøv dig frem start med lidt for stor dysse og gå ned i strøelse til at du når frem til at den vil tage gassen og den ikke 4 takter ved fuld gas.
https://www.scooterdata.com/html/dk/dyseberegner.php
Din cylinder er den samme som Top preformance trophy 50 cc og hvids din kaburator er en 17.5 mm og du kører standart luftfilter i følge beregningen skal du køre med dysse 72-88 så 82 er nok ikke helt ude i skoven.
Det er slet ikke sikkert at du skal helt ned i 6.5 grams ruller måske kun 7 grams eller 7.2 grams ruller men det er bare at prøve sig frem og finde den vægt hvor den kører mest optimalt uden at midste top fart og optræk, hvids rullerne er for lette kan den ikke lave moment nok til at presse de bagerste remskiver sammen, så vil den bare tage en masse omdrejninger og ikke køre så økonomisk og den vil også køre langsommere på toppen.

Hov, ja undskyld, jeg har ikke været helt prøcis! Standard HOT 50 12mm karburator!
Svar
#4
(10-04-2018, 01:33)Buschauffør Skrev: Jeg har købt et "DR Racing 50CC" cylinderkit som har lidt større skyllekanaler og udstødningsport end standardcylinderen. Ja, jeg ville ikke have en ildspyende baghjulshvinende teenageraket, men gerne lidt mere skub.

Lyder en dyse 82 som et godt udgangspunkt at starte med koblet med en Gianelli Go, eller bør jeg starte højere? Jeg kører lige nu med 76 på standardcylinderen, og den er liiiidt mager.

Lyder 6.5 grams ruller i øvrigt fornuftigt? Jeg kan mærke at den ligger lidt for højt rullemæssigt, på standard - her sidder der 7.5 grams i stadig.

Med alle begrænsninger er fjernet, og du sætter en Gianelli go på, ja så lyder dyse 82 fornuftigt. Da jeg i sin tid kørte med TPtrophy 70cc og Gianelli Go, kørte jeg dog med dyse 84 i  min Dr. Big.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: