Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nogle gange lyder det som om dækket...
#1
Hejsa allesammen

Jeg har lige et spørgsmål. Da jeg var ude og køre en laaang tur kørte jeg lidt på grus og lige pludseligt sagde det "pufff" og jeg troede dælme at dækket var punkteret. Jeg stoppede, kiggede og pressede ned i dækkene. Men nej det var skam fint! Det lød virkeligt som om dækket sprang. Og det er ikke første gang sådanne noget sker for mig og mine venner. Så nu spørger jeg jer, hvorfor siger/gør dækket det? Har selv tænkt på at det kan jo være da vores dæk er slangeløse så når dækket bliver bøjet en bestemt vinkel piver der noget luft ud af den helt henne ved fælgende?

Hilsen Kristian.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lyden kunne stamme fra, når i kører over en sten eller andet objekt, så kan der forekomme et knald(pufff), som lyder som en punktering. Det oplever jeg ihvertfald jævnligt Grin.
Svar
#3
Jps Skrev:Lyden kunne stamme fra, når i kører over en sten eller andet objekt, så kan der forekomme et knald(pufff), som lyder som en punktering. Det oplever jeg ihvertfald jævnligt Grin.

Ja men sker der intet? Jeg mener taber den ikke luft?
Svar
#4
Kristian12 Skrev:Ja men sker der intet? Jeg mener taber den ikke luft?

Kun hvis stenen/objektet, sætter sig i dækket og laver hul Smil.
Svar
#5
Nå okay. Tak for svaret!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: