Søg Garagen Hej Gæst! Register

SYM Orbit ll 50, Ny Scooter
#25
Så er skærmen monteret og prøvekørt!
Kan godt mærke den er mindre  end den på Kymco'en. Mest generende er det vindflow som nu rammer hjelmen, med meget mere vindsus. Men generelt tager den vindpresset fra bryst og hals, og det er godt!
Så prøvede jeg lige at tænde GPS på telefonen, for at måle hastigheden. Den ligger konstant på 47 km/t. Jeg venter nok med at pille ringen i variatoren til første check af rulle og rem, men de overdrevne omdrejninger irriterer, så måske før!
Lidt billeder fra morgenturen.  Cool

   

   

   

   

   

   

Håber snart der bliver lidt varmere!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
De små vindskærme dækker jo fint kravet om at man skal kunne have frit udsyn over selve skærmen.

Jeg bøvlede også i nogle år med den ekstra vindstøj, jeg havde så en dyr Schuebrth Hjelm så jeg overlevede men overvejede alligevel flere gang kraftigt at pille skærmen af eller bytte den til en højere.

Skal den være højere, skal den så være mega høj for at man ikke bliver generet af topkanten midt i synsfeltet, og det kan muligvis give andre gener i forhold til vinden.

Så det er lidt for og imod - men specielt om vinteren er det rart ikke at have så meget modvind på overkroppen! Grin
Svar
#27
Flotte billeder kan vi ikke få et par nærbilleder af selv skærmen og den´s ophæng ??  Smil
Svar
#28
(14-02-2018, 16:05)tiggi Skrev: Flotte billeder kan vi ikke få et par nærbilleder af selv skærmen og den´s ophæng ??  Smil

Jo selvfølgelig! Altså, 349,- hos SpeedLine, incl. monterings grej.
Det eneste jeg måtte købe ekstra, en pose spændskiver, for at hæve beslagene over scooterens front panel. Telefonholderen sidder helt ok der!

   

   

   

   

   

   

   

Forholdsvis nem montering, og den giver ret godt læ!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#29
(14-02-2018, 16:49)N.Blu Skrev: Jo selvfølgelig! Altså, 349,- hos SpeedLine, incl. monterings grej.
Det eneste jeg måtte købe ekstra, en pose spændskiver, for at hæve beslagene over scooterens front panel. Telefonholderen sidder helt ok der!















Forholdsvis nem montering, og den giver ret godt læ!

Ser rigtigt godt ud  Thumbs Up
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Nu har jeg da rundet de 100 km. godt og vel, og vil nævne et par ord om køreegenskaber!
Har læst om nogle scooter mærker, vist nok VGA, som kan have en markant CDI begrænsning, som nærmest begrænser i ryg.
SYM Orbit bliver begrænset helt uden mærkbare indblanding. Den holder bare hastigheden uden der mærkes disse holden igen på omdrejningerne. Det er ganske behageligt. Den har en bedre styring end Kymco, kan ikke rigtig forklare forskellen, men søger ligesom selv tilbage til neutral. Affjedringen virker derimod ret kontant, ved ikke om det bliver blødere med antal kilometer.
Orbitten er jo stadig begrænset, men den rykker meget flot fra 0 - 47 km/t. Den acceleration forsvinder nok lidt når/hvis ringen bliver fjernet, så bliver optræk og omdrejninger mere behagelige og bløde!
Nærmer mig den første tankfuld benzin, og det ser ikke ud til at slå rekorder. Men det bliver med garanti ca. 10 km/l. bedre uden ring!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#31
Med din store glæde for din scooter ( har selv en magen til ) fandt jeg en service bog dog på engelsk men rigtig god synes du skal have linket da den indeholder alle di info der er brug for til en scooter
https://scootergrisen.dk/scooterhjemmesi...manual.pdf 
Et rigtigt godt link hvor der ikke mangler noget . Tag et kig er det værd . Blink med øjet
Svar
#32
(17-02-2018, 19:34)tiggi Skrev: Med din store glæde for din scooter ( har selv en magen til ) fandt jeg en service bog dog på engelsk men rigtig god synes du skal have linket da den indeholder alle di info der er brug for til en scooter
https://scootergrisen.dk/scooterhjemmesi...manual.pdf 
Et rigtigt godt link hvor der ikke mangler noget . Tag et kig er det værd . Blink med øjet

Tak skal du Have Tiggi, der er rigtig mange gode oplysninger der!
Er du lige så tilfreds med din masikne, som jeg, endnu da!
Har du supplerende oplysninger angående egenskaber, evt. uden begrænsning, er du velkommen til at dele.
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#33
(17-02-2018, 20:28)N.Blu Skrev: Tak skal du Have Tiggi, der er rigtig mange gode oplysninger der!
Er du lige så tilfreds med din masikne, som jeg, endnu da!
Har du supplerende oplysninger angående egenskaber, evt. uden begrænsning, er du velkommen til at dele.

Er meget tilfreds med den , den starter med et lille tryk på knappen skal dog lige have hævet tomgang en lille smule kører ubegrænset og som du tænkte for man en hel anden kørsel den kører rimeligt hurtigt op til de 45/47 km derefter trækker den noget langsommer op til den anden side 60 ( målt  på vejtavle set den vise 67 km ) uden at være fuld udkørt . Den er uhørt retnings stabil især i rundkørsler ( her har vi mange) , dens forbremse er mere en effektiv men er meget let at dosere selv med kun en enkelt finger på grebet .Synes også at afjedring bag er rimlig hård hvorimod for er den god.

Kørt 800 km. alle ubegrænset 
Monteret med 34 l. boks som ikke påvirker selv fyldt.
Skal snart have monteret skærm købt her i gruppen ved MSJ 1982 i sidste uge .
Ligeledes skal monteres luffer købt ve T Hansen ( fryser hurtigt finger).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(17-02-2018, 20:46)tiggi Skrev: Er meget tilfreds med den , den starter med et lille tryk på knappen skal dog lige have hævet tomgang en lille smule kører ubegrænset og som du tænkte for man en hel anden kørsel den kører rimeligt hurtigt op til de 45/47 km derefter trækker den noget langsommer op til den anden side 60 ( målt  på vejtavle set den vise 67 km ) uden at være fuld udkørt . Den er uhørt retnings stabil især i rundkørsler ( her har vi mange) , dens forbremse er mere en effektiv men er meget let at dosere selv med kun en enkelt finger på grebet .Synes også at afjedring bag er rimlig hård hvorimod for er den god.

Kørt 800 km. alle ubegrænset 
Monteret med 34 l. boks som ikke påvirker selv fyldt.
Skal snart have monteret skærm købt her i gruppen ved MSJ 1982 i sidste uge .
Ligeledes skal monteres luffer købt ve T Hansen ( fryser hurtigt finger).

Det er bare dejligt at høre endnu en tilfreds Orbitter! Er sikker på begrænsningen ryger ved første indgreb. Min tomgang er også lidt lav, men det er da til at justere. Kan kun sige, jeg meget glad for at køre med skærm! De få ture jeg kørte uden, var ubeskriveligt kolde for mig.
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#35
Har nu kørt den første tank benzin. Fyldte tanken da jeg hentede den, og nu 158 km ude ad landevejen kunne jeg fylde godt 4 liter på! Jeg har vel kørt de 150 km på 4 l. som giver omkring 38 km/l 
Men, jeg har jo også kørt pænt, ikke fuld gas ret langt ad gangen, og forsøgt at variere hastigheden en smugle.
Ved at linde lidt på håndtaget, lyder den jo ikke så anspændt, men falder faktisk ikke ret meget i hastighed. Jeg tror på den kommer op i nærheden 45 km/l uden ring.  Cool
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#36
Jeg har nu endelig fået fat i vario tool's, lånt!
Så kom forbi den skrue og ind til rullerne. Vejede dem, vægten var sgu lidt forvirret nede i kulden, men et gennemsnit over tre vejninger! Og jeg mener det er 6 g. ruller.

   

På vej ude igen, huskede jeg lige at hæve forlovelsen!
Prøveturen herefter, med Here We Go appen, overraskede mig en del!
Uden indvirkning fra vinden, er den nu villig til at passere 60. Meget gunstige vejstræk 64, og på nogenlunde lige vej men modvind, 55
Så det var da en begrænsning der ville noget! Den er ikke en gang blivet langsom i optræk, næ det virker som før, bare det at nålen smutter videre!  Rullende øjne
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar


Forum spring: