Søg Garagen Hej Gæst! Register

SYM Orbit ll 50, Ny Scooter
#61
I er nogle hårde mænd. Grøn grin    Jeg kører bestemt ikke langt i disse køleskabtemperaturer!  Siden december '17 har jeg kørt under 30 km.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
(31-03-2018, 15:58)Katana Skrev: I er nogle hårde mænd. Grøn grin    Jeg kører bestemt ikke langt i disse køleskabtemperaturer!  Siden december '17 har jeg kørt under 30 km.

Det er ikke så galt, når bare påklædningen er i orden! En god dagtur mere, og den nye runder 1000,- km.
Men, du har vel gang i planlægningen af forårets Østjylland rundt, som vi glæder os meget til.
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#63
Tillykke med Orbit'en!

Det kunne være at jeg skulle overveje sådan en på et senere tidspunkt.

Jeg har for et par år siden prøvekørt en ny Symphony SR 4T 30'er hos Thansen, og den kunne max. køre 27 km/t målt på GPS. Det er altså meget langsomt. Og den havde ingen optræk. Jeg tænkte på, om det kunne være en 25'er (iflg. EU). Så jeg droppede at købe den.
Jeg købte i stedet en VGA Digita 2T demo fra Thansen med 2000 km og 2 år på bagen til 2500 kr. direkte fra deres hovedkontor i Middelfart. Det har været et godt køb, bortset fra at jeg bedre kan li' 4T pga. støjen, men Dell'Orto karburatoren og affjedringen klarer opgaven fint. Ingen fejl eller større problemer de seneste 7000 km.

Din vindskærm på Orbit'en ser super fin ud! Ved du om den kun er tiltænkt 30/45 km/t modeller? Fordi jeg kunne overveje at montere sådan en på min Kymco Super 8 125cc. Men der er vindpresset altså noget større når man kører 85 km/t.
Jeg har en ældre vindskærm liggende som er mega høj og ikke særlig pæn, og som gik fint gennem syn, men nogle folk påstår at den skulle være ulovlig pga. dens højde. Jeg kan dog ikke finde noget lovtekst omkring dette.
Svar
#64
(02-04-2018, 07:23)KymcoSuper8-125 Skrev: Tillykke med Orbit'en!

Det kunne være at jeg skulle overveje sådan en på et senere tidspunkt.

Jeg har for et par år siden prøvekørt en ny Symphony SR 4T 30'er hos Thansen, og den kunne max. køre 27 km/t målt på GPS. Det er altså meget langsomt. Og den havde ingen optræk. Jeg tænkte på, om det kunne være en 25'er (iflg. EU). Så jeg droppede at købe den.
Jeg købte i stedet en VGA Digita 2T demo fra Thansen med 2000 km og 2 år på bagen til 2500 kr. direkte fra deres hovedkontor i Middelfart. Det har været et godt køb, bortset fra at jeg bedre kan li' 4T pga. støjen, men Dell'Orto karburatoren og affjedringen klarer opgaven fint. Ingen fejl eller større problemer de seneste 7000 km.

Din vindskærm på Orbit'en ser super fin ud! Ved du om den kun er tiltænkt 30/45 km/t modeller? Fordi jeg kunne overveje at montere sådan en på min Kymco Super 8 125cc. Men der er vindpresset altså noget større når man kører 85 km/t.
Jeg har en ældre vindskærm liggende som er mega høj og ikke særlig pæn, og som gik fint gennem syn, men nogle folk påstår at den skulle være ulovlig pga. dens højde. Jeg kan dog ikke finde noget lovtekst omkring dette.

Tak.

Jeg prøvede nøjagtig den samme model for et par år siden, med samme resultat!
De havde ingen 45'er hjemme, men tilbød en prøve på 30'eren. Det skulle de aldrig have gjort. Imidlertid sad jeg godt på den, og den var dejlig bred om maven, og virkede bund solid. Den samme fornemmelse har jeg nu med Orbitten, til væsentlig mindre investering. Men, havde de haft en 45'er hjemme, med Orbit egenskaber, tror jeg det var blevet sådan en dengang.
Da, blev det til Kymco nr. 2, som jeg har endnu, men den skal ikke ud og køre lange ture, for trods cylinderskifte, så bruger den stadig olie, mere end sundt er! Men den starter, og kører fint til korte bytore, og arbejds kørsel frem og tilbage.

Angående vindskærm. Ja, der sker meget med vindpres, fra 55 -60 km/t til 80 - 85 km/t
Jeg kan således kun konstatere, den er ret spinkel, men klarer opgaven! Jeg lurer stadig på en bredere model, som dækker ned over styret.
Denne her, fra Speedline, ja der medfølger montering. Det er sgu billigt, men beslaget har kun fat i to punkter. Den store på Kymco'en har fat i 4 punkter, og det giver altså mere stabilitet.
Jeg har heller aldrig fundet noget lov misægt omkring højde, men som "Kragen" svarede dengang jeg spurgte ind, ja så skal der være frit udsyn hen over, også angivet med meter frem. Men ved ikke præcist hvor høj!
Noget andet jeg lige tænker. Da min kom hjem fra udland, gennem en MC forhandler, var den faktisk enorm høj. Jeg savede simpelthen i plexi'en til udsynet var ok for min højde. Kan du ikke eksperimentere med den gamle du har liggende?
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#65
Kom sgu til at køre langtur igen i går!
Paradoksalt nok, medens sneen formentlig føg om ørerne på jer dernede i SØ lige del af landet!
En "ret kold" forårs tur rundt Lille vildmose. Tja, det jo ingen sag når udstyret er i orden. Scooter som maser fint nordover mod frisk 0 gr. vind, samt hele beklædnings udstyret, sluttende med heldragt
På en P-plads skiftede jeg til almindelig beklædning, incl. tophue og vanter, og så gik turen ad mosestien!

   

   

   

   

Hjemturen foregik mere afslappet, idet vinden nu var med! Der kan lindes på håndtaget, og maskinen triller med samme fart som opturen!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
(02-04-2018, 08:55)N.Blu Skrev: Kom sgu til at køre langtur igen i går!
Paradoksalt nok, medens sneen formentlig føg om ørerne på jer dernede i SØ lige del af landet!
En "ret kold" forårs tur rundt Lille vildmose. Tja, det jo ingen sag når udstyret er i orden. Scooter som maser fint nordover mod frisk 0 gr. vind, samt hele beklædnings udstyret, sluttende med heldragt
På en P-plads skiftede jeg til almindelig beklædning, incl. tophue og vanter, og så gik turen ad mosestien!









Hjemturen foregik mere afslappet, idet vinden nu var med! Der kan lindes på håndtaget, og maskinen triller med samme fart som opturen!
Svar
#67
Flotte billeder af vildmosen , har selv kørt turen als hurup og vild mosen rundt nogle gange . Flot du tager turen trods kulden...
Svar
#68
(03-04-2018, 10:45)bikerleif Skrev: Flotte billeder af vildmosen , har selv kørt turen als hurup og vild mosen rundt nogle gange . Flot du tager turen trods kulden...

Det kunne jo være vi skulle lave en fælles rundtur en dag. Måske vi kan lokke et par stykker med, når nu vejret arter sig lid, her i april.
Kunne du være interesseret?
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#69
Grin  Ja flottebilleder på en kølig forårsdag . kiggede lige i dag nærmere for ingen steder står der noget om det , at den har varme på kaburator  ved ikke med din men det er på min samme side som chooker .
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
(04-04-2018, 13:40)tiggi Skrev: Grin  Ja flottebilleder på en kølig forårsdag . kiggede lige i dag nærmere for ingen steder står der noget om det , at den har varme på kaburator  ved ikke med din men det er på min samme side som chooker .

Nu ser jeg du skriver om omløb af varm luft til karburator. Det glemte jeg at kigge mere på i dag, da jeg kiggede til ventilerne!
Det er jo noget helt andet opbygning end jeg kender fra Kymco. Her er to store runde dæksler på top låget, så det skal ikke skrues af! Nej, ventil justering foregår gennem disse luer. Selve indstillimgen var også anderledes, idet vippearmene via fjedre altid har kontakt med ventil stammen. Det forvirrede mig, så jeg i starten ikke kunme konstantere et slip. Men så løsnede jeg juster skruen, og da begynete systemet at give forståelse!
For at justere, er man nødt til at løsne og skrue lid ud på juster skruen. Så kan søgebladet placeres, justerskruen spændes til modstand mærkes, og så spænde holdeskruen!
Men den fjederpåvirkning, snyder, for jeg troede faktisk at der ikke var mellemrum.
Indsugning er angivet til 0,03 / udstødning til 0,04, med en tolerance på kun 0,01
Mit tændrør havde rigtig farve, ifølge et sæt billeder jeg fandt på nettet. Men porcelæn omkring, så en smule varmepåvirket ud! Ved ikke om det betyder noget. Nu kunne jeg ikke finde ud af at måle ventil afstand, altså om den var ude af trim. Så ved ikke om den varmepåvirkning kan skyldes får stram eller for åben ventil justering!
Tallene på tændrør, betyder de hvor megen varme de kan tåle, eller hvor megen varme de producerer? Tol Orbit er tallet 6 / til Kymco 7 Jeg havde kun et liggende til Kymco, og valgte ikke at sætte det i. Må vente jel jeg får fat i et rigtigt!
Og, den startede søreme, da jeg havde samlet igen! Og kørte også fortsat godt. Egentlig tror jeg ikke der var brug for justering, men nu har jeg rodet, og kender systeemetl
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#71
Tallet på tændrøret angir hvor meget varme de tåler. 7 tåler mere varme enn 6. Om du bruker tændrør med for høyt tall kan det sote (det brænder ikke sig selv rent)  og gnisten bliver svagere/svakere.
Svar
#72
(04-04-2018, 22:45)rune75 Skrev: Tallet på tændrøret angir hvor meget varme de tåler. 7 tåler mere varme enn 6. Om du bruker tændrør med for høyt tall kan det sote (det brænder ikke sig selv rent)  og gnisten bliver svagere/svakere.

OK Rune
Men må tændrøret godt se lidt brændt ud, på ydesiden, på det hvide. Eller indikerer det at skifte op til 7
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar


Forum spring: