Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny variator til K1
#13
(18-10-2017, 12:06)Jps Skrev: Ser ud til at jeg slap med skrækken ang. møtrikken ved vario'en som skruede sig selv løs. Var på indkøbstur idag uden problemer. Har jo ikke nogen reservescooter, så jeg tænkte at jeg nu skulle til at køre med bussen på indkøb. Og det nægter jeg altså, da det er alt for dyrt, at køre med bussen. Men det havde jo så været nødvendigt, hvis strålerne var blevet slebet af Ked af det

Det var heldigt. Smil

Min har jo nok været af og på et halvt hundrede gange hos en travl mekaniker. Så det er nok ikke kun dårlig tilspænding en enkelt gang der gjorde at jeg måtte have skiftet tappen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
(18-10-2017, 13:43)Teddy Skrev: Det var heldigt. Smil

Min har jo nok været af og på et halvt hundrede gange hos en travl mekaniker. Så det er nok ikke kun dårlig tilspænding en enkelt gang der gjorde at jeg måtte have skiftet tappen.

Og som både du og jeg ved, så kan det ikke betale sig at få ny krumtap/lejer monteret. Det koster vel omkring 6-7.000 kr hos en mekaniker. Og motoren til Kymco, kan købes for 4-4.500 kr. Nu har jeg jo så en på lager der er hel, og en der er splittet ad Smil
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar
#15
Det lyder voldsomt dyrt da en krumtap til Kymco super 8 koster imellem 397,95 til 899,95 hos speedline.
https://speedline.dk/scooter/kymco-super...39qma-0000
https://speedline.dk/scooter/kymco-super...tr-6030119
https://speedline.dk/scooter/kymco-super...4t/krumtap
Så den pris den forhandler slynger ud lyder helt forskruet det er jo ikke delene der er dyre det er jo helt tydeligt så de giver bare en ublu dyr pris for at slippe for at skulle lave noget rigtigt mekaniker arbejde sådan ser det ud i mine øjne ,ja der skal også to nye pakdåser i en ny not ved svinghjulet og en motor pakning ved blok halvdeles samling som heller ikke koster en bondegård.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#16
(18-10-2017, 16:21)Johannes Johansen Skrev: Det lyder voldsomt dyrt da en krumtap til Kymco super 8 koster imellem 397,95 til 899,95 hos speedline.
https://speedline.dk/scooter/kymco-super...39qma-0000
https://speedline.dk/scooter/kymco-super...tr-6030119
https://speedline.dk/scooter/kymco-super...4t/krumtap
Så den pris den forhandler slynger ud lyder helt forskruet det er jo ikke delene der er dyre det er jo helt tydeligt så de giver bare en ublu dyr pris for at slippe for at skulle lave noget rigtigt mekaniker arbejde sådan ser det ud i mine øjne ,ja der skal også to nye pakdåser i en ny not ved svinghjulet og en motor pakning ved blok halvdeles samling som heller ikke koster en bondegård.

Da big1 efter 50.000 km, med sportstun på skulle ha' ny tap og lejer, ville prisen lande på 4500 kr hos min nu tidligere scooterven (STC). En ven af ham lavede det for 2500 kr. Og Pgo forhandleren i byen ville dengang ha' 6.000 kr, mindes jeg. Og det er jo så mindst 12-13 år siden.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar
#17
Det må godt nok være noget af en time løn den mekaniker skal ha hvis det skal koste 6000 kr.

Hvis prisen på div dele er omkring 1500 kr så skal han bruge 9 timer af 500 kr på og skifte dem.
Det kan jo ikke passe.

Ved at Thansen tager cirka 450-500 kr i timen.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Motoren skal afmonteres stellet og rengøres grundigt.
Venstre side er hurtigt afmonteret, men højre side tager noget længere tid.
Når motoren er skilt ad skal alle dele inspiceres for fejl, så mekanikeren ikke risikerer at hun/han står med en garantisag.
Pakninger afrenses.
Samling.
Montage i stel.
Justering og prøvekøring.

Mon ikke det tager en 7-9 timer for en professionel.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#19
Jps, vedr. gliderøret er længere på Polini kan være en fordel, du slipper måske for at skulle shimme den  Blink med øjet jeg målte ikke min da jeg satte den i, men jeg synes den er bedre end Malossi  Grin

Vedr. værktøjet som ikke passer, så kan jeg se at du ikke har pakningen på, det har jeg når jeg bruger det, jeg har brugt noget flyden pakning som min søn bruger, en form som flydning gummi  Grin så kan man styre pakningen  Blink med øjet

Hvis jeg var dig, så ville jeg give Polini variatoren en chance til  Blink med øjet
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#20
(19-10-2017, 10:08)netuse Skrev: Jps, vedr. gliderøret er længere på Polini kan være en fordel, du slipper måske for at skulle shimme den  Blink med øjet jeg målte ikke min da jeg satte den i, men jeg synes den er bedre end Malossi  Grin

Vedr. værktøjet som ikke passer, så kan jeg se at du ikke har pakningen på, det har jeg når jeg bruger det, jeg har brugt noget flyden pakning som min søn bruger, en form som flydning gummi  Grin så kan man styre pakningen  Blink med øjet

Hvis jeg var dig, så ville jeg give Polini variatoren en chance til  Blink med øjet

Det bliver ikke lige foreløbig, ang. Polini'en Smil.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar
#21
(19-10-2017, 09:57)Bigfoot Skrev: Motoren skal afmonteres stellet og rengøres grundigt.
Venstre side er hurtigt afmonteret, men højre side tager noget længere tid.
Når motoren er skilt ad skal alle dele inspiceres for fejl, så mekanikeren ikke risikerer at hun/han står med en garantisag.
Pakninger afrenses.
Samling.
Montage i stel.
Justering og prøvekøring.

Mon ikke det tager en 7-9 timer for en professionel.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Det kan umuligt tage så lang tid på et prof værksted i stedet for at gisne om priser og tid hvad så med at ringe til en forhandler for at høre hvor lang tid det normalt tager og hvad det koster i arbejds løn?.
Det tager ikke lang tid at rense sådan en motor blok med en vand slange og en stål børste og affedter rens, og det er jo heller ikke en porche motor  Blink med øjet  .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(19-10-2017, 09:32)Quiks Skrev: Det må godt nok være noget af en time løn den mekaniker skal ha hvis det skal koste 6000 kr.

Hvis prisen på div dele er omkring 1500 kr så skal han bruge 9 timer af 500 kr på og skifte dem.
Det kan jo ikke passe.

Ved at Thansen tager cirka 450-500 kr i timen.

Den højeste pris jeg er blevet præsenteret for, er 7.000 kr for et krumtapsskift. Så prisen er god nok. Den er bare for høj Blink med øjet
Bigfoot beskriver ganske fint, fremgangsmåden for et skift. Og den lokale biks's timepris, er 475 kr.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar
#23
(19-10-2017, 13:00)Johannes Johansen Skrev: Det kan umuligt tage så lang tid på et prof værksted i stedet for at gisne om priser og tid hvad så med at ringe til en forhandler for at høre hvor lang tid det normalt tager og hvad det koster i arbejds løn?.

Du har sikkert ret og det er vist også ved at blive rigeligt off-topic. Tilbage til variatoren.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#24
(19-10-2017, 13:37)Bigfoot Skrev: Du har sikkert ret og det er vist også ved at blive rigeligt off-topic. Tilbage til variatoren.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Ja, det er jo så Malossi'en der stadig sidder i Grin Oplevede jo et forbedret træk med Polini'en, men efter uheldet med møtrikken, er jeg ikke meget for at skifte tilbage til Polini.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 17.000 km 
Svar


Forum spring: