Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nyt dyr, men hvilken?
#61
(08-09-2017, 08:53)Teddy Skrev: Der laves stadig 2-takts scootere med direkte indsprøjtning, der opfylder Euro4 normen. Disse vil være lovlige frem til 2021, hvor Euro5 indtræder.

Men ja, 2-takteren går en hård tid i møde. Smil

De burde ha været afskaffet for mange år siden, da de forurener rigtigt meget.
Der er jo ingen grund til og køre rundt og brænde olie af når det kan undgå´s.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
(08-09-2017, 09:40)Quiks Skrev: De burde ha været afskaffet for mange år siden, da de forurener rigtigt meget.
Der er jo ingen grund til og køre rundt og brænde olie af når det kan undgå´s.,


Nu skal du ikke kaste med sten, når du selv bor i et glashus. Smil  En 4takter forurener også  dog i  lidt mindre grad, end en 2takter.
Og nej, en 2takter skulle ikke være afskaffet for mange år siden, det er jo noget ævl at skrive. Og hvad mener du forøvrigt, med "mange år siden"? Er det 5-10-15-20 år, eller mere?? Jeg har kørt godt 42 år på 2taktere og 3 år på 4taktere. Og skulle jeg vælge, så ville jeg ha' forsat på 2taktere (jeg savner faktisk, mine Big's) :-( . Men grundet bøvlet med ørene, foretrækker jeg 4takt idag. 

Idag kan jeg godt se logikken i, at 2takteren forsvinder, med mindre producenterne finder på noget som gør forureningen minimal og sikkerheden optimal. Men det er jo svært, uden at gøre køretøjet dyrere for forbrugeren.

Jeg husker bl.a. da Aprilia SR Ditech, kom til landet. Prisen var  (og er vel stadig)  ca. 23.000 kr Det for dyrt til mig for en knallert.

Nå nok om det. Emnet er jo røget af sporet, desværre.
Ivecar plus 2023.
Svar
#63
(08-09-2017, 11:20)Jps Skrev: Nå nok om det. Emnet er jo røget af sporet, desværre.

Skal vi så starte en ny tråd, for diskussionen er både relevant og interessant.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
#64
(08-09-2017, 12:33)Bigfoot Skrev: Skal vi så starte en ny tråd, for diskussionen er både relevant og interessant.

Med venlig hilsen
Bigfoot

Gør du bare det Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#65
(08-09-2017, 11:20)Jps Skrev: Nu skal du ikke kaste med sten, når du selv bor i et glashus. Smil  En 4takter forurener også  dog i  lidt mindre grad, end en 2takter.
Og nej, en 2takter skulle ikke være afskaffet for mange år siden, det er jo noget ævl at skrive. Og hvad mener du forøvrigt, med "mange år siden"? Er det 5-10-15-20 år, eller mere?? Jeg har kørt godt 42 år på 2taktere og 3 år på 4taktere. Og skulle jeg vælge, så ville jeg ha' forsat på 2taktere (jeg savner faktisk, mine Big's) :-( . Men grundet bøvlet med ørene, foretrækker jeg 4takt idag. 

Idag kan jeg godt se logikken i, at 2takteren forsvinder, med mindre producenterne finder på noget som gør forureningen minimal og sikkerheden optimal. Men det er jo svært, uden at gøre køretøjet dyrere for forbrugeren.

Jeg husker bl.a. da Aprilia SR Ditech, kom til landet. Prisen var  (og er vel stadig)  ca. 23.000 kr Det for dyrt til mig for en knallert.

Nå nok om det. Emnet er jo røget af sporet, desværre.
Ja det er jo nok mellem 5 og 10 år, for går du meget længre tilbage fantes der jo kun en Honda som 4 takt knallert.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: