Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny VGA Explora kører dårligt
#1
Hej!

Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg godt er klar over at jeg har garanti på scooteren og at thansen burde lave den, men:
- De kan først kigge på den medio Juni.
- Jeg kan ikke undvære min scooter sålænge.

Nu til indlægget:

Jeg har for nylig anskaffet mig en ny VGA Explora scooter. Den har i skrivende stund 120 km på tælleren.
Problemet er at den kører rigtig dårligt ved kvart gas, mellemgas. Den hakker og tøver med at tage gassen og går nogle gange ud. Den går også ujævnt i tomgang. Der er ikke problemer ved fuld gas.

Her er hvad jeg har prøvet:

Stillet febrilsk på blandingsskruen. Jeg kan ikke få den til at køre godt uanset hvordan jeg stiller den. Selvfølgelig kører den bedre på nogle indstillinger end andre. (Skal scooteren egentlig kunne stå i tomgang med blandingsskruen HELT i bund?). Scooteren ændrer forresten ikke omdrejninger når jeg skruer på den. Burde den ikke det?

Og lige for god ordens skyld, er grundstillingen på blandingsskruen 1½ omgang, 2 eller 2½? Der er modstridende oplysninger rundt omkring.

Når jeg holder for luftfilteret, går scooteren ud med det samme. Så tror ikke den trækker falsk luft. Det er jo også en ny scooter.

Jeg begynder at tro, at problemet ikke er blandingsrelateret.

Kan symptomer skyldes:
- Ventiler ?
- Tændingsproblem ?
- Fugt i tændrørshætte ?
- Defekt karburator ?

Hjælp modtages gerne.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det skulle ikke gerne være ventilerne efter så kort tid, men tror mere på et tændingsproblem. Prøv at skifte tændhætte og kabel, det originale på VGA's modeller er, rent ud sagt, noget lort.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
Utæt pakning ved studs. 
Prøve at mærke om choker bliver varm...
Prøv at stille nålen, og tjek samtidig at mebran er tæt.

Alternativ kunne det være ventiler, det er bare meget hurtigt.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Tak til jer begge, nu har jeg lidt at begynde på.

Igår da der var høj sol og tørt vejr kørte scooteren faktisk nogenlunde. Imorges da der var meget fugtigt kørte den dårligt. Så jeg tror at min "first course of action" er at anskaffe en af disse to:

Enten denne NGK tændrørshætte:

https://speedline.dk/scooter/giantco-spr...s-ngk-8035

Eller dette komplette sæt med en kraftigere tændspole og silikonehætte:

https://speedline.dk/scooter/giantco-spr...zo-7220066

Jeg hælder mest til det sidste - men kan denne kraftigere tændspole ødelægge noget på scooteren? Jeg tænker hvis den trækker mere strøm og ledningsnettet osv. kan trække det. Hvis nogen har erfaringer med denne vil jeg gerne høre.
Svar
#5
Vi lige i forbi farten nævne at jeg kører på en t hansen en wga versus på 5. år uden el problemer så er stadig det originale der sidder på . Blink med øjet Thumbs Up
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har en billig udgave af den 32000 v tændspole og den kan jeg klart anbefale og så et iridium tændrør hvis du skal ofte noget den vej.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
Jeg har nu monteret 32.000 volts tændspolen incl silikonehætte, og resultatet er, at det ikke har hjulpet.

Jeg har ikke lyst til at skille karburator ad hvis jeg kan undgå det, og overvejer blot at sætte en Naraku karburator på.

https://speedline.dk/scooter/karburator-...GAodZ-wGpQ

Jeg vil lige høre hvis jeg køber denne, om jeg behøver at dyse noget om. Altså kan jeg bare sætte dysen fra min nuværende karburatoe over i og så gå ud fra at den er rigtig?

Jeg ved ikke hvor nålen sidder og hvordan man stiller den. Studsen er det som går fra karburatoren og ned i cylinderen, ikke? og membranen sidder efter studsen er det rigtig forstået?
Svar
#8
Nej den sidder sammen med nålen i toppen af karburator.
Chancen for at det er karburator der er i stykker er minimal ville jeg mene. Jeg hælder mest til at den er utæt .
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
Jeg  har nu gennemgået slanger og studs. Alt er "frisk" og der er ikke nogle utætheder at mærke. Det ved jeg godt ikke er nogen garanti, men jeg tror problemet skal findes andet steds.


Problemet er værre når motoren er varm. Kan du uddybe hvad du mener med at choker bliver varm? Måske er den synderen. Scooteren er svær at starte når den er varm. 

[Image: IMG_1662.jpg]

[Image: IMG_1663.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Der sidder en plastic hætte på choker den kan du trække af, så Mærk på toppen om den bliver varm når du starter den op. Hvis ikke dem bliver varm virker den ikke eller ikke er sat ordenlig til.
Dit tændrør er meget sodet, hvilket kunne indikere at den brænder olie, eller simpelthen får for meget benzin.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
(21-05-2017, 14:26)tiggi Skrev: Vi lige i forbi farten nævne at jeg kører på en t hansen en wga versus på 5. år uden el problemer så er stadig det originale der sidder på . Blink med øjet Thumbs Up

Tillykke med det.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(24-05-2017, 20:41)K. Hansen Skrev: Tillykke med det.

Sarkasme frabedes til mine kommentare fra dig K Hansen , fordi du har " kendt 1 eller ejet 1 t Hansen " behøves andre ikke at være som din oplevelse . Til admin. sorry for OT i tråden.
Svar


Forum spring: