Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nyt dyr, men hvilken?
#1
Hej drenger!

Ja, nu er jeg nået dertil hvor jeg køber en spritny scooter!

Jeg har et budget på max 16000, det SKAL være en 4t (deraf tråden herinde) og så skal det være en 30'er. Og det er sådan set de eneste krav jeg pt. har.

Den skal kører mig til og fra arbejde hver dag (ca. 8 km om dagen), og så lidt der imellem også. Jeg går og vejer lidt mellem Kymco Agility 16T (altså den nye) og en Super 8. Men er der noget andet jeg bør kigge på i den prisklasse?

Før der begyndes med "Du kan få en god brugt til det halve"-kommentare; Det er jeg klar over. Men gider ikke købe en brugt da jeg ikke selv har så meget know-how og tid til at kunne lave det :-)

//Kenneth
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(25-08-2017, 19:33)Shtennek Skrev: Hej drenger!

Ja, nu er jeg nået dertil hvor jeg køber en spritny scooter!

Jeg har et budget på max 16000, det SKAL være en 4t (deraf tråden herinde) og så skal det være en 30'er. Og det er sådan set de eneste krav jeg pt. har.

Den skal kører mig til og fra arbejde hver dag (ca. 8 km om dagen), og så lidt der imellem også. Jeg går og vejer lidt mellem Kymco Agility 16T (altså den nye) og en Super 8. Men er der noget andet jeg bør kigge på i den prisklasse?

Før der begyndes med "Du kan få en god brugt til det halve"-kommentare; Det er jeg klar over. Men gider ikke købe en brugt da jeg ikke selv har så meget know-how og tid til at kunne lave det :-)

//Kenneth

En Yamaha Neos 4T er også fin. Den koster så lidt mere end 16.000 kr.

[Image: top.jpg]


Du burde også kigge på Peugeot Speedfight 4 og Peugeot Tweet.

[Image: Speedfight4-blue.png]


[Image: tweet-4t-rs.png]
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Speedfight 4 har jeg også kigget RIGTIGT meget på, da jeg synes den er sindssygt flot. Mit eneste problem er bare, at der ikke er nogen forhandler i mit nærområde (og her tænker jeg en radius af 50km) der har dem i sortiment. Og er sgu noget bange for at bestille en over nettet uden at prøve den først osv.  Grin
Svar
#4
(25-08-2017, 21:38)Shtennek Skrev: Speedfight 4 har jeg også kigget RIGTIGT meget på, da jeg synes den er sindssygt flot. Mit eneste problem er bare, at der ikke er nogen forhandler i mit nærområde (og her tænker jeg en radius af 50km) der har dem i sortiment. Og er sgu noget bange for at bestille en over nettet uden at prøve den først osv.  Grin

Man skal altid prøvesidde/prøvekøre (hvis muligt) inden man beslutter sig. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Køb ikke en Super 8
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(25-08-2017, 22:10)MSJ1982 Skrev: Køb ikke en Super 8

Hvorfor skulle han dog ikke det?? Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
En Super8 er da et fint valg, især når man køber den fra ny  Blink med øjet
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#8
Hej .

Jeg ville gå efter den du sidder bedst på ,og den der har de største hjul ,det er min erfaring at jo større hjul jo beder komfort .

Jeg er jo nok meget til Suzuki ,men ved ikke om de på har nogle 30 på markede pt.
Jeg har også godt at sige om PGO - jeg havde en PGO Galaxy ,fortryder at jeg solgte den .

Nå du nu køber en sprit ny ,så tillykke herfra . Cool
Jeg vil nok også gå lidt efter hvem tilbyder længst garanti, og kan det evt forlænges mod et gebyr(ekstra kr) .

Vh CB
Svar
#9
Kunne også godt lige tænke mig et argument på hvorfor det skulle være en dårlig idé med en helt ny Super 8 :-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(26-08-2017, 10:56)Shtennek Skrev: Kunne også godt lige tænke mig et argument på hvorfor det skulle være en dårlig idé med en helt ny Super 8 :-)

Det er en Kineser. Som dog også bliver produceret på Taiwan og i Vietnam. Smil  Da jeg købte min  var der en del ting der irreterede mig. Bl.a. "vingerne" Nederst mod fodpladen. De var i vejen altid. Og så er den samlet på en måde, hvor man skulle tro at den ikke skal skilles ad igen Smil Flere skruer er ikke lige sådan at komme til. Og fodhvilerne til bagsædepassageren (som jo ikke må være der) havde det med at lukke op når man ramte udløserknappen. Det blev i første omgang løst med en strips. Men for nylig, har jeg savet dem halvt over. Kan ses i et af mine sidste emner, om Kymco1.

Desuden havde min, en irreterende skurelyd som viste sig at komme fra et leje (eller selve krumtappen). Det blev fikset ved at flytte krumtappen 1mm mod variatorsiden. Måden er beskrevet i et af mine emner om Kymco1. Inden jeg kom så langt med det problem, havde jeg skiftet alt i variohuset (variator, rem, kobling). 

Og nu er det heldigvis længe siden lyden har kunnet høres (7-9-13) Jeg kører pt med en Malossivario, rem fra en Dr. Big og en komplet kobling fra Peugeot SP2. De dæk den er udstyret med skal skiftes, for de er ikke noget værd. Jeg kalder dem for plastikdæk, for de er glatte i regnvejr. En kantstribe eller et kloakdæksel så man bogstavelig på r*ven. Jeg kører med Heidenau vinterdæk på min. De står fast i al slags vejr. De er vel 1½ år gamle nu, så de skal nok snart skiftes. Men de overholder indtil videre minimumsgrænsen for dækslidtage. Det korte lys synes jeg ikke lyser særlig godt trods 2x35watt Det ligner noget i retning af hvad en Nefalygte, kan præstere Grin Men det lange fungere godt.

Jeg var ikke glad for min i lang tid, men nu har jeg vænnet mig til dens "dårligdomme" Smil  Motoren er dejlig stille  og har kun justeret ventilerne een gang og det var ved 2400 km. Nu har den så passeret de 13.000 km. Har sikkert glemt noget, men så må du læse om min i diverse emner Blink med øjet

Billedet er fra den dag jeg modtog scooteren.
[Image: attachment.php?aid=8555]
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
(26-08-2017, 12:59)Jps Skrev: Det er en Kineser. Som dog også bliver produceret på Taiwan og i Vietnam. Smil  Da jeg købte min  var der en del ting der irreterede mig. Bl.a. "vingerne" Nederst mod fodpladen. De var i vejen altid. Og så er den samlet på en må, hvor man skulle tro at den ikke skal skilles ad igen Smil Flere skruer er ikke lige sådan at komme til. Og fodhvilerne til bagsædepassageren (som jo ikke må være der) havde det med at lukke op når man ramte udløserknappen. Det blev i første omgang løst med en strips. Men for nylig, har jeg savet dem halvt over. Kan ses i et af mine sidste emner, om Kymco1.

Desuden havde min, en irreterende skurelyd som vidste sig at komme fra et leje (eller selve krumtappen). Det blev fikset ved at flytte krumtappen 1mm mod variatorsiden. Måden er beskrevet i et af mine emner om Kymco1. Inden jeg kom så langt med det problem, havde jeg skiftet alt i variohuset (variator, rem, kobling). 

Og nu er det heldigvis længe siden lyden har kunnet høres (7-9-13) Jeg kører pt med en Malossivario, rem fra en Dr. Big og en komplet kobling fra Peugeot SP2. De dæk den er udstyret med skal skiftes, for de er ikke noget værd. Jeg kalder dem for plastikdæk, for de er glatte i regnvejr. En kantstribe eller et kloakdæksel så man bogstavelig på r*ven. Jeg kører med Heidenau vinterdæk på min. De står fast i al slags vejr. De er vel 1½ år gamle nu, så de skal nok snart skiftes. Men de overholder indtil videre minimumsgrænsen for dækslidtage. Det korte lys synes jeg ikke lyser særlig godt trods 2x35watt Det ligner noget i retning af hvad en Nefalygte, kan præstere Grin Men det lange fungere godt.

Jeg var ikke glad for min i lang tid, men nu har jeg vænnet mig til dens "dårligdomme" Smil  Motoren er dejlig stille  og har kun justeret ventilerne een gang og det var ved 2400 km. Nu har den så passeret de 13.000 km. Har sikkert glemt noget, men så må du læse om min i diverse emner Blink med øjet

Billedet er fra den dag jeg modtog scooteren.
[Image: attachment.php?aid=8555]

Købte du scooteren fra ny? :-)
Svar
#12
(26-08-2017, 13:37)Shtennek Skrev: Købte du scooteren fra ny? :-)

Ja Smil
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: