Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Jul 2016
Håber der er én der har et godt tip, da jeg er løbet tør for idéer.
Vi har en Kymco Vitality, der efter få minutters kørsel mister trækkraft og går ud. Det føles som om motoren ikke får mere benzin. Når den går ud, kan den ikke umiddelbart startes igen. Men hvis man tager vakuumslangen af karburatoren og suger lidt den, så kan den starte og køre lidt igen. Hvad jeg synes er underligt er dog at hvis man tager benzinslangen af karburatoren mens motoren er i gang, så kommer der masser af benzin ud.
Har udskiftet benzinfilteret, haft adskilt karburator og checket dyser. Kigget på membranen, der ikke så helt dårlig ud.
Hvad er det jeg overser?
/Jonas
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Er der god kompression på ? Og kan den starte på el. hvis du lige har suget i vakumslangen ?
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Jul 2016
Energy Skrev:Er der god kompression på ? Og kan den starte på el. hvis du lige har suget i vakumslangen ?
Ja, der er ok kompression og den kører også fint - lige ind til den går ud. Den kan starte igen efter et sug i vakumslangen, så umiddelbart virker det som om der ikke kommer benzin nok frem til karburatoren. Men det der undrer mig er at piller jeg benzinslangen af mens motoren kører, så kommer der masser af benzin...
Hvad kan der mon være galt?
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Det lyder mystisk ja. Men problemet må næsten være i karburatoren et sted hvis vakummet er kraftigt nok. Gætter på nåleventilen, der ikke virker korrekt. Der skal ikke meget til før den ikke åbner/lukker ordenligt.
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Jul 2016
Energy Skrev:Det lyder mystisk ja. Men problemet må næsten være i karburatoren et sted hvis vakummet er kraftigt nok. Gætter på nåleventilen, der ikke virker korrekt. Der skal ikke meget til før den ikke åbner/lukker ordenligt.
Jeg må prøve at kigge på karburatoren igen.
Men hvis nåleventilen ikke åbner rigtigt, hvorfor hjælper det så at suge i vakumslangen? Det er da mystisk...
Svar: 141
Tråde: 3
Tilmeldt: May 2016
12-02-2017, 20:15
(Dette opslag var sidst ændret: 12-02-2017, 20:16 af Bigfoot.)
Jeg kender desværre ingenting til den pågældende scooter, men problemer med benzin tilførsel kan nogle gange skyldes forstoppet udluftning af benzin tanken. Den sidder ofte i dækslet til benzinpåfyldningen.
Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Jul 2016
Bigfoot Skrev:Jeg kender desværre ingenting til den pågældende scooter, men problemer med benzin tilførsel kan nogle gange skyldes forstoppet udluftning af benzin tanken. Den sidder ofte i dækslet til benzinpåfyldningen.
Med venlig hilsen
Bigfoot
Godt forslag, som jeg vil checke. Jeg tror dog ikke det er der problemet er, da der jo kommer benzin ud af slangen til karburatoren, hvis jeg tager den af mens motoren er i gang.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
(12-02-2017, 19:03)pogj Skrev: Jeg må prøve at kigge på karburatoren igen.
Men hvis nåleventilen ikke åbner rigtigt, hvorfor hjælper det så at suge i vakumslangen? Det er da mystisk...
Det kan være, at det siver lidt gennem ventilen men ikke nok til at holde motoren igang over længere tid.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Tjek isolator under studsen, de bliver møre og så suger den falsk luft.
Jeg køre uden
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 34
Tråde: 2
Tilmeldt: Jul 2016
MSJ1982 Skrev:Tjek isolator under studsen, de bliver møre og så suger den falsk luft.
Jeg køre uden 
Når du siger under studsen, er det så den dims mellem studsen og membranen?
Så kigger jeg lige en gang mere på den.
Tak
/Jonas
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Der er ikke membran på.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
13-02-2017, 19:48
(Dette opslag var sidst ændret: 13-02-2017, 19:59 af Energy.)
(13-02-2017, 18:36)MSJ1982 Skrev: Der er ikke membran på.
Motoren kører både i 4T og 2T udgave.