Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvem køre på Pgo150ccm
#1
Godaften .
Hvem køre på PGO 150ccm og gider fortælle/ skrive lidt om den .
Hvorlangt pr ,liter.
Top fart.
Er den pålidelig .
Køre du hele året .
Lange tur/ ferie tur på den.
 
Osv .
På forhånd tak 

Vh Cb
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har to som jeg har købt brugt. Dem er jeg rimelig godt tilfredse med. Jeg har skrevet lidt om dem her http://www.billig-scooter.dk/thread-21230.html og her http://www.billig-scooter.dk/thread-21326-page-2.html. Jeg tror der var nogle årgange som havde problemer med krumtappen, men hvis man køber en nyere skulle det ikke være et problem længere. Hvis man køber brugt og skal bruge dem på arbejde, vil jeg anbefale at man har en plan B, hvis den skulle gå i stykker. Det er trods alt kun en kina scooter. Jeg synes ikke de går langt på literen, ca 20-25 km/l alt efter forholdene. Jeg havde tidligere en Honda Lead og den gik heller ikke langt på literen, men jeg kører også 80-85 km/t det meste af tiden. Men man får meget for pengene og man kører godt beskyttet mod elementerne. Og så kan man parkere i cykelskure uden nogen beklager sig. Det er dejlig at komme ud til et tørt sæde når man skal hjem Grin .
Jeg kører på dem hele året og har af og til kørt ture over 100 km. Det var intet problem bortset fra at jeg kom til at fryse fingrene, fordi jeg ikke brugte scooterluffer eller varme i handskerne.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#3
(10-09-2017, 14:03)Bigfoot Skrev: Jeg har to som jeg har købt brugt. Dem er jeg rimelig godt tilfredse med. Jeg har skrevet lidt om dem her http://www.billig-scooter.dk/thread-21230.html og her http://www.billig-scooter.dk/thread-21326-page-2.html. Jeg tror der var nogle årgange som havde problemer med krumtappen, men hvis man køber en nyere skulle det ikke være et problem længere. Hvis man køber brugt og skal bruge dem på arbejde, vil jeg anbefale at man har en plan B, hvis den skulle gå i stykker. Det er trods alt kun en kina scooter. Jeg synes ikke de går langt på literen, ca 20-25 km/l alt efter forholdene. Jeg havde tidligere en Honda Lead og den gik heller ikke langt på literen, men jeg kører også 80-85 km/t det meste af tiden. Men man får meget for pengene og man kører godt beskyttet mod elementerne. Og så kan man parkere i cykelskure uden nogen beklager sig. Det er dejlig at komme ud til et tørt sæde når man skal hjem Grin .
Jeg kører på dem hele året og har af og til kørt ture over 100 km. Det var intet problem bortset fra at jeg kom til at fryse fingrene, fordi jeg ikke brugte scooterluffer eller varme i handskerne.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Pgo er fra Taiwan, ikke Kina Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(10-09-2017, 14:15)Jps Skrev: Pgo er fra Taiwan, ikke Kina Blink med øjet
Så "næsten kina scooter" da Grin .
Mere seriøst, så er det min opfattelse at PGO er udmærket med hvad angår kvaliteten fra Asiatiske producenter og desværre har jeg ikke noget at sammenligner med fra Europa eller Japan. Men hvis jeg ser på de lidt dyrere scootere (35.000 og opefter) fra eksempelvis Yamaha, så kan det gøres noget bedre, men det er så uden for min rækkevidde.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#5
(10-09-2017, 17:42)Bigfoot Skrev: Så "næsten kina scooter" da Grin .
Mere seriøst, så er det min opfattelse at PGO er udmærket med hvad angår kvaliteten fra Asiatiske producenter og desværre har jeg ikke noget at sammenligner med fra Europa eller Japan. Men hvis jeg ser på de lidt dyrere scootere (35.000 og opefter) fra eksempelvis Yamaha, så kan det gøres noget bedre, men det er så uden for min rækkevidde.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Der er jo en grund til at jeg brugte 14½ år på en Pgo Dr. Big Blink med øjet Og det er at der er plads til store fødder og høje personer Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej .undskylder ,kan jo se jeg har spurgt før  Rullende øjne

Der er bare et eller andet ved den der PGO 150 ccm ,der "drager " mig  Cool

Men endnu en gang tak for svar . Grin

Vh Cb
Svar
#7
(10-09-2017, 22:11)cb Skrev: Hej .undskylder ,kan jo se jeg har spurgt før  Rullende øjne

Der er bare et eller andet ved den der PGO 150 ccm ,der "drager " mig  Cool

Men endnu en gang tak for svar . Grin

Vh Cb

Ingen årsag. Det undrer mig at du har svært ved at få en prøvetur. Man kunne jo være lidt fræk og bede om en tur hos en der sælger på Gul og Gratis. Når man kommer tilbage kan man jo altid "tænke lidt over det". Men hvis man ellers kan lide designet og forlige sig med at det blot er en Dr. Big med flere kubik, så tror jeg ikke man går galt i byen. Overvejer du at købe nyt?

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#8
Godaften .

Pt køre min lille adress 125ccm fint og starter altid ,så jeg kikker/oser bare .

Tænker også ar man sidder mere i læ på en mc scooter /PGO ( tænker - så fryser man ikke så meget på lange ture ) .

Og undrer mig bare over at der ikke er større intresse for små MC'ere . Neutral

De er billige i indkøb og køre ofte langt på literen og nemme at perkere .

Vh Cb  Grin
Svar
#9
Jeg forstår heller ikke den manglende interesse, men er holdt op med at undre mig, bare jeg kan få lov til at køre på dem. Det er nemlig en fornøjelse ud over alle grænser, relativt sikkert fordi man ikke kan køre så stærkt og umanerlig praktisk. Og så slipper man for den dårlige samvittighed over at køre tunet knallert. Kortet koster desværre kassen så det kan være en af årsagerne. De fleste der bruger de mange penge på at tage et motorcykel kørekort har sikkert andet i tankerne når de beslutter sig for at tage springet.
Men det godt med lidt snak om cyklerne og forhåbentlig bliver det ved med at være en billig mulighed for at komme ud at køre. Jeg har tænkt mig at fortsætte på PGO' erne indtil jeg ikke længere kan få reservedele til dem og det varer forhåbentlig mange år endnu.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Er godt klar over emnet handler om Pgo 150cc. Men tror desværre ikke der er ret mange her på BS der ejer en Ked af det  Så for at blive ved snakken om de små Mc'ere, så kan jeg da fortælle at jeg i  1975 eller 76 ,blev tilbudt 2 Yamaha YB 100 cc for 6.000 kr.  De stod hos en Mc fohandler, på hjørnet af Svanevej/Nordre Fansanvej. i Københavns NV kvarter.Men da jeg jo ikke havde kortet ,sagde jeg nej tak.

[Image: maxresdefault.jpg]
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Uha, den er smækker. Og så en to-takter. Hvis jeg havde  sådan en, blev den kun brugt til søndagskørsel og når den skulle vises frem, men det ville til gengæld være hver eneste søndag, hvor vejret var godt.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#12
(13-09-2017, 11:14)Bigfoot Skrev: Uha, den er smækker. Og så en to-takter. Hvis jeg havde  sådan en, blev den kun brugt til søndagskørsel og når den skulle vises frem, men det ville til gengæld være hver eneste søndag, hvor vejret var godt.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Så en til salg for 3-4 år siden. Og prisen var 70.000 kr.  Målløs  Målløs 
Jeg rettede henvendelse til sælger ang. prisen, men fik aldrig svar. Og prisen blev heller ikke rettet til det, jeg mente den var værd (7.000 kr)  Smil
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: