19-12-2017, 10:54 (Dette opslag var sidst ændret: 19-12-2017, 10:55 af Quiks.)
På min G-buddy sidder der en luft ventil af en art på venstre side kan ses ved og kigge op under skjoldet, der kan være en slange der er faldet af.
Spændebåndet på min var rustet over, så slangen var faldet af og så larmede den som om udstødningen var utæt/taget af.
Et nyt spændebånd og problemet var løst.
Tror vippetøjet er bøjet. Jeg kan ikke stille ventilerne, da møtrik og kontramøtrik går alt for stramt. Har prøvet at skille dem ad og bade dem i olie, men de vil simpelthen ikke. Det går også mega stramt på pinboltene (vippetøjet). Er simpelthen så irriteret over det!!
(22-01-2018, 01:20)Buschauffør Skrev: Jeg fik endelig tid til at kigge på den.
Tror vippetøjet er bøjet. Jeg kan ikke stille ventilerne, da møtrik og kontramøtrik går alt for stramt. Har prøvet at skille dem ad og bade dem i olie, men de vil simpelthen ikke. Det går også mega stramt på pinboltene (vippetøjet). Er simpelthen så irriteret over det!!
Mit spørgsmål er: kan det være det der er galt?
Hvis det er så galt, gætter jeg på den ikke har stået rigtigt i neutral, da den blev samlet! Kender ikke lyden for sådan en forkert takt, men den vil ødelægge ventilerne, (vippetøjet), ja alt som bliver overbelastet!
Da jeg samlede min, i efteråret, lød den også larmende! Men jeg kunne på få sekunder nå at høre at motoren gik OK! Det var lødpotten som havde trådt pakningen skævt. Jeg blev faktisk nødt til at hente en ny lydpotte, for den (nye Naraku) kunne ikke tilpasses!
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Jeg genopliver tråden, fordi jeg har fundet årsagen til utætheden. På det topstykke, jeg skiftede med, er der udtag til det der hedder SLS elller PAIR.
Kan jeg bare blænde hullet af, og i så fald, med hvad?
Hvilken dyse str bør jeg bruge til det nye kit? Jeg vil selvfølgelig justere efter tændrør, men vil godt have et udgangspunkt. Std er 82