Søg Garagen Hej Gæst! Register

Måske slut med 2taktere (euronorm 4 og 5)
#25
(12-09-2017, 18:09)K. Hansen Skrev: Tak for Info Smil  Så behøver jeg ikke være nervøs foreløbig  Smil

Måske ikke Fræk Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(12-09-2017, 16:56)Jps Skrev: Personen der vidste noget om euronormerne  hos C.Reinhardt ,var i Japan. Derfor tog det lidt tid før der kom svar og her er det:
......
Tak for det Jps.
Så ser det åbenbart ikke så sort ud og det er godt med nogle fakta i stedet for spekulationer. Jeg meget tilfreds med at 2-taktere beholdes som et biligere alternativ, og det vil det også medføre at priserne for 4-taktere ikke så nemt stryger til himmels, når der er alternativer.
Det bliver spændende at se hvad de gør ved 2-takterne for at overholde normerne, men umiddelbart er min konklusion at olietilsætningen ikke har afgørende betydning for udledningen af udstødningsgasser.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#27
(13-09-2017, 11:27)Bigfoot Skrev: Tak for det Jps.
Så ser det åbenbart ikke så sort ud og det er godt med nogle fakta i stedet for spekulationer. Jeg meget tilfreds med at 2-taktere beholdes som et biligere alternativ, og det vil det også medføre at priserne for 4-taktere ikke så nemt stryger til himmels, når der er alternativer.
Det bliver spændende at se hvad de gør ved 2-takterne for at overholde normerne, men umiddelbart er min konklusion at olietilsætningen ikke har afgørende betydning for udledningen af udstødningsgasser.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Ja det er jo bedre at vide, end at spekulere Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#28
Jeg har lige kigget på Yamaha Aerox på Bruun-Larsens hjemmeside, hvor 2-takteren er dyrere end 4-takteren. Af hvilke årsager kan jeg ikke lige se.

  Venligst Erik.
Svar
#29
(14-09-2017, 20:33)Scooterballe Skrev: Jeg har lige kigget på Yamaha Aerox på Bruun-Larsens hjemmeside, hvor 2-takteren er dyrere end 4-takteren. Af hvilke årsager kan jeg ikke lige se.

  Venligst Erik.

Prøv og læs det brev JPS fik fra ham der viste noget om den slags.

Der står jo efter de nye regler skal en 2 takter leve op til samme krav som en 4 takter fra 2018.
Så mon ikke det er fordi de har skulle lave nogle ændringer på 2 takt motoren som så har gjort den dyrer og producere.

Tænker bare det kunne være en grund til den er dyre.
Det er jo en ny model så ville jo være åndsvagt og sætte en motor der holder de gamle krav på markedet nu også skulle hen og lave ændringer på motoren om 3-4 måneder.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(15-09-2017, 10:11)Quiks Skrev: Prøv og læs det brev JPS fik fra ham der viste noget om den slags.

Der står jo efter de nye regler skal en 2 takter leve op til samme krav som en 4 takter fra 2018.
Så mon ikke det er fordi de har skulle lave nogle ændringer på 2 takt motoren som så har gjort den dyrer og producere.

Tænker bare det kunne være en grund til den er dyre.
Det er jo en ny model så ville jo være åndsvagt og sætte en motor der holder de gamle krav på markedet nu også skulle hen og lave ændringer på motoren om 3-4 måneder.

  Ja ok, men al ny teknologi koster. KTM har lavet en 2-takter med indsprøjtning som opfylder 2018-kravene. Mon ikke det smitter af på 50 ccm`erne? Jeg er overbevist om, at der nok skal være prismæssigt overkommelige scootere i fremtiden.

  Venligst Erik.
Svar
#31
(15-09-2017, 16:46)Scooterballe Skrev:   Ja ok, men al ny teknologi koster. KTM har lavet en 2-takter med indsprøjtning som opfylder 2018-kravene. Mon ikke det smitter af på 50 ccm`erne? Jeg er overbevist om, at der nok skal være prismæssigt overkommelige scootere i fremtiden.

  Venligst Erik.

Neos er gået fra 14.500 kr til 17.900 kr på knap 3 år. Og den kommer nok over de 18.000 kr inden så længe. Dertil skal man jo lægge mindst 1500 kr i leveringsomkostninger. Det dyrt do Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#32
(15-09-2017, 17:16)Jps Skrev: Neos er gået fra 14.500 kr til 17.900 kr på knap 3 år. Og den kommer nok over de 18.000 kr inden så længe. Dertil skal man jo lægge mindst 1500 kr i leveringsomkostninger. Det dyrt do Grin

Det er vel ikke i mellemtiden blevet dyrere hverken at lave 4-takter eller indsprøjtning? Der må vel være en form for prispolitik jeg eller vi ikke kender til. Nu er den jo også fremstillet i Europa, men det har den jo hele tiden været.

Venligst Erik.
Svar
#33
Jeg kører lige ind foran og lukker benzin gas ud Grøn grin Griner Grin tja lige meget hvad bliver det spændene at se hvad der kommer til at ske med de nye modeller fra 2018 som der kommer til salg Grin.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(15-09-2017, 21:44)Scooterballe Skrev: Det er vel ikke i mellemtiden blevet dyrere hverken at lave 4-takter eller indsprøjtning? Der må vel være en form for prispolitik jeg eller vi ikke kender til. Nu er den jo også fremstillet i Europa, men det har den jo hele tiden været.

Venligst Erik.

Produktionsomkostningerne stiger jo hele tiden Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: