Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skal købe min første scooter!
#1
Halløjsan.

Jeg er 27år, og kommer til at bo i København!
Problemet ligger i at mit arbejde er godt og vel 15km væk fra mit bosted, som er dårligt forbundet med transport
Derfor tænker jeg at en scooter den bedste løsning, men hvilken?

Jeg har ingen forstand på motor, scootere osv.
Men kunne godt tænke mig en som kommer til at holde sig godt og køre langt på literen Smil

Har desværre ikke de store penge at smide rundt med, tænker på noget omkring de 10.000kr ? eventuelt lidt mere, hvis altså jeg kan købe dem afbetaling.

Har i nogle bud til mig?
tak!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Alt efter om det skal være en 30, eller 45'er, så er der et par muligheder, især hvis du har mod på at handle brugt.

Måske kunne en Piaggio Zip 4t eller en Yamaha Neos 4T være en mulighed ? Begge kan findes til under 10.000 på brugt markedet, og er yderst stabile maskiner. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Har set at nogle scootere har kørt op mod 10.000 eller 15.000
som sælges til omkring 4000kr - 5000kr. 
Er de scootere i god nok stand til at fortsætte med at køre ordenligt, ved godt det er lidt svært at sige. 
Har jo ingen forstand på mærket, osv. sååe hmm..
Svar
#4
(29-09-2017, 00:12)Profion Skrev: Har set at nogle scootere har kørt op mod 10.000 eller 15.000
som sælges til omkring 4000kr - 5000kr. 
Er de scootere i god nok stand til at fortsætte med at køre ordenligt, ved godt det er lidt svært at sige. 
Har jo ingen forstand på mærket, osv. sååe hmm..

Ja, sålænge det er en kvalitets maskine, og den har været behandlet ordenligt, så er 10-15.000 km absolut ingen ting. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Nå Okay!
Har kigget lidt over det hele, scootere 45-30 og knallert

Jeg syntes de gamle knallerter er rigtig fede, men igen. Jeg har absolut ingen forstand på de her maskiner, hvad jeg skal kigge efter og om den er behandlet ordenligt..


HMM..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(29-09-2017, 08:41)Profion Skrev: Nå Okay!
Har kigget lidt over det hele, scootere 45-30 og knallert

Jeg syntes de gamle knallerter er rigtig fede, men igen. Jeg har absolut ingen forstand på de her maskiner, hvad jeg skal kigge efter og om den er behandlet ordenligt..


HMM..

Jeg ville personligt være noget betænkelig ved at købe en gammel knallertlangt de fleste af dem har skiftet ejer en del gange, og ofte med en del halve løsninger til følge.

Kig efter mærker som PGO, Aprilia, Gilera, Piaggio, Yamaha så går du ikke helt galt i byen. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Hvordan er de der Thansen scootere?
Syntes det er billigt, men har også set nogle tråde hvor at folk klager over små problemer med dem.

Er det basal vide at det er no go? Eller okay til sådan en som mig, der bare skal på arbejde uden det vilde fress?
Svar
#8
Har købet en sym orbitt 4 takt fra T Hansen kører godt behaglig og gode styreevner dog heller ikke kina men taiwan .
Svar
#9
https://www.dba.dk/peugeot-looxer-2006-2...036484422/

Hvad synes du om den her?
Eller har du eventuelt nogle andre bud inde fra DBA. Kunne godt tænke mig at smide omkring 3000-6000
Igen desto billigere jo, bedre men skal jo også have noget der holder. 

Ved godt det er svært at sige ud fra tal, men måske du kunne hjælpe mig i den rigtige retning?

Som sagt søger jeg 45, skal være lovlig da den skal bruges i KBH området frem og tilbage fra arbejde! Og Helst noget som kan køre godt på literen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg kender ikke meget til Peugeot, men det burde også være en kvalitets scooter. Smil

Thansen modellerne er som sådan ikke så slemme som folk gør dem til, sålænge man overholder service så er de også ganske udemærkede. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
(29-09-2017, 14:00)Profion Skrev: Som sagt søger jeg 45, skal være lovlig da den skal bruges i KBH området frem og tilbage fra arbejde! Og Helst noget som kan køre godt på literen

Nu skriver du Kbh. - afhængig af hvor meget du rammer ind i trafik, kan det være fornuftigt at vælge en 30'er frem for en 45'er.
30'erne kommer hurtigere frem i byen da der er mindre mylder på cykelstierne.

God fornøjelse med din søgning.
Svar
#12
Vedrørende Peugeot, så kan jeg anbefale Tweet. Jeg har ganske vist kun prøvet den i 30'er versionen, da jeg ikke har noget kort til at måtte køre en 45'r. 30'ern kørte godt og meget lydløst Forhandleren af den 30'r jeg prøvede sagde motoren var fransk og ikke kinesisk som flere andre mærkevarerscootere bruger, nu om dage.  Prisen lander jo så desværre på 15.000 kr når leveringen tælles med.

http://www.peugeot-scooter.dk/vaelg-scoo...4t-rs.aspx
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: