Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nu er jeg også kommet med på 4 Takter bølgen
#13
Som mekaniker kan han vel lave et variotool selv.

Her er lidt inspiration.

   

   
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Man kunne også bare bruge en luftnøgle. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#15
Jeg kørte en tur ned til Benløse hos Teddy og lånte lidt værktøj og hans elektriske møtrik spænder løsner, jeg har gemt det vario tool på ebay i Tyskland tak Jps Smil , den kan komme op på 60 til ca 65 på speedometeret nu på lige vej, jeg fyldte benzin på i Benløse og den har kun brugt en streg på benzin måleren på at køre hjem så det tyder på at den kører meget langt på literen nu Smil .
Den er også så lydløs at Teddy ikke kunne høre at jeg kom den siger også lidt mindre nu efter at ringen kom ud af variatoren, men den kunne nok godt trænge til noget service med ny variator, ruller og kilerem og nyt luftfilter, motor olie i følge manualen 850 cc som vel er 850 ml? Hvad for en olie der skal bruges ved jeg ikke helt enu det må jeg finde ud af på et andet tidspunkt.
Kickstarter skjoldet var heller ikke helt nemt at få af det hvade nok siddet på længe og skruerne skal også have noget fedt på et tidspunkt.
Jeg var hjemme kl 01:00 så jeg må heller snart komme under dynen, der er også ved at være kommet så meget strøm på batteriet så man kan bruge el starteren.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#16
Har fundet et vario tool Grin  https://www.easyparts.nl/Tool-to-Disasse...26075.html
Og har fundet ud af at den bruger samme Kilerem som på Gilera Runner Sp Ac/Lc  Grin https://www.easyparts.nl/Transmission-Be...13519.html
Den bruger også samme for bremse klodser som Gilera Runner Sp Ac/Lc 2006 model https://www.easyparts.nl/Brake-Pads-Set-...10383.html
Så lidt har jeg fundet ud af.
Batteriet er åbenbart dårligt så skal have et nyt fra Biltema vare nr 80817 12Volt 9Ah mål 136X76X139 til 349.- kr for et Gel batteri.
Skal også have købt et cigar tænder stik og sikrings holder til det i Biltema Grin .
Dækne skal også skiftes til Heidenau dæk dem som er på nu er sådan nogle sommer dæk med meget lidt mønstre som er meget glatte de er ikke så gode når der ligger våde blade på cykel stien og vejen og dækne er 14" 120-70 for og bag.
Der er en cdi på vej som er købt på ebay i Tyskland som skulle kunne bruges som ubegranset cdi som normalt sidder på en Piaggio Fly 100 cc 4t http://www.ebay.de/itm/Piaggio-Zip-4T-AC...2749.l2649 .
Variatoren skal også skiftes ud med en Malossi Multivar https://www.easyparts.nl/Variator-MALOSS...17420.html og en Malossi Kilerem.
Luftfilteret skal også skiftes ud med et Malossi luftfilter https://www.easyparts.nl/Air-Filter-Elem...84473.html
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#17
Du finder da ud af en hel del om din Sportcity4! Det skal blive spændende at se den, når den står fiks og færdig:-)
Fortsat go arbejdslyst med den.

Vh Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Jeg har været i Biltema i dag og købe det nye batteri, et cigartænder stik, en sikrings holder, sikringer, kabel sko med hul.
Lige hvornår at jeg bestiller nye dæk og diverse dele ved jeg ikke helt den skal også på et tidspunkt have et nyt sæde da det som der sidder på er fuld af huller  Ked af det .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#19
Nå jeg prøvede at montere den Cdi med indbygget tændspole i fra den Piaggio Fly 100 som easyparts.nl skrev under deres dele at man skulle kunne bruge som ubegranset Cdi, det var ikke noget held i den jeg hvade fundet en på ebay.de i Tyskland.
Der skete det at den kun lige kunne starte kort så gik den ud lige så hurtigt næsten, jeg kørte også en tur i Thansen efter noget nyt tændkabel for det gamle var helt stivt og det kunne dårligt nok skrues i og jeg prøvede også at skære et stykke af kablet af men det hjalp ikke noget så måtte skynde mig i Thansen inden at de lukkede kl 18.
Jeg monterede så det nye kabel og tilpadsede længden for jeg købte en meter kabel ,stadig samme problem med at den ikke rigtig ville starte jeg prøvede også at rense tændrøret det gav heller ikke noget.
Så den cdi kan ikke bruges også selv om at tændrøret gnistrede fint når jeg bare holdte det til stel, og ja tændtøret er svært at komme til men det kunne godt lade sig gøre med en tændrørs topnøgle og skralde nøgle at få det løsnet og så skrue tændrøret ud med tændrørs topnøglen uden skralde nøglen på.

Jeg købte så to nye af de røde twin horn i Thansen nu da jeg var der for jeg ville have sådan et i for standart mep mep hornet lyder så fesent som noget kan være.
Så da jeg ikke lige hvade mit held med den cdi så valgte jeg at få skiftet hornet, det var så nemmer sagt en gjort @#£¤$%&½§ hornet er gud hjælpe mig monteret under fod pladen ud mod fronten i højre side, så ikke nok med at skjoldet ved tændings låsen skulle af også fod pladen skulle skrues løs og løftes op for at komme til hornet.
Næste problem er at pladsen er så trang at beslaget til orginal hornet skal bukkes så det nye horn kan sættes på og der skal også bores et nyt hul i beslaget for det gamle hul kan ikke bruges, og stadig selv om at man bukker beslaget og får det linet op så beslaget med det nye horn sidder på så kan man dårligt nok nu få skruet skruen der skal holde beslaget fast til stellet i en clips til at fange gevindet.
Det lykkedes men ens fingre er næsten for tykke til at komme til med og da den så fik fat i gevindet så blev jeg nød til at skrue resten ind med en fastnøgle 8 mm for efter som at jeg har måtte bukke beslaget så kan man ikke komme til med en top nøgle mere, så det horn er virklig sat et dårligt sted og der kunne godt være plads til det bag for lygterne vil jeg mene men så skal ledningerne til hornet forlænges og det gad jeg ikke i dag at prøve på.
Men nu sidder der sådan et elektromagnetisk horn i nu fra Thansen som siger rigtig Båt båt  Grin .
Da jeg afligevellet hvade åbent ind til forlygterne så fik jeg også justeret det korte og lange lys det korte lyste for meget ned af og det lange lyste skråt op til venstre og der er to justerer skruer på hver parabol som er til at skrue på med fingerne de var godt nok strammet på dem til det lange men der er en stjerne skrue i midten så dem fik jeg løsnet og justeret det lange lys så det ikke lyser skråt op mere men lige det stykke højre op over det korte lys og det korte lys er også justeret nu så det lyser længerer frem, for jeg kunne dårligt nok se det som man bør kunne med det korte lys og har kørt over et helle anlæg ude ved Måløv for jeg kunne ikke se det på grund af forkerte justerede lygter.

Så nu har jeg bestilt den Ubegransede Top preformance cdi fra Speedline og to nye tændrør som hedder CR8EB nogle små rør i forhold til dem som mine Gilera Runner Sp bruger.
Jeg har også bestilt Variator Malossi multivar, og kilerem ,to orginale sidespejle og nogle andre ting som vario tool fra Easyparts.nl jeg har så ikke bestilt nyt sæde enu da det også koster godt 1500 kr hos Easyparts så først var det de slid dele og side spejlene som de tidligerer ejerer har skruet af og smidt væk typisk.

Så har da nok lige brugt for 2500 kr i dele , den Cdi fra ebay kosdede mig 250 kr men når den ikke virker på en 50 cc som easyparts ellers skrev så er de penge spildt og den har jo været monteret så jeg kan ikke rigtig sende den retur til der hvor jeg købte den på ebay.
Så jeg håber at den Cdi fra Speedline virker.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#20
Jeg har været lidt aktiv i dag med at monterer nr to elektro magnetiske horn i dag og relæ til horne da man ikke kan sætte to på uden at montere det også ,og montering af cigar tænder stik til 12volt og da horne også skal have ekstra strøm for at de kan virke sammen så er de koblet sammen på strøm kablet til cigar tænder stikket, jeg har også sat en ny sikrings holder til det nye cigar stik.
Jeg fandt to gevind huller i stellet bag forlygterne så det ene gevind hul som jeg så valgte at skulle bruge skulle lige skæres op i gevindet så det var til at sætte en 6 mm skrue i til det nye horn's beslag, jeg måtte også lave et nyt beslag til det horn som sidder under fodpladen da det som der sad på var nittet sammen af to stykker metal.
Jeg hvade et beslag fra et horn som har siddet i en af mine Gilera Runner som jeg til rettede og borede nye huller i så jeg kunne få det nederste horn til at sidde ordenligt uden at sidde løst på beslaget.
Og fik trukket strøm kabel fra batteriet til fronten og fik forbunet horn og relæ med det som nu skal til for at det kommer til at virke, der er også en lille vejledning med til de horn når man køber dem, jeg forbinder først 12 volt plus og minus kablet til relæet og laver også op splitning af kablet så cigar stikket kan forbindes ved at låde en ekstra ledning på og klemme kabel sko på.
Jeg fik også skiftet forlygte pærerne til nogle Halogen Bi xeon 35Watt pærer 12V i stedet for standart Osram pærerne, skal lige nævne at horne bruger 10 ampere når begge er monteret det står også i manualen, jeg har sat en 15 ampere sikring i til det nye som er monteret.
Det kan da høres de horn man kunne også dårligt nok høre standart hornet.
God weekend  Grin .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#21
Jeg har skiftet min Cdi ud til en Top Preformance i dag ,og har også skiftet tændrøret ud med et nyt Ngk CR8EB jeg opdagede så at den del inde i tændrørs hætten som går ned over tændrøret som skaber forbindelsen til tændrøret og tændrørs hætten sad helt løs den kunne heldigvis skrues fast med en flad kærv lige skruetrækker så phyha at jeg ikke skulle have en ny tændrørs hætte også.
Det tændkabel som der sad på den nye Cdi fra Top Preformance var for kort og kablet var blevet limet fast ind i Cdien så jeg kunne ikke få kablet skruet løst så kablet knak af så måtte jeg stå og kratte kabel resterne ud af hullet så jeg kunne sætte det tændkabel i som jeg hvade skiftet til den anden orginale cdi det lykkedes også.
Jeg har haft den prøve startet og jeg syntes godt at kunne høre at den tager flere omdrejninger nu den lyder af noget merer, men jeg har ikke været ude og køre en prøve tur det må blive en anden dag, jeg er spændt på hvor meget at det betyder og om den har nemmer ved at køre op af større stigninger/barker for det var den ikke glad for.
Så mangler jeg delene fra Easyparts.nl men nogle af de dele er måske først på lager 6 December men håber at de kommer før den tid, jeg mangler også at købe nye dæk.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Så fik jeg kørt en test tur med den nye Cdi monteret fra Top preformance Grin og den er en forbedring må jeg sige, før skiftet gik den 60 på speedometeret på lige vej og 65 ned af barke max så ville den ikke mere.
Efter skiftet så kører den 70 på speedometeret på lige vej og 80 ned af barke Grin den er stadig lidt sløv i optrækket op til 30-40 stykker på speedometeret ,jeg har pt standart variatoren i som senere bliver skiftet til en Malossi multivar med en ny Malossi kilerem nå delene kommer fra Easyparts.nl i Holland.
Den trækker også en del mere op af barke men den vil helst godt have lidt tilløb ellers mister den hurtigt fart så man skal helst give så meget gas som muligt så går det nogenlunde  Grøn grin men den er ikke i nærheden af hvad en totakter har i optræk det kan nok blive lidt bederer med Malossi variatoren men forventer ikke underværker.
Godt nok kostede den Cdi 899.- kr hos Speedline men der var ikke noget stik at finde som kunne slå omdrejnings begrænsningen fra som på Bautian og Kymco.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#23
Tak for beskrivelsen af din optimering af Apriliaen.
Hvis man har samme motorstørrelse (50 ccm) kan man så forvente samme ydelse for en 4 takter som for en 2 tankter?

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#24
Det kommer helt an på om ens Cdi er omdrejnings begrænset som de oftest er på 4taktere nogle totaktere kan også godt være det jeg kender to totakts modeller som er det Honda Sfx og Cpi Oliver City der er sikkert andre også.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: