Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt ombygning af mtb til el mtb
#13
Jeg tænker bare kan det bedre betale sig at montere selv?
Eller købe en der er lavet i forvejen evt. at udbygge..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
Det kommer jo an på prisen kontra hvad en el cykel hos cykel handleren koster og hvad ens krav til cyklen er, jeg kan også godt se det smarte i at lave det selv men reklamation kan være et stort problem hvids noget går i stykker.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#15
(29-01-2018, 13:45)sukedk2001 Skrev: Jeg tænker bare kan det bedre betale sig at montere selv?
Eller købe en der er lavet i forvejen evt. at udbygge..
Man kan ombygge en cykel for 34-3500kr med motor og batteri og styrebox, med dele købt i Tyskland. Det kan gøres endnu billigere men så bliver det ikke pænt og kræver meget arbejde og lidt viden om strøm. Hvis man vil have en billig elcykel eller man har en cykel iforvejen så kan det godt betale sig, men vil man have kvalitet kan det ikke betale sig, dog hvis man har specielle krav til sin cykel kan det måske godt. 
Den motor jeg har fundet koster så 3000kr puls batteri (kan fås til 1400) og jeg vil gerne have et stort batteri med god rækkevidde og det koster 2500-3000kr i Tyskland så det er noget dyrere end de billige sæt, men med en cykel til 1300kr så ender den med at koste omkring 8000kr ialt med små opgraderinger. Den billigste el mtb jeg har fundet koster lige omkring 10.000 i thansen og den har mindre batteri, og de billigste el mtb jeg har set hos en cykelhandler er 23000kr (på tilbud) så på nogen cykler kan det godt betale sig og andre ikke. 
En af de fordele ved at bygge selv er at alle kabler er synlige og man nemt kan fejlfinde fremfor det hele er gemt væk inde i stelet.
Svar
#16
(29-01-2018, 19:29)Johannes Johansen Skrev: Det kommer jo an på prisen kontra hvad en el cykel hos cykel handleren koster og hvad ens krav til cyklen er, jeg kan også godt se det smarte i at lave det selv men reklamation kan være et stort problem hvids noget går i stykker.

Ja hvis noget går istykker så er alle reparationer desværre på egen regning. Men prisen kommer meget an på sine krav til en cykel.
Svar
#17
Jeg har så fået monteret motoren og sat det hele sammen (pånær kabel til Gear). Og på mit ditalte display har jeg fundet ud af hvordan man slår motorstop/begrænsning fra, men siden det kun er en 250w motor så giver det ikke rigtig noget medmindre man er i god form, efter det er slået fra burde motoren først stoppe ved 32/37/45km/t (kan dog ikke teste det)'men det er ikke lykkes mig at få den over 24,8 siden men med begrænsning kan jeg kører på grænsen og motoren slår fra engang imellem. Men nu er det samme hjælp hele tiden, før ændret den hjælpen an på sin egen indsats, så jeg skal have ændret den tilbage. 
[Image: 1517261698503110618338.jpg]


[Image: 1517261366230_1704373308.jpg]

Jeg overvejer lidt at skaffe en 500w motor istedet der kan køre op til de 45Km/t næsten ved egen power, men den kan så selv bestemme sin ønskede hastighed begrænsning på mellem 20 og 45, så den kunne godt indstilles til at virke lovlig (selvom den ikke er pga Watt), siden det ikke er fart jeg mangler men power op af bakker.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Ser fint ud det display Grin ,så skal du bare have trukket alle ledninger ind igennem stellet Blink med øjet eller stripse dem fast så de sidder pænt Smil ,jeg tror næppe at en el cykel bliver kontrolleret for at køre for hurtigt  Grøn grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#19
(30-01-2018, 20:38)Johannes Johansen Skrev: Ser fint ud det display Grin ,så skal du bare have trukket alle ledninger ind igennem stellet Blink med øjet eller stripse dem fast så de sidder pænt Smil ,jeg tror næppe at en el cykel bliver kontrolleret for at køre for hurtigt  Grøn grin .

Tak, ja det er et fedt display. Ja jeg burde stripse dem pænt fast men det orker jeg ikke bruge tid på nu hvor jeg venter på den næste motor  Grin. Lidt træls jeg ikke vidste det med motoren inden jeg købte den første (men nyt projekt senere så) . Jeg tror det nu heller ikke så jeg vælger at tage chancen og så bare holde den omkring de 30 på de lidt større veje, siden den vil kunne høres med fuld power og jeg skal alligevel tænkte lidt over rækkevidden med den høje hasighed. Men der skal helt klart køres for stærk når der er mulighed for det Grøn grin Grøn grin.
Svar
#20
De Danske elcykler som jeg har set og har skruet på er også kun med 250w motor på, så det skal nok passe at man skal op i støre motor, nogle af de fabriks lavede kan man godt få til at køre hurtigere ved at flytte en magnet og føler fra baghjulet til at magneten sættes på den ene pedan arm og føleren sættes på stellet, det kan man med dem med Bosh center motor.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#21
(31-01-2018, 01:12)Johannes Johansen Skrev: De Danske elcykler som jeg har set og har skruet på er også kun med 250w motor på, så det skal nok passe at man skal op i støre motor, 

De fleste elcykeler jeg har set har enten 200w eller 350/500w som så er begrænset til 250w, hvilket er godt op af store bakker men utrolig dårlig for rækkevidde. Mit forhjulsmotor er købt som 250w men den yder nu ca 470w op af bakker eller når man bruger gashåndtaget, men ellers er den tit omkring 220w med fuld fart. 
Min centermotor kan godt hjælpe mig med over 30km/t men det kræver ret meget af mig og er ikke nemt, så der skal en 48v 500w motor på med lidt mere power
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Projektet går ikke så godt som planlagt siden jeg fik bestilt en 500w motor på 48V og det største batteri jeg kunne finde med med lås, (samme model og mærke og alt det der) men min manuelle måling siger den nye motor er 0,1-0,3mm større end den første, så den kan desværre ikke komme ind i kranken men jeg filer og filer, men der sker ikke rigtig noget så hullet er stadig for lille, selvom jeg synes den gamle motor har meget god plads. Når jeg engang har fået filet nok af i hullet så kommer cyklen på værksted og jeg vil håbe på de kan sætte et gearkabel på.
Så den nye motor er stadig ikke afprøvet desværre, men der skal nok komme billeder når der kommer synlig forskel iforhold til sidst Smil .
Svar
#23
[Image: 1522874609298_1149429364.jpg]

Så kom motoren på og kun afprøvet i luften, og den lyder utrolig sjov  Grøn grin.
Fik slibet kranken op med en honer. Og ved et uheld kom jeg til at bøje et ben inde i det vandtætte stik, så det endte med 8sæt kabelsko og en masse tape, tror det bliver lavet om når jeg bedre ved hvordan det skal se ud.
Nu mangler jeg bare at strips ledninger fast til stellet, og så kommer den forhåbelig til cykelhandleren i næste uge for at få skifte gearkabel. 
Og et billed i dagens anledning og bemærk det blå tema Blink med øjet.
Svar
#24
Så blev den næsten helt færdig og testet i skoven, vil dog sige affjedring er for hård og cyklen er for tung til skovbrug, men måske uden lås og et mindre batteri ville kunne løse det. Men på vejen er den fanatisk, dog træls op af de mindre bakker i de lave gear, siden der ikke er modstand nok til at starte motoren men det kunne løses med et højre gear men jeg synes dog 30km/t op af den bakke var lidt dumt på den cykel det sted, så der måtte trædes hårdt, men skønt på flad vej og op af større bakker  Smil
Det der mangler er en god bølgelås og så at sætte magneten rigtig så speedometer virker som det skal.
Og et billed af det færdige resultat hvor den er låst fast udenfor Netto.

[Image: 20180409_122539_1.jpg]
Svar


Forum spring: