Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco'en er død (er vågnet igen)
#97
(16-02-2018, 14:27)Jps Skrev: Nå kan godt se at pilen, er sat et dumt sted. Her er et bedre billede af rillen, jeg skriver om:

Trækker min tidligger besked i tråden retur. Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#98
(16-02-2018, 14:58)tiggi Skrev: Trækker min tidligger besked i tråden retur. Blink med øjet

Thumbs Up
Ivecar plus 2023.
Svar
#99
(16-02-2018, 08:21)Teddy Skrev: Billigt. Grøn grin

Og med nu 8 skrevne sider, er den jo ikke helt død endnu. Blink med øjet

Nej kun skind død Fræk Griner Grin  .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Thumbs Up

Det glæder mig oprigtigt, at du har fået dit pakæsel fixet.
Alt det der med at krumptaplejer osv. skulle være årsag til problemerne "skurrede" Ond  gevaldigt i mine ører.

1 moderne 4takter er et stykke finmekanik, man ikke skal "knokle" med, og klaske alskens forhåndenværende dele på.
Dette gælder nok især, når de er droslet til halvdelen af deres normale ydeevne.

Modsat fx. en 2 takt Maxi. Der kan man bare putte 1 udst. med større forrør på, og vupti, er der bedre acc. og trækkraft.

Svar
(17-02-2018, 04:15)Flagg Skrev: Thumbs Up

Det glæder mig oprigtigt, at du har fået dit pakæsel fixet.
Alt det der med at krumptaplejer osv. skulle være årsag til problemerne "skurrede" Ond  gevaldigt i mine ører.

1 moderne 4takter er et stykke finmekanik, man ikke skal "knokle" med, og klaske alskens forhåndenværende dele på.
Dette gælder nok især, når de er droslet til halvdelen af deres normale ydeevne.

Modsat fx. en 2 takt Maxi. Der kan man bare putte 1 udst. med større forrør på, og vupti, er der bedre acc. og trækkraft.

Jotak  Smil Og det er slut med at eksperimentere med andre ting, end dem til Kymco. Ikke noget med Peugeot og Dr. Big dele, mere.
Ja 2taktere er jo meget nemmere at fikse, når det gælder mere fart, men det skal jo heller ikke være en baneracer ang. det  Smil

Jeg er godt klar over at 4taktere er noget sløvere, end en 2 takter. Men pt holder jeg mig til dem. Med mindre, der findes en 2takter der er lige så lydløs, som en 4takter  Blink med øjet Jeg har faktisk haft kig på Kymco Super 8 2takt  Grøn grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Tror jeg skifter Kymco'en ud med sådan en her  Grøn grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Havde besluttet mig for at køre en lang tur, så kymco'en kunne testes. Den lange tur blev til 8 km, så satte motoren ud. Det gjorde den så 4 gange ialt, inden jeg vendte snuden hjemad. Og her satte den så også ud. Mekanikeren havde godt nok sagt at batterispændningen var for lav, ved opstart. Den skulle ligge mellem 13,8-14,2 volt.  Jeg målte så batteriet, efter jeg havde slukket motoren. Der sagde målingen 12,5 volt. 

Så startede jeg den op, og så så at volt'en "susede" nedad. Da jeg stoppede den, sagde måleren 11,4 volt. Så ringede jeg til mekanikeren, og han anbefalede at skifte stator,da han mener at den er defekt, siden at volt'en daler, så det er jeg igang med. Har for en sikkerheds skyld, også skiftet spændingsregulator, lysmodstand og lysboksen. Nyt batteri bliver købt, når jeg kan køre uden at motoren går død.

Og synes så at noten sidder lidt yderligt. Er det normalt, at den gør det?
Ivecar plus 2023.
Svar
(19-02-2018, 16:01)Jps Skrev: Havde besluttet mig for at køre en lang tur, så kymco'en kunne testes. Den lange tur blev til 8 km, så satte motoren ud. Det gjorde den så 4 gange ialt, inden jeg vendte snuden hjemad. Og her satte den så også ud. Mekanikeren havde godt nok sagt at batterispændningen var for lav, ved opstart. Den skulle ligge mellem 13,8-14,2 volt.  Jeg målte så batteriet, efter jeg havde slukket motoren. Der sagde målingen 12,5 volt. 

Så startede jeg den op, og så så at volt'en "susede" nedad. Da jeg stoppede den, sagde måleren 11,4 volt. Så ringede jeg til mekanikeren, og han anbefalede at skifte stator,da han mener at den er defekt, siden at volt'en daler, så det er jeg igang med. Har for en sikkerheds skyld, også skiftet spændingsregulator, lysmodstand og lysboksen. Nyt batteri bliver købt, når jeg kan køre uden at motoren går død.

Og synes så at noten sidder lidt yderligt. Er det normalt, at den gør det?


Den er bare gledet frem i notgangen med den burde kunne ligge helt inde i notgangen hvilket den sikkert kommer nå stator kommer på igen.
Svar
Har skiftet stator og batteri (begge dele brugte). Men kan stadig ikke måle det antal volt, den skal vise.  Fortvivlet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Hvis du ha skiftet både stator og spenningsregulator så er der jo en mulighet for at batteriet laver feilen. Har du et annet batteri du kan prøve med?

Edit: Ser at du har byttet batteri. Har du byttet spenningsregulator?
Svar
(19-02-2018, 18:29)rune75 Skrev: Hvis du ha skiftet både stator og spenningsregulator så er der jo en mulighet for at batteriet laver feilen. Har du et annet batteri du kan prøve med?

Det batteri der sidder i nu, er fra reservescooteren. Men jeg har da et mere. jeg kan prøve. Alt er byttet, mht til Spændningsregulator, Lysmodstand og Lysboks. Det eneste jeg ikke har skiftet, er Cdi'en.
Ivecar plus 2023.
Svar
Opladning tager tid. Men jeg vil mene du burde kunne aflæse en noget højere spænding når maskinen startes op - det er jo sådan den lader batteriet.
Svar


Forum spring: