Søg Garagen Hej Gæst! Register

Benelli MC'er hos T-Hansen
#13
(07-02-2018, 01:12)Super 8 Skrev: Det er egentligt utroligt, at de kan sælge en motorcykel med ABS for 25.000 kr. i Danmark, incl. fragt, told, moms, og registreringsafgift. Alene registreringsafgiften udgør 9400 kr. Så det bliver kun 15.600 kr. til motorcyklen. Og af det udgør de 25% moms. Så det er 12.480 kr. Og der kommer sikkert told på, og fragt. Alt i alt, så er importprisen under 10.000 kr. Og forhandleren har ikke fået noget. Jeg tror, at T-Hansen satser på, at sælge andet til kunderne. Motorcyklerne står der kun for at trække kunderne til.

Ved vi at reg.afgiften er 9400 kr?

Kender vi kvaliteten på de der kinesiske Benelli mc'er?

Førhen købte Thansen scootere i Kina for under 900 kr/stk så hvis kvaliteten er ligeså med Benelli, kan det være den kan indkøbes til 5000 kr hvilket giver godt 5000 i reg.afgift (hvilket nok er usandsynligt).

Men jeg tror nærmere, at Thansen tager penge fra deres million store reklamebudget, og smider efter mc'erne, så de kan sælges billigere. Så taber de ikke direkte på mc'erne, men afskriver dem via reklamebudgettet. Var det ikke Renault der gjorde det samme for år tilbage med biler? Der kommer alt andet lige, flere køretøjer på gaden på den måde. Dvs flere servicer, flere res.dele og bedre branding og kendskab i befolkningen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#14
(30-07-2018, 02:40)KymcoSuper8-125 Skrev: Ved vi at reg.afgiften er 9400 kr?

Kender vi kvaliteten på de der kinesiske Benelli mc'er?

Førhen købte Thansen scootere i Kina for under 900 kr/stk så hvis kvaliteten er ligeså med Benelli, kan det være den kan indkøbes til 5000 kr hvilket giver godt 5000 i reg.afgift (hvilket nok er usandsynligt).

Men jeg tror nærmere, at Thansen tager penge fra deres million store reklamebudget, og smider efter mc'erne, så de kan sælges billigere. Så taber de ikke direkte på mc'erne, men afskriver dem via reklamebudgettet. Var det ikke Renault der gjorde det samme for år tilbage med biler? Der kommer alt andet lige, flere køretøjer på gaden på den måde. Dvs flere servicer, flere res.dele og bedre branding og kendskab i befolkningen.

Jeg tror nok jeg har regnet forkert med registreringsafgiften, så den er ikke så høj.

Jeg har læst at Benelli MC'erne er udmærket kvalitet. Men samlekvaliteten er faldet, efter virksomheden er overtaget af kineserne.

Sammenlignes Benelli med f.eks. Kymco Super 8 til samme pris, der også er samlet i Kina, så tror jeg Benelli har største kvalitet.

Der er en række test på Youtube af Benelli TNT25/BN251. Eksempel:
https://www.youtube.com/watch?v=K-2LnHGnid0 og https://www.youtube.com/watch?v=2Hp1K_1l7Gc

De fleste motorcykelproducenter har efterhånden fået motorcykler med ABS og til en pris i nærheden af 30.000 kr. De har måske mindre motor, men jeg tror kvaliteten er langt højere. Så har man råd til at give 10.000 kr - 15.000 kr. ekstra, så kan man måske få en KTM/Kawasaki/Honda/Suzuki/Yamaha. BMW skulle vist også være på vej med en serie af billige MC'er.

I de fleste tests sammenlignes Benelli TNT25/BN251 med KTM200. BN251 har lidt større motor, men KTM200 slår alligevel Benelli.
Svar
#15
(31-07-2018, 10:49)Super 8 Skrev: Jeg tror nok jeg har regnet forkert med registreringsafgiften, så den er ikke så høj.

Jeg har læst at Benelli MC'erne er udmærket kvalitet. Men samlekvaliteten er faldet, efter virksomheden er overtaget af kineserne.

Sammenlignes Benelli med f.eks. Kymco Super 8 til samme pris, der også er samlet i Kina, så tror jeg Benelli har største kvalitet.

Der er en række test på Youtube af Benelli TNT25/BN251. Eksempel:
https://www.youtube.com/watch?v=K-2LnHGnid0 og https://www.youtube.com/watch?v=2Hp1K_1l7Gc

De fleste motorcykelproducenter har efterhånden fået motorcykler med ABS og til en pris i nærheden af 30.000 kr. De har måske mindre motor, men jeg tror kvaliteten er langt højere. Så har man råd til at give 10.000 kr - 15.000 kr. ekstra, så kan man måske få en KTM/Kawasaki/Honda/Suzuki/Yamaha. BMW skulle vist også være på vej med en serie af billige MC'er.

I de fleste tests sammenlignes Benelli TNT25/BN251 med KTM200. BN251 har lidt større motor, men KTM200 slår alligevel Benelli.

Er enig i dine betragtninger.
Man kan ikke læse ud fra data hvordan en mc (eller scooter) kører.
En sprød motor med god respons fra indsprøjtning eller karburator af god kvalitet, en godt afstemt affjedring og kvalitetesbremser, så er det altså en drøm at køre på 2 hjul. Men de fleste (alle?) kinesiske maskiner har netop ikke disse ting i orden. Og derfor er det ikke nogen positiv oplevelse at køre på dem. Men vi køber dem alligevel... pga prisen. Jeg tror ikke der er andre grunde til at købe dem hehe
Er Kymco forresten ikke fra Taiwan? Taiwan er et ret anderledes samfund en det Kinesiske (jeg har været begge steder). Meget mere moderne og højere standarder. Men Super 8 er jo efterhånden et aldrende produkt. Hvornår kom den frem? For 15-17 år siden? Og der er vel ikke lavet ret meget om andet end sæde og kørelys og bagbremser siden starten.
Svar
#16
(06-08-2018, 15:45)KymcoSuper8-125 Skrev: Er enig i dine betragtninger.
Man kan ikke læse ud fra data hvordan en mc (eller scooter) kører.
En sprød motor med god respons fra indsprøjtning eller karburator af god kvalitet, en godt afstemt affjedring og kvalitetesbremser, så er det altså en drøm at køre på 2 hjul. Men de fleste (alle?) kinesiske maskiner har netop ikke disse ting i orden. Og derfor er det ikke nogen positiv oplevelse at køre på dem. Men vi køber dem alligevel... pga prisen. Jeg tror ikke der er andre grunde til at købe dem hehe
Er Kymco forresten ikke fra Taiwan? Taiwan er et ret anderledes samfund en det Kinesiske (jeg har været begge steder). Meget mere moderne og højere standarder. Men Super 8 er jo efterhånden et aldrende produkt. Hvornår kom den frem? For 15-17 år siden? Og der er vel ikke lavet ret meget om andet end sæde og kørelys og bagbremser siden starten.

Jeg tror der er lavet større ændringer på Super 8. Den er nu EURO 4 godkendt - det kunne den oprindelige ikke. Men prisen er bestemt øget. I dag koster MC udgaven ca. 20.000 kr. Altså samme pris som Benelli på tilbud.

Kymco er Taiwansk, men jeg tror at mange delene den består af er kinesiske. Det er jo standard dele det meste. Jeg har aldrig været imponeret over Super 8, og der var mange begynderfejl fra starten (flere år), og kymco gjorde intet ved det.

Benelli er designet i Italien, selvom det er kinesisk ejet. De produceres i Kina. Mit indtryk ud fra youtube anmeldelserne er at Benelli BN251 kan sammenlignes lidt med KTM duke 125 - og KTM er jo et godt mærke. De sælges til omtrent samme pris i udlandet!!! KTM forhandleren tjener mindst 20.000 kr. ekstra i Danmark. T-Hansen har regnet den sådan ud: Prisen i Indien er INR 175000. Det bliver så til 16410 dkr. Og så kommer momsen på. I alt 20500 kr...

Priser på BN251 med ABS og duke 125 med ABS:
https://autos.maxabout.com/bikes/benelli/bn/bn-251-tnt
https://autos.maxabout.com/bikes/ktm/duke/duke-125
Svar
#17
(06-08-2018, 15:45)KymcoSuper8-125 Skrev: Er Kymco forresten ikke fra Taiwan? Taiwan er et ret anderledes samfund en det Kinesiske (jeg har været begge steder). Meget mere moderne og højere standarder. Men Super 8 er jo efterhånden et aldrende produkt. Hvornår kom den frem? For 15-17 år siden? Og der er vel ikke lavet ret meget om andet end sæde og kørelys og bagbremser siden starten.

Kymco produceres på Taiwan, i Kina og Vietnam Smil Og det passer meget godt med at Kymco har 15-17 år på bagen her i landet Grin
 47 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 24.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Jeg har søgt lidt på anmeldelser af Benelli BN251:
Dem, der ikke har prøvet dem og set dem, mener det er kinesisk skrammel. Grøn grin

Anmeldelser:
http://www.magacin.dk/motorcykler/benell...er/ar7020/
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/re...ial-review
http://www.magacin.dk/motorcykler/2017-b...-4/ar7978/
http://www.magacin.dk/motorcykler/benell...er/ar8987/
http://amcn.com.au/editorial/quickspin-o...lli-bn251/
https://www.topspeed.com/motorcycles/mot...66356.html
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/re...elli-bn251
https://bikereview.com.au/news/benelli-bn251-here/
https://www.bikez.com/motorcycles/benell...1_2017.php
http://overdrive.in/reviews/benelli-tnt-...st-review/

Alt i alt, så ser ud til, at T-Hansens tilbud er særdeles god. Hvis andre skal være med, så skal de ned i halv pris, på de billigste modeller.

Eksempel på kommentar:
I am an owner of Benelli TnT 25. Have had a wonderful experience. Its responsive acceleration, abrupt breaking power, and great handling makes it a good choice for people who need some value for money.
The quality of this machine is excellent. Unlike the usual chinese crap we have. Its good on fuel and can be used for daily commutes. Ive ridden it about 4000kms in 8 months. So far its been good.
Svar
#19
(06-08-2018, 18:48)Super 8 Skrev: Jeg har søgt lidt på anmeldelser af Benelli BN251:
Dem, der ikke har prøvet dem og set dem, mener det er kinesisk skrammel. Grøn grin

Anmeldelser:
http://www.magacin.dk/motorcykler/benell...er/ar7020/
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/re...ial-review
http://www.magacin.dk/motorcykler/2017-b...-4/ar7978/
http://www.magacin.dk/motorcykler/benell...er/ar8987/
http://amcn.com.au/editorial/quickspin-o...lli-bn251/
https://www.topspeed.com/motorcycles/mot...66356.html
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/re...elli-bn251
https://bikereview.com.au/news/benelli-bn251-here/
https://www.bikez.com/motorcycles/benell...1_2017.php
http://overdrive.in/reviews/benelli-tnt-...st-review/

Alt i alt, så ser ud til, at T-Hansens tilbud er særdeles god. Hvis andre skal være med, så skal de ned i halv pris, på de billigste modeller.

Eksempel på kommentar:
I am an owner of Benelli TnT 25. Have had a wonderful experience. Its responsive acceleration, abrupt breaking power, and great handling makes it a good choice for people who need some value for money.
The quality of this machine is excellent. Unlike the usual chinese crap we have. Its good on fuel and can be used for daily commutes. Ive ridden it about 4000kms in 8 months. So far its been good.

Fedt hvis det er noget kram der dur! Vi mangler egentlig bare at se en Benelli om 4 år. Om alle skruerne er rustet væk og om bremser, affjedring og motor stadig spiller.
Jeg har ikke rigtig nogen mening om Benelli. Ved ikke helt hvad jeg skal synes om dem. At de ejes af kinesere skurer lidt i mine ører. At de er italiensk designet er vel ok. Holdbarhed er en ubekendt faktor. Gensalgspris kan være afgørende om man vælger en Benelli TRK 502 til 80.000 kr eller en Kawasaki eller Yamaha etc.
Svar
#20
(08-08-2018, 00:58)KymcoSuper8-125 Skrev: Fedt hvis det er noget kram der dur! Vi mangler egentlig bare at se en Benelli om 4 år. Om alle skruerne er rustet væk og om bremser, affjedring og motor stadig spiller.
Jeg har ikke rigtig nogen mening om Benelli. Ved ikke helt hvad jeg skal synes om dem. At de ejes af kinesere skurer lidt i mine ører. At de er italiensk designet er vel ok. Holdbarhed er en ubekendt faktor. Gensalgspris kan være afgørende om man vælger en Benelli TRK 502 til 80.000 kr eller en Kawasaki eller Yamaha etc.
Ja, det er ikke nemt at vide hvordan de ser ud om nogen år. Men, de giver 4 års garanti i nogle lande. Så 4 år kan de godt holde.
På ebay kan jeg se de sælges med 5 års garanti i UK. Holdbarhed har også meget med at gøre hvordan den behandles og serviceres. Hvis den står indendørs, og bliver godt serviceret, så holder den sikkert meget længere.

Der er ingen tvivl om, at jeg nok vil vælge en Benelli frem for en Kymco Super 8 125ccm, hvis jeg skulle købe MC nu. Og måske også frem for andre - det er jo halv pris, så hvis den kun holder 5 år, bliver det 10 år til samme pris.
Svar


Forum spring: