Svar: 88
Tråde: 20
Tilmeldt: May 2017
Hej guys.
Nu sidder jeg her og bliver lidt trist over hvor beskidt min nye scooter allerede er blevet efter en uges dansk vinter.
Alt det salt og snavs er jo ikke godt for maskinen.
Hvordan undgår jeg bedst at ting ruster fast og bliver træt?
Ja et dumt spørgsmål - men hvilke dele på scooter skal jævnligt smøres, og hvad skal man bruge af fedt?
Tak for råd - min scooter skal gerne holde i mange år!
Svar: 644
Tråde: 38
Tilmeldt: Sep 2010
Ved ikke hvad scooter du har g en en til min ( Sym orbitt 2 50 firetakt) fandt jeg en original bog på nettet tror her på siden i den er alle olie og fedt stedder vist .
Svar: 88
Tråde: 20
Tilmeldt: May 2017
(20-12-2017, 10:51)tiggi Skrev: Ved ikke hvad scooter du har g en en til min ( Sym orbitt 2 50 firetakt) fandt jeg en original bog på nettet tror her på siden i den er alle olie og fedt stedder vist .
Ja princippet er jo nok det samme - det er en PGO hot 50.
Jeg kan dog ikke finde den - du har vel ikke et link?
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(20-12-2017, 06:13)Buschauffør Skrev: Hej guys.
Nu sidder jeg her og bliver lidt trist over hvor beskidt min nye scooter allerede er blevet efter en uges dansk vinter.
Alt det salt og snavs er jo ikke godt for maskinen.
Hvordan undgår jeg bedst at ting ruster fast og bliver træt?
Ja et dumt spørgsmål - men hvilke dele på scooter skal jævnligt smøres, og hvad skal man bruge af fedt?
Tak for råd - min scooter skal gerne holde i mange år!
Jo, jeg har det ligesom dig, synes det er noget skidt med al den snavs. At vaske den må være 1. prioritet, og dernæst kan man jo sprøjte/pensle/hælde olie på de dele der vil ruste. Jeg synes bare det er umuligt f.eks. at smøre kabler; jo lidt kan man hvor bagbremsekablet støder til baghjulet. Men ellers olie på skruer og møtrikker. På min gamle scooter sprøjtede jeg ofte wd-40 på udstødningen, om det er derfor ved jeg ikke, men den holdt 88.000km og over 6 år, og jeg tror faktisk den holder endnu hos den nye ejer. M.h.t. kabler synes jeg det er flot, at jeg ikke fik udskiftet en eneste på den gamle. Måske de bare holder bedre end de gjorde på en Puch. Go` fornøjelse med at vedligeholde scooteren, det fortjener den
Vh Erik.
Svar: 644
Tråde: 38
Tilmeldt: Sep 2010
(20-12-2017, 20:27)Buschauffør Skrev: Ja princippet er jo nok det samme - det er en PGO hot 50.
Jeg kan dog ikke finde den - du har vel ikke et link?
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download.php
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(20-12-2017, 22:22)Scooterballe Skrev: Jo, jeg har det ligesom dig, synes det er noget skidt med al den snavs. At vaske den må være 1. prioritet, og dernæst kan man jo sprøjte/pensle/hælde olie på de dele der vil ruste. Jeg synes bare det er umuligt f.eks. at smøre kabler; jo lidt kan man hvor bagbremsekablet støder til baghjulet. Men ellers olie på skruer og møtrikker. På min gamle scooter sprøjtede jeg ofte wd-40 på udstødningen, om det er derfor ved jeg ikke, men den holdt 88.000km og over 6 år, og jeg tror faktisk den holder endnu hos den nye ejer. M.h.t. kabler synes jeg det er flot, at jeg ikke fik udskiftet en eneste på den gamle. Måske de bare holder bedre end de gjorde på en Puch. Go` fornøjelse med at vedligeholde scooteren, det fortjener den
Vh Erik.
Man kan faktisk få en dims til og smøre kabler med.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.