Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyseskift?
#1
Hej allesammen [Image: icon_e_smile.gif]
Jeg har nu fået pillet skiven og skiftet cdi boks på min VGA Digita, men er i tvivl om det ikke ville være en god idé at skifte dyse? Den tager jo en del flere omdrejninger nu.
Er der grund til bekymring eller behøves der ikke ny dyse?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(23-11-2016, 23:18)AlexanderN Skrev: Hej allesammen [Image: icon_e_smile.gif]
Jeg har nu fået pillet skiven og skiftet cdi boks på min VGA Digita, men er i tvivl om det ikke ville være en god idé at skifte dyse? Den tager jo en del flere omdrejninger nu.
Er der grund til bekymring eller behøves der ikke ny dyse?

Hvis dit tændrør ser fint ud, altså ikke hvidt/sort, er der ingen idé i at skifte dyse.
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#3
Hvor på tændrøret skal man kigge? porcelænet eller elektroden?
Svar
#4
Målløs Rullende øjne
Svar
#5
Porcelænet. Men du må kjøre minst 2km på full gass først for deretter å stoppe motoren nærmest umiddelbart. Hvis ikke får du ikke en korrekt avlesning. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Porcelænet ved eletroden blir det mest riktige at si. 
Svar
#7
[Image: img106.gif]
Svar
#8
Mange tak for det Rune  Rullende øjne
Tjekker lige efter når jeg kommer tilbage efter 20km :P så må det da vist have farvet sig Smil
jeg er gået op til en størrelse 65 fra en 57 og allerede nu er det nok for stort. Jeg tror en størrelse 60 ville være godt

Hvis jeg ikke er tilfreds med mit bundtræk hvad gør jeg så? opsætningen lige nu er standard med fjernet skive og ubegrænset cdi.
Syntes ikke der sker så meget når jeg vrider håndtaget, det er som om "gearingen" er for høj til at starte med
Svar
#9
Hvis du har scooteren oppe på midtstøtten med varm motor og du gir ful gass raskt, går den raskt opp i turtall da eller nøler/holder den litt igjen ? Om den er treg da vil det hjelpe at stille in lufteskruen.  Om den er rask opp i turtall kan du fortsette med at sjekke om reimen ligger helt nede på variatorhylsen når motoren er slått av. Det er ikke så lett at kikke in der men bruk et lite speil elle ta et bilde med telefonen din. Reimen skal hvile på hylsen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg følger lige op på det når jeg har været ude og køre Cool
Svar
#11
(23-11-2016, 23:18)AlexanderN Skrev: Hej allesammen [Image: icon_e_smile.gif]
Jeg har nu fået pillet skiven og skiftet cdi boks på min VGA Digita, men er i tvivl om det ikke ville være en god idé at skifte dyse? Den tager jo en del flere omdrejninger nu.
Er der grund til bekymring eller behøves der ikke ny dyse?

Hmm, når du har afdroslet den skulle den ikke gerne tage flere omdrejninger, men færre.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(24-11-2016, 18:02)K. Hansen Skrev: Hmm, når du har afdroslet den skulle den ikke gerne tage flere omdrejninger, men færre.

Hvis std cdi er begrenset til feks 7000 omdreininger vi motoren klare flere omdreininger uten ringen i variatoren med en ubegrenset cdi.
Svar


Forum spring: