Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til cylinderskift
#25
Jeg har idag fået maskinen til at starte!

Jeg har dog et spørgsmål. Hvad kan medføre, at den lyder som en Harley Davidson, udover udstødningspakningen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Ja for at omformulere. Den larmer som ind i helvede, som om udstødningen er utæt. Jeg vil bare udelukke at det ikke er andet end den som er synderen.
Svar
#27
Start med at tjekke udstødningen som du selv er inde på, der skal ikke være meget utæthed før det kan larme ganske meget. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#28
Hvis der er friskluft´s del på tjek det for utæthed kan sagtens lyde såén .
Svar
#29
Så det kan ikke være top- eller bundpakning eller pakning ved kædestrammeren? Bare for at udelukke.

Har nemlig ikke tid til at kigge videre på scooteren
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(19-12-2017, 01:17)Buschauffør Skrev: Så det kan ikke være top- eller bundpakning eller pakning ved kædestrammeren? Bare for at udelukke.

Har nemlig ikke tid til at kigge videre på scooteren

Nej, de har intet med larmen at gøre.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#31
(19-12-2017, 01:20)DarkSide Skrev: Nej, de har intet med larmen at gøre.

Perfekt, så skal udstødningen og dertilhørende friskluft bare tjekkes!
Svar
#32
På min G-buddy sidder der en luft ventil af en art på venstre side kan ses ved og kigge op under skjoldet, der kan være en slange der er faldet af.
Spændebåndet på min var rustet over, så slangen var faldet af og så larmede den som om udstødningen var utæt/taget af.
Et nyt spændebånd og problemet var løst.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#33
Jeg fik endelig tid til at kigge på den.

Tror vippetøjet er bøjet. Jeg kan ikke stille ventilerne, da møtrik og kontramøtrik går alt for stramt. Har prøvet at skille dem ad og bade dem i olie, men de vil simpelthen ikke. Det går også mega stramt på pinboltene (vippetøjet). Er simpelthen så irriteret over det!!

Mit spørgsmål er: kan det være det der er galt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(22-01-2018, 01:20)Buschauffør Skrev: Jeg fik endelig tid til at kigge på den.

Tror vippetøjet er bøjet. Jeg kan ikke stille ventilerne, da møtrik og kontramøtrik går alt for stramt. Har prøvet at skille dem ad og bade dem i olie, men de vil simpelthen ikke. Det går også mega stramt på pinboltene (vippetøjet). Er simpelthen så irriteret over det!!

Mit spørgsmål er: kan det være det der er galt?

Hvis det er så galt, gætter jeg på den ikke har stået rigtigt i neutral, da den blev samlet! Kender ikke lyden for sådan en forkert takt, men den vil ødelægge ventilerne, (vippetøjet), ja alt som bliver overbelastet!
Da jeg samlede min, i efteråret, lød den også larmende! Men jeg kunne på få sekunder nå at høre at motoren gik OK! Det var lødpotten som havde trådt pakningen skævt. Jeg blev faktisk nødt til at hente en ny lydpotte, for den (nye Naraku) kunne ikke tilpasses!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar
#35
Et nyt vippetøj kostede 60kr på eBay, med fragt, så nu prøver jeg. Motoren har heldigvis kun kørt i 2-3 sek og slukket omgående.

Kan du se om pakningen her fejler noget? Den er helt ny


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Svar
#36
Jeg genopliver tråden, fordi jeg har fundet årsagen til utætheden. På det topstykke, jeg skiftede med, er der udtag til det der hedder SLS elller PAIR.

Kan jeg bare blænde hullet af, og i så fald, med hvad?

Hvilken dyse str bør jeg bruge til det nye kit? Jeg vil selvfølgelig justere efter tændrør, men vil godt have et udgangspunkt. Std er 82
Svar


Forum spring: