(29-05-2017, 18:57)cb Skrev: Hej
.
Nogle der køre på sådan en ,tænker den model med kåbe til ca 40000kr fra ny af.
Har ok kraften til motorvej .?
Køre den med høje/mange omdregninger ,ved feks 130 km/t på motorvejen.
Den har jo ikke ABS ,- men det har de billige mc vel ikke tænker jeg.
Skriv gerne for og imod den.
Vh Cb
Jeg har købt en for ca en måned siden men godt nok 4år gammel og uden kåbe.
mine topfart på motorvej er 132 på speedometerdet men det var også i noget blæsevejr, jeg har ikke teste den vindstillevejr endnu på motorvejen, jeg synes den er god nok ude på motorvejen. Den kører med ca 2000 flere omdregninger på motorvejen end landevejen men stadig et godt stykke under det røde felt så jeg vil ikke være bekymret.
Topfarten er 135km/t på papiret, men igen det er ikke lykkes for mig nok pga vejret og så at jeg vejer omkring 10kg mere og er omkring 20cm højere end det man regner med en alm person er.
Min har været oppe på 28,6 pr liter benzin (var ikke på motorvej overhovedet) med pæn kørsel som er lidt mindre end de 30-35 pr liter som de lover, men utrolig tæt på. Men jeg tester igen når jeg har fået lavet service på den. Det med den er uden ABS ser jeg ikke som noget problem det er meget svært at blokere baghjulet men det kan lade sig gøre med meget god vilje.
Den kører også best med omkring 50-55kg bagpå, personlig synes jeg den er nememere at køre med en lille pasager, især pga den lave gearning.
For den er nem at styre.
Imod den kører med høje omdrejninger i lave gear (kan nemt ændre hvis man er ligeglad med optræk)
For kører lang pr liter.
Imod den er tung at trække, og rejse op hvis den vælter.
For god til daglig tranport (min eneste måde at komme rundt på)
Imod:
For den er meget svær at miste kørekortet på ude på motorvejen
Imod kan virkelig ikke komme i tanke om noget, for man sidder dejligt oprejst på den.
Imod parkninglyset sidder længere til venstre end styrlåsen, så der kan kun være parknignlys på den hvis den er lås, og det er lidt nemt at dreje nøglen for langover men en vane sag.
For den er nem at køre selvom der er en pasager bagpå.
Imod stadig ret blankt.
For/imod folk tror tit det er en 600-700 ccm maskine når de ser den.
Imod utrolig mange gear skift inde i Aalborg ved starten af myldertid med alt det kø og nedbremning hele tiden, jeg ender tit med kun at bruge 2-3 gear derinde selvom jeg kører de 50. Ved få biler bruger jeg 4gear og med næsten ingen biler i by trafik bruger jeg 5gear ud af de 6.
Spørg om flere ting hvis du vil vide det, jeg er utrolig glad for maskinen og det er den bedste maskine jeg har kørt på

.