(07-10-2016, 04:42)KymcoSuper8-125 Skrev: Jeg havde egentlig tænkt mig at bruge lappesættet fra Thansen, men opdager - da jeg prøver at pumpe dækket - at luften fiser ud ved ventilen! Jeg tror sgu den tidligere ejer har proppet en slange i et tubeless dæk, og at slangen er punkteret også, og derfor fiser luften ud igen. Ikke smart. Ventilen ligner heller ikke en alm tubeless ventil med gummikant, der er møtrik på ventilen (til at holde ventil og slange).
Så nu må jeg hente scooteren på biltrailer og køre den til mc-center hvor de kan få lov at montere et helt nyt dæk selvom det gamle Heidenau K66 "kun" er omkring 5 år gammelt. Men jeg ved ikke rigtig mht lapningen. Fordi ingen af scooter-forhandlerne vil lappe det ordenligt. De vil alle bare bruge Thansen-metoden som er ulovlig til MC. Jeg vil gerne have sikkerheden i højsædet, men måske er det en fin nok løsning alligevel. Jeg ved det ikke helt.
Det lyder som om, at et nyt dæk også er løsningen.
Selvom et nyt dæk er lidt dyrere end en lapning, så er det også det bedste valg.
Jeg har bedre erfaring med punkteringsbeskyttelsesvæske, end med lapning - nogle gange, har lapningerne som forhandlerne har lavet ikke holdt, og så bliver det hurtigt ligeså dyrt som et nyt dæk, når der skal betales for lapninger flere gange.
Køb et godt og nyt dæk i stedet.
Til knallert 45 og knallert 30, syntes jeg punkteringsbeskyttelses væske er den bedste løsning.
Tiil motorcykler, tror jeg det bedste er at købe nyt dæk. Nogle typer punkteringsbeskyttelses væske kan give ustabilitet ved stor hastighed.