Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny "rigtig" knallert i Danmark. ABS bremser - option?
#1
Dax-shoppen er begyndt at sælge Yamasaki YM50D.

Det er en større model, af den kendte Yamasaki YM50B.
Kvaliteten mener jeg også er højere end YM50B.


Den koster 10.999 kr. og fås både som 30'er og 45'er.

http://www.daxshoppen.dk/yamasaki_ym_50d-p-2879.html

https://www.youtube.com/watch?v=-IeIIOjOs5A

https://yamasakimotor.en.alibaba.com/pro...56a5CWnOrK

Den kører over 50 km. per liter.

På en UK-hjemmeside, har jeg læst den fås med ABS bremser.
http://www.cheapbikesrus.co.uk/yamasaki-ym50-3d
http://www.lineonline.top/new-2017-model...14590.html
Men, mon ikke det er en mekanisk Kina-ABS uden elektronik?

Hvis det er rigtig ABS bremser som fås som tilbehør, så tror jeg det er første 30 knallert på det danske marked, som der kan bygges rigtig ABS på.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(06-02-2018, 22:17)Super 8 Skrev: Dax-shoppen er begyndt at sælge Yamasaki YM50D.

Det er en større model, af den kendte Yamasaki YM50B.
Kvaliteten mener jeg også er højere end YM50B.


Den koster 10.999 kr. og fås både som 30'er og 45'er.

http://www.daxshoppen.dk/yamasaki_ym_50d-p-2879.html

https://www.youtube.com/watch?v=-IeIIOjOs5A


Den kører over 50 km. per liter.

Der skulle vist fås ABS bremser til denne 30/45 knallert som ekstra tilbehør:
http://www.cheapbikesrus.co.uk/yamasaki-ym50-3d
http://www.lineonline.top/new-2017-model...14590.html
Men, mon ikke det er en mekanisk Kina-ABS uden elektronik?

Hvis det er rigtig ABS bremser som fås som tilbehør, så tror jeg det er første 30 knallert på det danske marked, som der kan bygges rigtig ABS på.

http://www.billig-scooter.dk/thread-2174...#pid265020   Blink med øjet
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 18.000 km VGA Mover 2016 6.600 km.
Svar
#3
(06-02-2018, 22:34)Jps Skrev: http://www.billig-scooter.dk/thread-2174...#pid265020   Blink med øjet

Det havde jeg ikke set.

Jeg har en Yamasaki YM50-GYS og jeg syntes ikke at rust er et stort problem på den. Men, den står også i carport. Hvis den står konstant udenfor kommer hurtig rust. Det vigtigste problem er skruerne - man skal helst efterspænde ALLE skruer når man får den. Jeg har haft to - og på begge faldt motorboltene ud. Og pludseligt hang motoren og dinglede frem og tilbage, når jeg gassede op eller tog fart af. Da jeg købte den, kunne jeg ikke forstå den kørte ustabilt. Det viste sig, at den ene bolt, som holder bagenden fast sad helt løs. Møtrikken var lige ved at falde af. Bagenden sakkede derfor frem og tilbage. Efter møtrikken blev spændt ordentligt, gik den ikke løs igen. Jeg tjekker den med jævne mellemrum. Jeg tror de fleste af møtrikkerne fra fabrikken kun er spændt med fingrene - flere sad helt løse ved købet. Det kan måske også være forhandleren, der ikke har samlet den korrekt - men, mon han har sat motorblokken på? Møtrikkerne der fastgør sædet glider af efter lidt tid så sædet sidder løst. Det er en god idé at afmontere sædet, og erstatte dem med selvlåsende møtrikker - så opstår ingen problemer. Ellers falder det metal der holder sædet også af, og det kan være svært at skaffe igen. Der er så vidt jeg husker 6 møtrikker under sædet. YM50D er en nyere model end YM50GYS, og den er bedre på mange måder. Men, jeg vil stadigt anbefale, at man tjekker ALLE møtrikkerne. Det er jo samme fabrik.

Endeligt var den medfødte ensretter på YM50GYS en af dem, der får batteriet til at eksplodere. Så batterierne holder kun kort tid, hvis den ikke erstattes.
Svar
#4
(06-02-2018, 23:17)Super 8 Skrev: Det havde jeg ikke set.

Jeg har en Yamasaki YM50-GYS og jeg syntes ikke at rust er et stort problem på den. Men, den står også i carport. Hvis den står konstant udenfor kommer hurtig rust. Det vigtigste problem er skruerne - man skal helst efterspænde ALLE skruer når man får den. Jeg har haft to - og på begge faldt motorboltene ud. Og pludseligt hang motoren og dinglede frem og tilbage, når jeg gassede op eller tog fart af. Da jeg købte den, kunne jeg ikke forstå den kørte ustabilt. Det viste sig, at den ene bolt, som holder bagenden fast sad helt løs. Møtrikken var lige ved at falde af. Bagenden sakkede derfor frem og tilbage. Efter møtrikken blev spændt ordentligt, gik den ikke løs igen. Jeg tjekker den med jævne mellemrum. Jeg tror de fleste af møtrikkerne fra fabrikken kun er spændt med fingrene - flere sad helt løse ved købet. Det kan måske også være forhandleren, der ikke har samlet den korrekt - men, mon han har sat motorblokken på? Møtrikkerne der fastgør sædet glider af efter lidt tid så sædet ser løs. Det er en god idé at afmontere sædet, og erstatte dem med selvlåsende møtrikker - så opstår ingen problemer. Der er så vidt jeg husker 6 møtrikker under sædet. YM50D er en nyere model end YM50GYS, og den er bedre på mange måder. Men, jeg vil stadigt anbefale, at man tjekker ALLE møtrikkerne.

Med 25 km/t (som den garanteret kører) er det vist ikke et godt køb.  Blink med øjet  Men den appelerer da til de unge vil jeg tro. Jeg skal ikke op på sådan en. Jeg kan sgu nok ikke svinge benet, ind over den  Grin
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 18.000 km VGA Mover 2016 6.600 km.
Svar
#5
(06-02-2018, 23:21)Jps Skrev: Med 25 km/t (som den garanteret kører) er det vist ikke et godt køb.  Blink med øjet  Men den appelerer da til de unge vil jeg tro. Jeg skal ikke op på sådan en. Jeg kan sgu nok ikke svinge benet, ind over den  Grin

Det klarer jeg meget nemt - og jeg er meget kortbenet. YM50GYS er endda højere. Jeg tager bare fat i buksebenet, og løfter benet over! Efter et par år, kan jeg nu løfte benet, uden at skulle tage fat i buksebenet!

Knallerten er lavet til 80 km/t. Selvom det er Euro 4 tror jeg ikke den har elektronisk indsprøjtning. Hvis den er lavet ligesom min YM50-GYS, kan du købe en justerbar CDI og indstille den til den hastighed du vil. Jeg har sat min 45'er til 57 km/t, og har ikke haft problemer. Den forrige sat jeg til 54 km/t, og den blev målt af politiet til 52.5 km/t, og jeg fik lov at køre derfra uden bøde.

Normalt tjekker de ikke CDI'en. Efter de ikke mere typegodkendes, har de heller ikke nogen idé om hvordan de skal være lavet. Jeg plejer at indstille skruen, og lægge noget sort lim til en limpistol over, og det samme med ledningen. Så kan det stort set ikke ses.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: