(08-09-2017, 09:40)Quiks Skrev: De burde ha været afskaffet for mange år siden, da de forurener rigtigt meget.
Der er jo ingen grund til og køre rundt og brænde olie af når det kan undgå´s.,
Nu skal du ikke kaste med sten, når du selv bor i et glashus.
En 4takter forurener også dog i lidt mindre grad, end en 2takter.
Og nej, en 2takter skulle ikke være afskaffet for mange år siden, det er jo noget ævl at skrive. Og hvad mener du forøvrigt, med "mange år siden"? Er det 5-10-15-20 år, eller mere?? Jeg har kørt godt 42 år på 2taktere og 3 år på 4taktere. Og skulle jeg vælge, så ville jeg ha' forsat på 2taktere (jeg savner faktisk, mine Big's) :-( . Men grundet bøvlet med ørene, foretrækker jeg 4takt idag.
Idag kan jeg godt se logikken i, at 2takteren forsvinder, med mindre producenterne finder på noget som gør forureningen minimal og sikkerheden optimal. Men det er jo svært, uden at gøre køretøjet dyrere for forbrugeren.
Jeg husker bl.a. da Aprilia SR Ditech, kom til landet. Prisen var (og er vel stadig) ca. 23.000 kr Det for dyrt til mig for en knallert.
Nå nok om det. Emnet er jo røget af sporet, desværre.
Ivecar plus 2023.