Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco'en er død (er vågnet igen)
#73
Er det jeg siger, gamle jas, du piller for meget  Grøn grin Blink med øjet

Nej, spøg til side. Håber du finder fejlen og at den bliver udbedret, kan sagtens forstå du er træt af det, 2½ år er jo ikke meget.
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#74
(13-02-2018, 21:52)K. Hansen Skrev: Er det jeg siger, gamle jas, du piller for meget  Grøn grin Blink med øjet

Nej, spøg til side. Håber du finder fejlen og at den bliver udbedret, kan sagtens forstå du er træt af det, 2½ år er jo ikke meget.

Jeg har jo ikke pillet ved lejerne, hvis det er dem der er gået Blink med øjet
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar
#75
(13-02-2018, 21:57)Jps Skrev: Jeg har jo ikke pillet ved lejerne, hvis det er dem der er gået Blink med øjet

Driller også bare lidt  Blink med øjet
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#76
(14-02-2018, 07:59)K. Hansen Skrev: Driller også bare lidt  Blink med øjet

Ond Grøn grin
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar
#77
(13-02-2018, 21:34)Jps Skrev: Nej de er ikke skiftet, men har smurt de eksisterende jævnligt.


Har du tjekket din koblings klokke , min scooter hylede også for nogle år siden da vi skiftede vario ud med multivar.
Fandt så ud af at det var koblings klokken der var blevet skæv på grund af for meget varme.
Så jeg købte en ny ventileret malossi klokke og problemet var løst.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#78
(14-02-2018, 09:28)Quiks Skrev: Har du tjekket din koblings klokke , min scooter hylede også for nogle år siden da vi skiftede vario ud med multivar.
Fandt så ud af at det var koblings klokken der var blevet skæv på grund af for meget varme.
Så jeg købte en ny ventileret malossi klokke og problemet var løst.

Jeg har skiftet ALT flere gange i variohuset, uden lyden er forsvundet. Og måske en god idé, med en ventileret klokke. Men er alvorlig bange for at lejerne er røget sig en tur allerede.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar
#79
(14-02-2018, 09:58)Jps Skrev: Jeg har skiftet ALT flere gange i variohuset, uden lyden er forsvundet. Og måske en god idé, med en ventileret klokke. Men er alvorlig bange for at lejerne er røget sig en tur allerede.

Håber da det er noget der er nemmere og ordne, er jo et stort arbejde og splitte motoren helt ad.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#80
(14-02-2018, 10:39)Quiks Skrev: Håber da det er noget der er nemmere og ordne, er jo et stort arbejde og splitte motoren helt ad.

Det håber jeg også. Men jeg får en til at skifte lejer osv, hvis han mener det er det, der er galt.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar
#81
(13-02-2018, 21:13)kalle2712 Skrev: Har du skiftet de to bøs, til el-start drevet. de skal smøgeres ved hver 4000km, vis ikke før ved korte turer.

Jeg har nu aldrig smurt mine bøsninger på min Super 8, og har ikke de problemer som Jps har, og jeg har da kørt 30.000 km.
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#82
Det bliver spændene at læse om hvad udfaldet bliver Smil  om det bliver en motor hoved renovering eller at reserve motoren bliver monteret som donor motor Grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#83
Men som er skrevet tidligger ( tror jeg ) er det tidligt efter 2½ år og  de km. vi har en G-Buddy med 15,000 km på klokken har haft alm. service herhjemme med kun olie skift ( ny rem og varioligger og venter) og den kører som da den blev købt . Bare såen kunne være Kymkoen var en mandags scooter ( bare lige en strøtanke) . Rullende øjne
Svar
#84
Så kommer der en lille opdatering ang. den "døde" Kymco. De sidste par dage, har jeg været lidt (meget) stresset over ikke at kunne bruge min knallert, på grund af en sindsyg (synes jeg) høj skrabelyd. Jeg skiftede så svinghjulet ud og syntes det hjalp lidt, men lyden var der alligevel. Så skiftede jeg koblingsklokken ud, med en anden. Det syntes jeg også hjalp lidt, men lyden var ikke helt væk.

Og som tidligere skrevet, så forventede jeg først besøg af en knallertmekaniker jeg kender, på Lørdag. Han kom sørme idag kl 12 og så gik han ellers igang. Først ved at lytte til den lyd, jeg havde fortalt ham om. Den kunne han så ikke høre  Målløs. Det var sathans, sagde jeg. Jeg syntes jo den stadig var der.  

Så der var ikke noget der antydede, at lejerne var gået. Så gik han ellers igang med at splitte karburatoren ad. Og det var godt han gjorde det, for næsten alle huller, var stoppet til. Den blev renset og justeret, renset og justeret og så lige en gang til, så var den ren. Studsen og pakningen under den blev også tjekket, og han anbefalede først, at få den skiftet ud. Men jeg har jo reservedele (godt nok brugte) så snuppede pakningen, fra reservemotoren, Den var så ikke meget bedre, end den der blev pillet af Kymco'en. Oringen var jo af gode grunde, ret mast (men blev genbrugt). Det fiksede han, og så fik pakfladerne noget benzinfast flydende pakning, i mangel på nye oringe. Oringen var så limet fast, men som sagt blev den genbrugt. Så kom turen til en justering mere nemlig tomgangen. Den voldte ham en del problemer, så karburatoren blev justeret en gang til, og så var den der. Problemet med tomgangen var at motoren selv gassede op og så faldt den og så gassede den op igen. Men nu står den så lavt i tomgang, at man næsten ikke hører den.

Så kom turen til ventilerne, det blev så kun indsugningsventilen, der blev justeret. Udstødningsventilen var ikke nødvendig, at indstille. Så nu står den øverste på 0.08, og den nederste på 0.10. Jeg havde inden han kom, fjernet friskluftsjovet, men det er meget muligt, det kommer på igen  Smil Han mente det var bedst det forblev på, trods jeg fortalte ham, at der jo kom noget væske igennem den grønne slange. "katten" vil måske falde sammen på sigt, men hvornår var ikke til at sige. Men det mærkes tydeligt, hvis den smutter. Operationen startede 12:15 og sluttede 15:30, og jeg blev 500 kr fattigere  Grin

Nå, så kom jo det store øjeblik da der skulle testkøres, det plejer jeg jo ikke at gøres samme dag, som jeg har rodet med knallerten.  Blink med øjet Men her var det jo bydende nødvendigt, så mekanikeren kunne se resultatet af sit arbejde. Og hold da helt fest en forandring, roderiet har givet. Den starter med det samme, ved et blødt tryk på knappen (ikke sket før) Og så gik det ellers over stok og sten (nej jeg kørte ikke på marken  Grin ). Optrækket var sgu fundet igen, den fes afsted som en "raket". Det var en befrielse, at mærke optrækket igen. Og lyden?? Ja den var pist væk. 

Og så fik jeg forøvrigt en lektion i, hvordan en 4 takter skal justeres så den kører perfekt, plus en formaning om, ikke at køre med hverken Malossi eller Polini vario, eller for den sags skyld Dr. big remme. Ang. vario'erne, var det noget med stigningen på de 2 "tunvario'er", som bl.a gjorde at remmen ramte starterdrevet. Og så, at gliderøret var for kort på Malossi'en og for langt på Polinien. Så Det har sgu været en lærerrig dag for mig. Aldrig mere, andet end originale dele på Kymco'en  Ked af det Smil
Det er muligt, jeg har glemt/udeladt noget, men det kan blive tilføjet, når jeg kommer i tanke om det. Hovedsagen er jo, at Kymco'en slap for en dyr hovedrenovering, i denne omgang. 

Lidt billeder fra "værkstedet":


Vedhæftede filer Billed(er)
           
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar


Forum spring: