Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny VGA Explora kører dårligt
#25
Sidste nye er, at jeg ikke kan reklamere over den, så nu må jeg ordne det selv.

Nu er der bestilt en Naraku alu studs, en naraku karburator, og jeg har været i biltema og hente tændrør, olie og søgerblade.
Så nu får den altså fra en ende af. Jeg er overbevist om at det der sker, er at den drukner i benzin. Scooteren stinker af uforbrændt benzin når den kører, den bruger RIGTIG meget benzin og så var tændrøret, jo helt sort.

Når ja, skiftede også forlygtepæren, det lange lys gik efter 300 km.
Jeg har før kørt Kina GY6, så tror sgu jeg har fået mig en mandagsmpdel. Min gamle Giantco sprint var klippestabil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(24-05-2017, 17:33)MSJ1982 Skrev: Der sidder en plastic hætte på choker den kan du trække af, så Mærk på toppen om den bliver varm når du starter den op. Hvis ikke dem bliver varm virker den ikke eller ikke er sat ordenlig til.
Dit tændrør er meget sodet, hvilket kunne indikere at den brænder olie, eller simpelthen får for meget ben

Skrev ret tidligt at den fik for meget benzin, så hvorfor ikke starte med at skifte dyse, eller i det mindste se hvilken dyse der sidder i.
At bare gå hen og købe en ny karburator, er da ren galemattias (Staves) og du kan risikere at den er større, og har en større dyse i en den der sidder på nu.
Kan ikke tage det her seriøst mere.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#27
(08-06-2017, 08:06)MSJ1982 Skrev: Skrev ret tidligt at den fik for meget benzin, så hvorfor ikke starte med at skifte dyse, eller i det mindste se hvilken dyse der sidder i.
At bare gå hen og købe en ny karburator, er da ren galemattias (Staves) og du kan risikere at den er større, og har en større dyse i en den der sidder på nu.
Kan ikke tage det her seriøst mere.

Du mener altså at en fabriksny scooter er leveret med en forkert dyse fra fabrikken af? Når den i øvrigt køre fint med fuld gas? Selvfølgelig er det da ikke problemet.

Du tror ikke jeg har tjekket at karburatoren er af samme størrelse og du tror bare jeg vil smide den på med hvad end der er i?

Lad da være med at tage det seriøst så, mand.
Svar
#28
(08-06-2017, 03:34)Buschauffør Skrev: Sidste nye er, at jeg ikke kan reklamere over den, så nu må jeg ordne det selv.

Nu er der bestilt en Naraku alu studs, en naraku karburator, og jeg har været i biltema og hente tændrør, olie og søgerblade.
Så nu får den altså fra en ende af. Jeg er overbevist om at det der sker, er at den drukner i benzin. Scooteren stinker af uforbrændt benzin når den kører, den bruger RIGTIG meget benzin og så var tændrøret, jo helt sort.

Jeg har også købt/sat en Nakaru karburator på min Kymco Super 8, den bliver leveret med dyse #90 så du skal dyse om, jeg købte også et dysesæt. Du vil blive mere tilfreds med den karburator end den originale, min køre meget bedre, gå jævnt i tomgang, og så køre den også hurtigere end før, så alt i alt, et godt køb for mig  Griner
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#29
(08-06-2017, 13:50)Buschauffør Skrev: Du mener altså at en fabriksny scooter er leveret med en forkert dyse fra fabrikken af? Når den i øvrigt køre fint med fuld gas? Selvfølgelig er det da ikke problemet.

Du tror ikke jeg har tjekket at karburatoren er af samme størrelse og du tror bare jeg vil smide den på med hvad end der er i?

Lad da være med at tage det seriøst så, mand.

Det kan sagtens ske, at dysen er mindre end den burde være på en ny scooter. På Kymco, er det en 80'r der sidder i. Her anbefales det at sætte en 82'r i, så skulle den køre mere jævnt. Men jeg har så ikke skiftet min.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(08-06-2017, 15:27)netuse Skrev: Jeg har også købt/sat en Nakaru karburator på min Kymco Super 8, den bliver leveret med dyse #90 så du skal dyse om, jeg købte også et dysesæt. Du vil blive mere tilfreds med den karburator end den originale, min køre meget bedre, gå jævnt i tomgang, og så køre den også hurtigere end før, så alt i alt, et godt køb for mig  Griner

Jamen det var præcis også tanken ved at købe den, foruden selvfølgelig at løse mit nuværende problem. Det er en scooter som skal køre året rundt, og mange km.

Glæder mig til at få den på! : )
Svar
#31
(08-06-2017, 16:12)Jps Skrev: Det kan sagtens ske, at dysen er mindre end den burde være på en ny scooter. På Kymco, er det en 80'r der sidder i. Her anbefales det at sætte en 82'r i, så skulle den køre mere jævnt. Men jeg har så ikke skiftet min.

Det kender jeg godt til. Det er vidst noget med forureningskrav der skal overholdes. Smil
Svar
#32
Glem det. Jeg mener stadig det jeg jeg har sagt.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#33
Men hvorfor købe ny karburator? Hvorfor så ikke dyse den om. Den naraku er ikke bedre, end den originale.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Karburatoren er nu skiftet.. OG NU KØRER SCOOTEREN! Den tager gassen med det samme, og står som en symaskine i tomgang.

Den gamle karburator kunne sikkert godt have været justeret og fixet, men med et fuldtidsjob og 3 unger er tiden knap. 

Den "gamle" karburator var umulig at få op. Jeg ved ikke hvad f*** de havde gjort med de skruer! Jeg måtte til sidst ty til en papegøjetang og jeg kunne kun få dem ud ved at klemme så hårdt som muligt på siden af dem, og ligesom rokke dem løse før jeg kunne tage dem med skruetrækkeren. Så pæne er de ikke længere, men gevindet er jo så intakt. Den gamle dyse 82 kom så over i Narakuen. Tomgangsdysen fik jeg aldrig ud, men heldigvis det en størrelse 33 i den nye. 

Hvis nogen kan bruge den gamle karburator til noget, så kan den afhentes kvit og frit i 2610 Rødovre. Skriv en PM.

Den flotte aluminium studs som jeg også havde købt, ud fra tanken om en levetidsforlængelse - den mørner ikke og bliver utæt efter et par vintre - den passede dog ikke. Så det er jeg skuffet over, da butikken anpriste den må passende på alle GY6 50cc motorer. Skuffende.

Jeg er dog fortrøstningsfuld da jeg nu har en velkørende scooter, som jeg endeli kan nyde. Har lige været ude og rulle 45 km, og har nu rundet de 400 km. Næste step er et olieskift ignorerer et frisk tændrør. Ikke to det Amled tilsideser ikke virker, men et tændrør koster nu ikke alverden.
Svar
#35
(11-06-2017, 14:13)Buschauffør Skrev: Karburatoren er nu skiftet.. OG NU KØRER SCOOTEREN! Den tager gassen med det samme, og står som en symaskine i tomgang.

Den gamle karburator kunne sikkert godt have været justeret og fixet, men med et fuldtidsjob og 3 unger er tiden knap. 

Den "gamle" karburator var umulig at få op. Jeg ved ikke hvad f*** de havde gjort med de skruer! Jeg måtte til sidst ty til en papegøjetang og jeg kunne kun få dem ud ved at klemme så hårdt som muligt på siden af dem, og ligesom rokke dem løse før jeg kunne tage dem med skruetrækkeren. Så pæne er de ikke længere, men gevindet er jo så intakt. Den gamle dyse 82 kom så over i Narakuen. Tomgangsdysen fik jeg aldrig ud, men heldigvis det en størrelse 33 i den nye. 

Hvis nogen kan bruge den gamle karburator til noget, så kan den afhentes kvit og frit i 2610 Rødovre. Skriv en PM.

Den flotte aluminium studs som jeg også havde købt, ud fra tanken om en levetidsforlængelse - den mørner ikke og bliver utæt efter et par vintre - den passede dog ikke. Så det er jeg skuffet over, da butikken anpriste den må passende på alle GY6 50cc motorer. Skuffende.

Jeg er dog fortrøstningsfuld da jeg nu har en velkørende scooter, som jeg endeli kan nyde. Har lige været ude og rulle 45 km, og har nu rundet de 400 km. Næste step er et olieskift ignorerer et frisk tændrør. Ikke to det Amled tilsideser ikke virker, men et tændrør koster nu ikke alverden.




Det er lækkert !
Svar


Forum spring: