Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco'en trænger til stort service
#1
Kymco'en var desværre begyndt at trække særdeles dårligt, og køre lidt langsommere end normalt. Den var også blevet tung, at trække/skubbe med motoren slukket. Og da jeg skulle bruge scooteren idag, til at få hentet en pakke med nye remme til den, kunne jeg næsten ikke trække den baglæns ud af garagen, og forlæns ville den jo så heller ikke Fortvivlet 

Nå, men har så nu fundet ud af, at det er bremsebakkerne i kaliberen der har sat sig, eller rettere trykklodsen, eller hvad den nu kaldes. Men kan lige pt, ikke hitte ud af at få bremsebakkerne af  Græder Der er ingen bolte som på f.eks Dr. Big der holder bakkerne. Så skal lige hitte ud af hvordan de kommer af, så jeg kan få trykklodsen fri og få renset området, så den kan bevæge sig frit igen. Der skal også påfyldes nyt bremsevæske, idet det er kommet under minimumsstregen på glasset. Jeg troede til en begyndelse, at det enten var ventiler der skulle stilles, rem skiftes, eller måske koblingen der trængte til nyt fedt ved de 3 styr, i den bagerste remskive.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvids det er forbremsen som jeg tror at du mener så er der to unbraco skruer der skal ud før at klodserne kan tages ud.
De er nemmest at få løsnet når kaliberen sidder på forgaflen.
https://speedline.dk/scooter/aprilia-spo...-cm068-301
Går ud fra at det er den som er på din også den er også brugt på Kymco like 50 4T.
   
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Johannes*

Som jeg skriver, er der ingen synlige bolte på min kaliber Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Ved ikke om de stifter der går igennem klodserne kan trykkes retur ind i kaliberen ,kan godt se at de har brugt en anden type åbenbart Målløs jeg kender ikke lige den kaliber og når det er skive bremse er det bremse klodser og ikke bremse barker Blink med øjet som sidder i.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
Jeg tror ikke de kan presses ud. Der må være gevind på dem eller en låsepind/bolt, som forhinder de kan komme ud af sig selv.
Ser det ikke ud til at der er en form for indvendig spline på pinden til venstre på øverste billede. Det er jo nok, hvis man kan få en af dem ud.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(25-11-2017, 13:58)Bigfoot Skrev: Jeg tror ikke de kan presses ud. Der må være gevind på dem eller en låsepind/bolt, som forhinder de kan komme ud af sig selv.
Ser det ikke ud til at der er en form for indvendig spline på pinden til venstre på øverste billede. Det er jo nok, hvis man kan få en af dem ud.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Jeg må igang med at finde billeder af adskillelsen, før jeg selv piller ved  det Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Du må prøve dig frem ikke så meget andet at gøre Grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
(25-11-2017, 14:15)Johannes Johansen Skrev: Du må prøve dig frem ikke så meget andet at gøre Grin .

Finder en på lageret, og prøver med den først Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
[Image: Kymco_01.jpg]

På det billede her ser det mere ud til at det er den højre pind, som kan fjernes. Men det er ikke til at se hvordan.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Svar
#11
Nå, det var så ikke så svært, at få de klodser ud  Grin Bremsebakken der sidder mod trykklodsen, skal bare trykkes i bund, så kan den tages ud (trykklodsen sad så helt i bund, i forvejen). Og den anden bremsebakke, er så låst med en fjederarm. Den skal så lige skubbes væk fra bremsebakken, så kan den komme ud.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Bremse klodser Grøn grin det hedder bremse barker når det er trummel bremser Grøn grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: