Søg Garagen Hej Gæst! Register

Det at vedligeholde sin scooter
#1
Hej guys.

Nu sidder jeg her og bliver lidt trist over hvor beskidt min nye scooter allerede er blevet efter en uges dansk vinter.

Alt det salt og snavs er jo ikke godt for maskinen.

Hvordan undgår jeg bedst at ting ruster fast og bliver træt? 

Ja et dumt spørgsmål - men hvilke dele på scooter skal jævnligt smøres, og hvad skal man bruge af fedt?

Tak for råd - min scooter skal gerne holde i mange år!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ved ikke hvad scooter du har g en en til min ( Sym orbitt 2 50 firetakt) fandt jeg en original bog på nettet tror her på siden i den er alle olie og fedt stedder vist .  Idé
Svar
#3
(20-12-2017, 10:51)tiggi Skrev: Ved ikke hvad scooter du har g en en til min ( Sym orbitt 2 50 firetakt) fandt jeg en original bog på nettet tror her på siden i den er alle olie og fedt stedder vist .  Idé

Ja princippet er jo nok det samme - det er en PGO hot 50.

Jeg kan dog ikke finde den - du har vel ikke et link?
Svar
#4
(20-12-2017, 06:13)Buschauffør Skrev: Hej guys.

Nu sidder jeg her og bliver lidt trist over hvor beskidt min nye scooter allerede er blevet efter en uges dansk vinter.

Alt det salt og snavs er jo ikke godt for maskinen.

Hvordan undgår jeg bedst at ting ruster fast og bliver træt? 

Ja et dumt spørgsmål - men hvilke dele på scooter skal jævnligt smøres, og hvad skal man bruge af fedt?

Tak for råd - min scooter skal gerne holde i mange år!

  Jo, jeg har det ligesom dig, synes det er noget skidt med al den snavs. At vaske den må være 1. prioritet, og dernæst kan man jo sprøjte/pensle/hælde olie på de dele der vil ruste. Jeg synes bare det er umuligt f.eks. at smøre kabler; jo lidt kan man hvor bagbremsekablet støder til baghjulet. Men ellers olie på skruer og møtrikker. På min gamle scooter sprøjtede jeg ofte wd-40 på udstødningen, om det er derfor ved jeg ikke, men den holdt 88.000km og over 6 år, og jeg tror faktisk den holder endnu hos den nye ejer. M.h.t. kabler synes jeg det er flot, at jeg ikke fik udskiftet en eneste på den gamle. Måske de bare holder bedre end de gjorde på en Puch. Go` fornøjelse med at vedligeholde scooteren, det fortjener den Thumbs Up

  Vh Erik.
Svar
#5
(20-12-2017, 20:27)Buschauffør Skrev: Ja princippet er jo nok det samme - det er en PGO hot 50.

Jeg kan dog ikke finde den - du har vel ikke et link?

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download.php
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(20-12-2017, 22:22)Scooterballe Skrev:   Jo, jeg har det ligesom dig, synes det er noget skidt med al den snavs. At vaske den må være 1. prioritet, og dernæst kan man jo sprøjte/pensle/hælde olie på de dele der vil ruste. Jeg synes bare det er umuligt f.eks. at smøre kabler; jo lidt kan man hvor bagbremsekablet støder til baghjulet. Men ellers olie på skruer og møtrikker. På min gamle scooter sprøjtede jeg ofte wd-40 på udstødningen, om det er derfor ved jeg ikke, men den holdt 88.000km og over 6 år, og jeg tror faktisk den holder endnu hos den nye ejer. M.h.t. kabler synes jeg det er flot, at jeg ikke fik udskiftet en eneste på den gamle. Måske de bare holder bedre end de gjorde på en Puch. Go` fornøjelse med at vedligeholde scooteren, det fortjener den Thumbs Up

  Vh Erik.

Man kan faktisk få en dims til og smøre kabler med.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: