Søg Garagen Hej Gæst! Register

Billige Generic Trigger Knallert 30 ( eller lignende modeler )
#1
Hej jeg er lige fyldt 16, og leder efter en knallert Smil . Men der skal ikke være sådan en PGO model en klassisk scooter model. ( har ikke noget imod dem søger bare noget andet Grin ) Så tænkte på om der nogen af jer der vidste hvor man kunne købe en Generic Trigger Knallert eller nogenlunde samme model til en pris som ikke er for høj.

Budget må maxs ligge omkring de 10 tusind Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du finder ikke en gearknallert til under 10k fra ny, så skal du kigge brugt.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
YM50 gys kan fås for lidt under 10.000 kr. som ny. Der er kun et halvt års garanti/reklamationsret:

http://www.kinastumper.dk/yamasaki-kingw...-gys-p1853

Du skal dog gerne selv kunne lave små reparationer. Samlekvaliteten er ikke i orden, og det er nødvendigt at tjekke alle skruerne er stramme. Specielt skruerne der holder bagpartiet skal tjekkes. De er ofte løse og så risikerer du, at bagpartiet falder af, og knallerten går midt over. I milde tilfælde, går kæden af, når bagpartiet giver sig. Skruerne skal tjekkes jævnligt, da de kan ryste sig løs. Mine har dog ikke rystet sig løs efter de blev strammet.

Koblingen skal justeres. Normalt er den ikke justeret korrekt, og så er svær at skifte gear.

Min havde desuden en ensretter/regulator, som ikke slår fra, når batteriet er opladt, og det betyder at batterierne nemt går i stykker pga. overopladning. Det kan dog være lidt svært at få en ny regulator der er bedre, da de fleste har den fejl. Det gælder også dem der sælges til mange andre knallerter og scootere. Men, hvis generatoren ikke er så kraftig, så holder batteriet oftest til det. Hvis regulatoren har fejl, så vil batteriet typisk give nogle knald og være ødelagt, efter et stykke tid. Batteriet er et lukket batteri, og plejer at sprække hvis det overoplades.

Sædet er sat fast med 6 skruer/bolte, der ikke er selvspændende, og de sidder ofte løs - eller rystes løs på kort tid. Der er en låseplade, der holder sædet fast. Det er en meget god idé, at afmontere sædet, og erstatte skruerne med selvspændende, da låsepladen ellers falder af, og uden den, kan sædet ikke fastgøres.

Jeg har den som 45-knallert, og det er nummer to jeg har af dem. Den første holdte i 5-6 år. Efter 5 år kan det ikke betale sig at reparere på den, og det sidste år var for dyrt i reparationer.

Jeg har set den på auktion som ny, usamlet i kasse, til 2.500 kr. Så er den til gengæld uden godkendelse, og uden de papirer der skal til for at godkende den. Og dermed bedst egnet som reservedele.

Kinastumper har reservedele til den i Danmark.
China-parts, http://www.china-parts.co.uk har reservedele i UK, men de er ikke billige, og koster meget i porto til Danmark.

Nogle dele, f.eks. karburatoren PZ19 med manuel choker, kan man få til næsten ingenting fra kina. En ny karburator koster under 80 kr. incl. forsendelse til danmark fra kina på ebay.

Mange af delene er dog ikke standard, og kan være lidt svære at opdrive. Jeg købte et nyt 12-T fortandhjul på ebay. Det havde slidt takkerne i narvet, inden 14 dage. Så købte jeg en SHENYENG 12T/16mm hos daxshoppen. Det har holdt virkeligt godt. Dog, så passer boltene ikke - der skal bruges dem fra Honda: http://www.daxshoppen.dk/tandhjulsbolt-p-389.html - og dertil låseblik (16mm). Bagtandhjulet er en JTR269-50. Har skiftet kæden til en DID 428H fra XLMOTO.

Når fejlene der skyldes samlingen er rettet, bolte og skruer strammet, sædets skruer erstattet med selvspændende, kobling justeret, evt. ensretter skiftet, så er det faktisk en meget god knallert. Den fås til både 30 km/t og 45 km/t. Du kan bruge speedtracker fra daxshoppen til den, så du kan justere den til det lovlige. Ofte kan den køre for hurtigt, når den kommer fra forhandleren, og behøver en nedjustering, hvis du vil undgå konfiskering/bøder.

Jeg er meget godt tilfreds med Yamasaki GYS'en. Den havde nogle fejl som jeg har skrevet fra starten, men de fleste var småfejl, løse bolte, deffekt ensretter mv. Og efter de blev rettet, har den været stort set problemfri, og uden meget vedligeholdelse. Den skal have kæden smurt og strammet, eger tjekket og strammet, bolte og skruer gennemset, og olien tjekket en gang imellem - som de fleste andre gear knallerter. Den havde lidt rystelser og ustabilitet da den var ny, men det forsvandt efter skruerne blev strammet så bagdelen ikke dinglede, og at den blev kørt til. Sammenlignet med Kymco Super 8, så foretrækker jeg Yamasaki GYS.
Svar
#4
(15-09-2016, 00:28)Super 8 Skrev: YM50 gys kan fås for lidt under 10.000 kr. som ny. Der er kun et halvt års garanti/reklamationsret:

http://www.kinastumper.dk/yamasaki-kingw...-gys-p1853

Du skal dog gerne selv kunne lave små reparationer. Samlekvaliteten er ikke i orden, og det er nødvendigt at tjekke alle skruerne er stramme. Specielt skruerne der holder bagpartiet skal tjekkes. De er ofte løse og så risikerer du, at bagpartiet falder af, og knallerten går midt over. I milde tilfælde, går kæden af, når bagpartiet giver sig. Skruerne skal tjekkes jævnligt, da de kan ryste sig løs. Mine har dog ikke rystet sig løs efter de blev strammet.

Koblingen skal justeres. Normalt er den ikke justeret korrekt, og så er svær at skifte gear.

Min havde desuden en ensretter/regulator, som ikke slår fra, når batteriet er opladt, og det betyder at batterierne nemt går i stykker pga. overopladning. Det kan dog være lidt svært at få en ny regulator der er bedre, da de fleste har den fejl. Det gælder også dem der sælges til mange andre knallerter og scootere. Men, hvis generatoren ikke er så kraftig, så holder batteriet oftest til det. Hvis regulatoren har fejl, så vil batteriet typisk give nogle knald og være ødelagt, efter et stykke tid. Batteriet er et lukket batteri, og plejer at sprække hvis det overoplades.

Sædet er sat fast med 6 skruer/bolte, der ikke er selvspændende, og de sidder ofte løs - eller rystes løs på kort tid. Der er en låseplade, der holder sædet fast. Det er en meget god idé, at afmontere sædet, og erstatte skruerne med selvspændende, da låsepladen ellers falder af, og uden den, kan sædet ikke fastgøres.

Jeg har den som 45-knallert, og det er nummer to jeg har af dem. Den første holdte i 5-6 år. Efter 5 år kan det ikke betale sig at reparere på den, og det sidste år var for dyrt i reparationer.

Jeg har set den på auktion som ny, usamlet i kasse, til 2.500 kr. Så er den til gengæld uden godkendelse, og uden de papirer der skal til for at godkende den. Og dermed bedst egnet som reservedele.

Kinastumper har reservedele til den i Danmark.
China-parts, http://www.china-parts.co.uk har reservedele i UK, men de er ikke billige, og koster meget i porto til Danmark.

Nogle dele, f.eks. karburatoren PZ19 med manuel choker, kan man få til næsten ingenting fra kina. En ny karburator koster under 80 kr. incl. forsendelse til danmark fra kina på ebay.

Mange af delene er dog ikke standard, og kan være lidt svære at opdrive. Jeg købte et nyt 12-T fortandhjul på ebay. Det havde slidt takkerne i narvet, inden 14 dage. Så købte jeg en SHENYENG 12T/16mm hos daxshoppen. Det har holdt virkeligt godt. Dog, så passer boltene ikke - der skal bruges dem fra Honda: http://www.daxshoppen.dk/tandhjulsbolt-p-389.html - og dertil låseblik (16mm). Bagtandhjulet er en JTR269-50. Har skiftet kæden til en DID 428H fra XLMOTO.

Når fejlene der skyldes samlingen er rettet, bolte og skruer strammet, sædets skruer erstattet med selvspændende, kobling justeret, evt. ensretter skiftet, så er det faktisk en meget god knallert. Den fås til både 30 km/t og 45 km/t. Du kan bruge speedtracker fra daxshoppen til den, så du kan justere den til det lovlige. Ofte kan den køre for hurtigt, når den kommer fra forhandleren, og behøver en nedjustering, hvis du vil undgå konfiskering/bøder.

Jeg er meget godt tilfreds med Yamasaki GYS'en. Den havde nogle fejl som jeg har skrevet fra starten, men de fleste var småfejl, løse bolte, deffekt ensretter mv. Og efter de blev rettet, har den været stort set problemfri, og uden meget vedligeholdelse. Den skal have kæden smurt og strammet, eger tjekket og strammet, bolte og skruer gennemset, og olien tjekket en gang imellem - som de fleste andre gear knallerter. Den havde lidt rystelser og ustabilitet da den var ny, men det forsvandt efter skruerne blev strammet så bagdelen ikke dinglede, og at den blev kørt til. Sammenlignet med Kymco Super 8, så foretrækker jeg Yamasaki GYS.

Ja okay, de billige kinesere selvfølgelig. Var dog ike lige i mine tanker, da jeg ikke selv ville købe dem.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
(15-09-2016, 00:28)Super 8 Skrev: YM50 gys kan fås for lidt under 10.000 kr. som ny. Der er kun et halvt års garanti/reklamationsret:

Nej, der er som på andre varer, 2 års reklamationsret. Formodningsretten gælder de første 6 måneder og betyder kort fortalt, at det er sælger der skal bevise at en fejl eller mangel, ikke var tilstede på købstidpunktet. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(15-09-2016, 14:14)Teddy Skrev: Nej, der er som på andre varer, 2 års reklamationsret. Formodningsretten gælder de første 6 måneder og betyder kort fortalt, at det er sælger der skal bevise at en fejl eller mangel, ikke var tilstede på købstidpunktet. Smil

Da jeg købte min hos kinastumper, vil han kun love et halvt års garanti. Mit indtryk var, at der ikke var mere på. Derfor, blev de ofte solgt som "demo" selvom de var helt nye. Kina stumper er nu også begyndt at sælge reservedele til dem - de har ellers været svært at opdrive.

Hos bike-danmark forhandlere er de sædvanlige 2 års reklamationsret. Men prisen er også 12.000 kr.

Når fejlene er rettet på den, så syntes jeg det er en god knallert. Men, det er nødvendigt at selv gennemgå skruer mv. Hvis den normalt står tørt, er der ikke store problemer med rust.

De to jeg har haft, har begge haft en del småting, som skulle rettes. Men efter de var rettet, har de kørt godt og billigt. Det er primært skruer der skal gennemgås, specielt de skruer der holder bagdelen. Hvis den sidder løs, går det også ud over kæde og kædetandhjulet slides. Koblingen skulle justeres. På den ene var gaskablet sat forkert i karburatoren, så den skulle tages ud, og sættes i igen. Begge skulle have selvspændende skruer til sædet. Alt i alt småting, der kunne klares med lidt værktøj, og nogle skruer fra thansen. Derudover har jeg også sat et benzinfilter på, da det ikke sidder der, når man køber den. Derudover er en god idé at investere i en speedtracker CDI fra daxshoppen, da det ellers er svært at få den til at køre indenfor det lovlige. Speedtracker kan justeres, så hastigheden er lovlig. Efter justering, har jeg givet den lidt lim fra en limpistol på justeringsskruen, så den ikke giver sig, og det bliver vandtæt.
Svar
#7
(16-09-2016, 00:07)Super 8 Skrev: Da jeg købte min hos kinastumper, vil han kun love et halvt års garanti. Mit indtryk var, at der ikke var mere på. Derfor, blev de ofte solgt som "demo" selvom de var helt nye. Kina stumper er nu også begyndt at sælge reservedele til dem - de har ellers været svært at opdrive.

Garanti er ikke en lovmæssigt påkrævet ydelse. Men det er reklamationsretten. Der er rigtig meget forvirring omkring de to ord, og det samt købernes uvidenhed, udnytter nogle sælgere desværre til egen fordel.
Svar
#8
(16-09-2016, 08:14)Teddy Skrev: Garanti er ikke en lovmæssigt påkrævet ydelse. Men det er reklamationsretten. Der er rigtig meget forvirring omkring de to ord, og det samt købernes uvidenhed, udnytter nogle sælgere desværre til egen fordel.

Hvis han kun skriver demo model på fakturaen, selvom den er ny, så har han vel mulighed for at give den garanti/reklamationsret som han ønsker, forudsat der gøres opmærksom på dette? Han vil jo også kunne vælge at sælge den som brugt - kørt 0 km, og bestemmer så selv garanti og reklamationsret. Om den er brugt, eller demo, kørt 0 km, må komme ud på et.

Jeg har i øvrigt aldrig set at reklamationsretten reelt har fungeret for scootere. Når knallerten er over 6 mdr. gammel, så vil stort set enhver fejl skyldes slid eller uheld ifølge forhandleren. Der er ikke mange dele i en scooter der ikke er sliddele. Jeg tror aldrig, at jeg har fået lavet reparationer på andet end garantien i de første 6 mdr. Aldrig på reklamationen. Mange forhandlere tager dertil en masse for eftersyn, og hvis der laves noget på reklamationsretten, så betaler man reelt rigeligt, ved der tages store penge for eftersyn.

Da jeg købte den, gjorde forhandleren opmærksom på, at der kun var 6 mdr. garanti, og at jeg ikke skulle forvente mere. Hvis han skulle give 2 års reklamationsret på alt, vil han ikke kunne sælge den til den pris, og at det var derfor der stod demo på fakturaen. Så jeg mener, at jeg har købt min med 6 mdr. garanti, og ingen yderligere reklamationsret. Men, jeg har jo altid lov at brokke mig, også efter 6 mdr.
Svar
#9
Hej.
Jeg lavede et forum oplæg for, hold da op, det ved være 6 år siden. Er jeg allerede blevet så gammel??

Nå, men har ikke kigget på det i mange år men måske der er noget interresant, den er ihvertfald blevet meget populær (over 14,000 visninger)

jeg hoppede fra den dengang da de blev trukket tilbage pga noget med kaburatoren var ulovligt til en 30'er knallert. Men ellers var det også prisen der tiltalte mig.

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=14035
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Super 8.

Reklamationsretten på 2 år vil du altid have. Der er ikke forskel på om knallerten er ny eller brugt. En demo maskine, er en brugt maskine.

Og ja det kan i mange tilfælde være svært at bevise efter de 6 måneder, at en fejl skyldes en fejl der har eksisteret fra købsdatoen af. Men nu hvor vi har fået formodningsretten er vi faktisk bedre stillet end tidligere, da det i disse første 6 måneder er sælger der skal bevise at fejlen er opstået ved forkert brug eller manglende vedligehold.
Svar
#11
(17-09-2016, 17:21)Teddy Skrev: Super 8.

Reklamationsretten på 2 år vil du altid have. Der er ikke forskel på om knallerten er ny eller brugt. En demo maskine, er en brugt maskine.

Og ja det kan i mange tilfælde være svært at bevise efter de 6 måneder, at en fejl skyldes en fejl der har eksisteret fra købsdatoen af. Men nu hvor vi har fået formodningsretten er vi faktisk bedre stillet end tidligere, da det i disse første 6 måneder er sælger der skal bevise at fejlen er opstået ved forkert brug eller manglende vedligehold.
Mange scootere og knallerter sælges billige uden garanti og reklamationsret. Også selvom de er helt nye. Køber du f.eks. en helt ny knallert på auktion, så er det uden garanti og reklamationsret. Det er også uden syn og nummerplade. Og du skal måske give ekstra for de dokumenter, som kræves for at få den synet til kørsel på vej. Ved Internet Auktioner, uden fysisk auktion, kan du i nogle tilfælde måske klage over handlen.

Jeg tror bestemt også du får problemer med at overbevise mange bilforhandlere om, at der er reklamationsret på brugte biler. Men, køber du brugt bil, vil jeg da anbefale at du får bilen tjekket hurtigt hos enten FDM eller A-PLUS så du har dokumentation for, at der har været fejl på handelstidspunktet - og så returnere bilen, hvis den ikke er lever op til dine forventninger.
Svar


Forum spring: