Søg Garagen Hej Gæst! Register

Citroen kvalitet erfaringer
#1
I Norge har Citroen et litt dårlig rykte/omdømme, kanskje ufortjent. Hvordan er det i Danmark ?  Er det noen her inne der har egene erfaringer med citroen ? Tenker på bruktbiler rundt 2000-2006 mod.  I Norge koster Citroen lite som bruktbil pgå det dårlige rykte.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Franske biler er kendt for at ruste og problemer med elektronikken.

Jeg har ikke selv erfaring med dem, men det er vel blot et spørgsmål om at se sig for når man kigger på brugt bil - uanset mærke.
Og så skal man selvfølgelig være opmærksom på hvad dele til modellen koster. Smil
Svar
#3
Der er noget med alle biler, franske er ikke værre end andre. Det er et sejlivet rygte, der måske passede engang, men efter min mening ikke mere. 

Har haft Renault Clio 3 og nu en Renault Captur - begge diesel og har ikke haft problemer endnu.
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
#4
Nå jo for pokker, jeg har da også haft en Clio diesel i en kort periode. Den kørte ganske fint, omend den havde fået lidt rigelig meget tæsk og mangel på vedligehold af tidligere ejer(e).

Den havde jeg glemt alt om. Smil
Svar
#5
Hvis der noget franske biler ikke gør, så er det at ruste. Alle nyere PSA biler er helgalvaniserede. Rust findes derimod i tyske biler.

Ville absolut ikke have noget imod at købe en bil fra PSA gruppen igen. Jeg har haft Citroen New Berlingo og Peugeot 207 S16. Begge biler uden problemer andet end sliddele.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(22-01-2017, 20:30)Energy Skrev: Hvis der noget franske biler ikke gør, så er det at ruste. Alle nyere PSA biler er helgalvaniserede. Rust findes derimod i tyske biler.

Ville absolut ikke have noget imod at købe en bil fra PSA gruppen igen. Jeg har haft Citroen New Berlingo og Peugeot 207 S16. Begge biler uden problemer andet end sliddele.

Vil nu siger vist du tager en 406 elller noget i den stil så kan man let finde rust i dem men det er lang fra ligeså galt som vist det var en vag.
Svar
#7
(24-01-2017, 17:38)Brochen Skrev: Vil nu siger vist du tager en 406 elller noget i den stil så kan man let finde rust i dem men det er lang fra ligeså galt som vist det var en vag.

Alle PSA biler startede med at blive helgalvaniserede i 2006. Samtidig med, at der kom en masse nye platforme. 406 er slet ikke i den i den klasse - det svarer lidt til at sammenligne gamle Skoda'er med de nyeste. Men alligevel, se hvor mange 406'ere der stadig kører og er i fin form. Jeg ville gerne have en 406 coupé - flot bil !
Svar
#8
(24-01-2017, 17:38)Brochen Skrev: Vil nu siger vist du tager en 406 elller noget i den stil så kan man let finde rust i dem men det er lang fra ligeså galt som vist det var en vag.

Jeg har lige skrottet en 2005 Vw Polo, grundet rust... 
Der er sq da ikke noget der er værre til at ruste end VAG i den årgang... (Hørt om Passat 3c / Golf 5 ?)
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#9
(22-01-2017, 20:30)Energy Skrev: Hvis der noget franske biler ikke gør, så er det at ruste. Alle nyere PSA biler er helgalvaniserede. Rust findes derimod i tyske biler.

Jeg har lige købt en tysk bil fra 2006 som står absolut rustfri og som den kom ud fra fabrikken på trods af sine 143.000 km - men nu er det så også en BMW E61 535d og det er måske ikke de tyske biler der henvises til Blink med øjet

Der ud over kørte jeg fra 2001 til 2010 i en VW Lupo 1.4 TDi - og da jeg solgte den, havde den kørt 245.000 km og havde stadig den første rustplet til gode. Der var endda slået fliger af lakken ved kanten af bagskærmen - men da det bare var ind til det galvaniserede, så rustede den ikke af den grund.

Så man kan nok ikke helt generalisere mht rust.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg kjører også en VW Lupo 99mod, den er nærmest rustfri. Alt annet fra VAG ser derimot ut til at ruste voldsomt. Det er egentlig derfor jeg vurderer Citroen, di ser ut til at ruste veldig lite. Jeg kan også kjøpe en nyere Citroen for samme pris som en gammel (rusten) Toyota. Denne feks ser ut til at være mye bil for pengene https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78347080
Svar
#11
Så længe man er obs på det olie problem 1.6 HDI'erne har.. Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#12
(25-01-2017, 19:34)Jacob k Skrev: Så længe man er obs på det olie problem 1.6 HDI'erne har.. Smil

Hvilket oljeproblem er det ?
Svar


Forum spring: