Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kinroad 30'er Chopper?
#1
Hej alle jer på dette forum! Smil

Jeg er helt ny og har netop oprettet en bruger, da jeg meget snart (forhåbenligt) ligger og drøner rundt på denne slags maskine.

Jeg har lige bestilt en Kinroad 30'er chopper knallert. Mangler kun det endelige skridt, at få en orderbekræftelse og et indbetalingsnummer. Så der er stadigvæk håb for mig, hvis jeg får at vide, at det er noget desideret lort.

Det var netop det der slog mig. Nu er dette jo en forholdsvis billig kinesisk knallert, så derfor tænkte jeg, at der måske var nogle hager ved, at den var så billig. Så vil gerne vide, hvilke erfaringer i har med Kinroad. Evt. kontra Regal Raptor, som jo er den direkte, noget dyrrere, konkurrent.

Jeg køber knallerten via postorderfirma, og har søgt rundt på forummet her, og læst at man skal have stillet ventiler når den har løbet nogle kilometer.
Men jeg aner ikke noget om ventiler. Er det noget der kan gøres hos et MC værksted? Og hvor meget vil det koste? Er det egentlig nemt at stille dem selv?
Min far er nemlig ekspert i 2 takter knallerter, men dette er jo en 4 takter, så han er lidt mere på herrens mark.

Så det sidste spørgsmål for denne gang er, at jeg selvfølgeligt skal tune den, ligesom man kan gøre på en Regal Raptor. Så løber den jo en 65KM/t, har jeg hørt.
Men har læst i et andet emne, at der ikke er ubegrænset "CDI" på. Hvad er CDI? Det er da noget nymoderne noget. Ikke ligesom på Yamaha 4 gears. :P . Hvad skal jeg så gøre for at tune den?
Man kan vel købe en ubegrænset CDI, men hvorhenne vil i anbefale at købe sådan en? Og igen, er det nemt?

På forhånd tusinde tak til jer der vil hjælpe. Som i kan høre, så er jeg lidt af en "newbie" eller hvad man kan kalde det. :wink:

M.v.h
Xstrem.

Hov, så fik jeg lige en mail fra firmaet, jeg køber fra og de siger, at de kan smide en ubegrænset CDI med for 200kr.
Er det billigt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Xstrem Skrev:Hej alle jer på dette forum! Smil

Jeg er helt ny og har netop oprettet en bruger, da jeg meget snart (forhåbenligt) ligger og drøner rundt på denne slags maskine.

Tillykke med købet Smil


Citat:Jeg køber knallerten via postorderfirma, og har søgt rundt på forummet her, og læst at man skal have stillet ventiler når den har løbet nogle kilometer.
Men jeg aner ikke noget om ventiler. Er det noget der kan gøres hos et MC værksted? Og hvor meget vil det koste? Er det egentlig nemt at stille dem selv?
Min far er nemlig ekspert i 2 takter knallerter, men dette er jo en 4 takter, så han er lidt mere på herrens mark.

Der findes glimrende guides på nettet om hvordan man stiller ventilerne.
Bla: http://www.billig-scooter.dk/links.php?t...ages&cat=9 - Specielt "Geely Lifan side".

Citat:Så det sidste spørgsmål for denne gang er, at jeg selvfølgeligt skal tune den, ligesom man kan gøre på en Regal Raptor. Så løber den jo en 65KM/t, har jeg hørt.
Men har læst i et andet emne, at der ikke er ubegrænset "CDI" på. Hvad er CDI? Det er da noget nymoderne noget. Ikke ligesom på Yamaha 4 gears. :P . Hvad skal jeg så gøre for at tune den?
Man kan vel købe en ubegrænset CDI, men hvorhenne vil i anbefale at købe sådan en? Og igen, er det nemt?

CDI'en er en elektronisk tændingsboks.
- svar længere nede -


Citat:Hov, så fik jeg lige en mail fra firmaet, jeg køber fra og de siger, at de kan smide en ubegrænset CDI med for 200kr.
Er det billigt?

Det lyder bestemt billigt. Den ville jeg købe med hvis du alligevel er på udkig efter en ubegrænset CDI.

Jeg kender ikke meget til modellen så mon ikke andre kan hjælpe dig endnu mere på vej.
Svar
#3
Mange tak for svaret!

Men hvad er det den CDI tænding gør? Jeg vil jo gerne kunne tune den, så den render en 65KM/t, men også kunne slå den tilbage til en 30 knallert, når man kører inden i byen. Jeg kender en der har en Regal Raptor, og han har en eller anden kontakt han klikker på, når han vil køre stærkt eller "lovligt". Har CDI noget med det at gøre?

Hvad er forskellen på en begrænset CDI og en ubegrænset CDI? Smil

Edit:
Søgte selv lidt rundt, og fandt ud af at det er en slags "omdrejningsbegrænser". Hvis den er ubegrænset, får man en bedre acceleration og flere omdrejninger. Det er jo en god ting. Så jeg tror jeg acceptere tilbuddet. :wink:

Men har det også noget at gøre med hastigheden?
Svar
#4
Xtrem - det giver næsten sig selv ikke??
CDI er den elektronik ( minicomputer) der styrer tændingstidspunktet ud fra omdr. m.m
på en 30 km/t er den begrænset til x-antal maximale omdrejninger.
En ubegrænset tillader motoren at gå op i mange flere omdrejninger, og det er jo ikke lovligt på en 30'er.

RR 30 km/t er så "smart" udstyret at man kan klippe en lille ledning på den begrænsede CDI, -- og vupti er den ikke begrænset længere. Så man kan derfor sætte en kontakt imellem og tænde/slukke for om den skal være begrænset eller ej.

Til eksempel kan det ikke lade sig gøre med den originale CDI til RR 45 km/t. Der er ikke noget at klippe, så hvis den skal være "ubegrænset" køber man en 30 km/t cdi-enhed og klipper ledningen.

Nye knallerter/scooter har ikke platin tændig, men en lille elektronik fætter der får et signal hver gang motoren roterer. Det signal sender den til cdi'en, der så bestemmer hvornår tændspolen skal give en gnist til tændrøret.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#5
Aha, jeg forstår!

Så jeg kan godt læse, at jeg kan skyde en hvid pil efter den kontakt til en Kinroad.

Og så igen, læser jeg lige dette emne: http://www.billig-scooter.dk/post-13976.html ..

Det lyder da tilsyneladende somom der sidder samme CDI enhed på en Kinroad?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er højst sandsynlig den samme.
Hvis der er 6 ledninger i stikker og den forreste i midten er sort, ligner de hinanden.
ps. det er den sorte der skal "klippes"
Men med forbehold da jeg ikke kender kinroad
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#7
Okay, ellers tak Parkhave.
Jeg må jo bare prøve mig frem. Så kan jeg skrive mine erfaringer her, til evt. fremtidige Kinroad ejere.

Jeg tænkte lidt på, at når nu der ingen begræsning er til omdrejningerne, må den da få en helt sindssyg mængde omdrejninger, når man gasser op for den.
Det kan da kun have en dårlig virkning på stempel og cylender. Jeg mener da også, at jeg læste et sted, at standard olie kun kan smørre optimalt ved maks. 8000 omdrejninger.
Så oven i, at man ubegrænser CDI'en, bliver man vel også nødt til at sætte størrere tandhjul i den?
Svar
#8
Hej, jeg har selv en kinroad og min søn ligeledes en kinroad 30... disse chopper skal ikke bare have klippet ledningen, de skal have en helt ny og ubegrænset cdi.
jeg ved at på daxshop.dk og hos minibike.dk kan man købe dem... jeg har selv en 45 og den er ubegrænset i cdi, men der er flere ting der spliller ind vedr. fart.

eks er studsen kun 16/18 mm og kan med fordel skites til en 20/22 mm og en gearing vil også give en del.

mvh
cdl
kinroad=fun
Svar
#9
Okay, tak for det cdl. Smil

Jeg har nu fået min chopper, og er rigtigt glad for den. Der er dog en del plasik på den. Er forskærm og bagskærm også plastik på en regal?
Egentlig gør det ikke så meget. Så ruster den i alt fald ikke.

Jeg har læst "users manual" igennem, og læst et afsnit der hedder "Breaking-in the machine". Det betyder jo på dansk, at den skal køres til.
Der står, at de første 150km må man ikke køre alt hvad den kan trække. Gælder det også, når den er begrænset til 30? Der står også, at den først er kørt til efter 1000km.
Har dog lige været oppe og se hvad den runder, og den kører de 37km/t lovligt på toppen. Så er den faktisk fuldkommen ligeglad, om det går opad eller nedad. Den holder de 37km/t. Dog lyder den mærkelig, hvis man skruger gashåndtaget helt i bund i 4. gear. Det kan jeg regne ud, er CDI'en der begrænser den der, ikke?.

Lyden er fed nok på den, dog som sagt ikke i 4. gear med håndtaget i bund. Den skal lige være lidt oppe.
Har tænkt mig at bore nogle fine små huller i enden af udstødningen. Det skulle jo give den en bedre lyd, ikke sandt?

Dog er der et par småting der irritere mig.
Hvordan skal benzinhanen stå, når den er fuldkommen åben?
Den ser sådan her ud: http://img55.imageshack.us/img55/9138/dsc00892jt4.jpg

Jeg regner med, at der hvor den står nu, er den lukket? Hvis den pejer nedad, så er den på reserve tank og hvis pilen pejer opad, er der åben for hovedtanken. Er min påstand rigtig?

Noget andet er, at jeg synes at den kører en lille smule ujævn. Har prøvet at stille på tomgangs skrugen, men selvom jeg gør det, så når der er gået lidt tid, begynder den at køre på den mærkelige måde igen. Lyder mest af alt somom, den er ved at gå i stå, men alligevel ikke. Den går helt ned i omdrejninger, går op igen og går ned igen op og ned osv. Nogen gange går den helt ud. Som om den ikke går benzin nok. (Har husket at slå choker fra.)
Hvis så man vil gasse op, er det somom den hoster en lille smule, inden den tager fat. Kan sagtens stille på tomgangs skrugen, så den holder tomgangen, men så er den alt for høj.

Første gang jeg kørte på den, kørte den rigtigt godt, men anden gang begyndte den at hoste i 4. gear igen. Den ville ikke over 35, selvom den kørte dagen før 37. Skal siges, at den havde stået og afladt om natten, fordi jeg havde glemt at slukke helt for den. Kan batteriet have noget med det hosten at gøre?

Tror i mon bare den skal køres til?

Læste at man kan skifte "tromler". Men hvad er det tromlerne gør?

Tak for hjælpen.

Mvh
Xstrem.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Xstrem Skrev:Okay, tak for det cdl. Smil

Jeg har nu fået min chopper, og er rigtigt glad for den. Der er dog en del plasik på den. Er forskærm og bagskærm også plastik på en regal?
Egentlig gør det ikke så meget. Så ruster den i alt fald ikke.

Jeg har læst "users manual" igennem, og læst et afsnit der hedder "Breaking-in the machine". Det betyder jo på dansk, at den skal køres til.
Der står, at de første 150km må man ikke køre alt hvad den kan trække. Gælder det også, når den er begrænset til 30? Der står også, at den først er kørt til efter 1000km.
Har dog lige været oppe og se hvad den runder, og den kører de 37km/t lovligt på toppen. Så er den faktisk fuldkommen ligeglad, om det går opad eller nedad. Den holder de 37km/t. Dog lyder den mærkelig, hvis man skruger gashåndtaget helt i bund i 4. gear. Det kan jeg regne ud, er CDI'en der begrænser den der, ikke?.



Noget andet er, at jeg synes at den kører en lille smule ujævn. Har prøvet at stille på tomgangs skrugen, men selvom jeg gør det, så når der er gået lidt tid, begynder den at køre på den mærkelige måde igen. Lyder mest af alt somom, den er ved at gå i stå, men alligevel ikke. Den går helt ned i omdrejninger, går op igen og går ned igen op og ned osv. Nogen gange går den helt ud. Som om den ikke går benzin nok. (Har husket at slå choker fra.)
Hvis så man vil gasse op, er det somom den hoster en lille smule, inden den tager fat. Kan sagtens stille på tomgangs skrugen, så den holder tomgangen, men så er den alt for høj.

Mvh
Xstrem.

Rapanden har også plastik for og bagskærm. De første 150 km ville jeg køre med varierende fart, 25-35 km/t. Begrænseren slår fra ved max hastighed, det mærkes som små ryk.
Tomgangsskruen har ikke en dyt med den ujævne motorgang at gøre, der må være en blande/luftskrue på karburatoren du kan justere.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#11
Ja, du har sgu ret.
Stillede på de to skruger. Tomgangen gik op og ned. Fandt et "magisk punkt" og justerede tomgangen på gashåndtaget. Og nu kører den sgu 39KM/T lovligt!
Haha, man kan da vist ikke forlange, den kører hurtigere lovligt. :P

Nu håber jeg bare, at den stadigvæk kører godt, når den bliver kold.

Jeg læste i det emne: "Den ultimative guide til en hurtigere 4-takter scooter!" at hvis den ligesom dør ud, hvis man hurtigt tager gassen, er det pga. benzindyssen. Min Kinroad har det præcist sådan en gang imellem.

Kan man med fordel skifte dyssen og få en motor der kører bedre? I så fald, hvad skal jeg spørge efter hos Thansen?
Svar
#12
Ja, så kan jeg vel spørge, om de har en benzin dysse der hedder "20/22mm"?
Svar


Forum spring: