Søg Garagen Hej Gæst! Register

Typhoon 45 og hastighed ved tp powered?
#1
Jeg har lige skiftet fra en thansen hval til en tp powered men hastigheden kommer ikke meget over 80 på speedo dvs. 60 reelt. jeg synes optrækket går rimelig jævnt og godt op til 70 på speedo men havde forventet at med tp powered og uden skive i vario og begrænsning i udstødning at så ville den komme op på mere end reelle 60.

Kan der være en mulighed for at komme op på mere uden cylinderskift og kan der være noget som begrænser farten til 60?

Der sidder stadig svejseklumper fra begrænsningen i udstødningen men det kan vel ikke gøre den store modstand?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
nogen der kender til tp powered og dens ydelse?
Svar
#3
Man skal tit vente lidt før man får svar Smil

Og nej jeg ved ikke.
Svar
#4
Top Skrev:Jeg har lige skiftet fra en thansen hval til en tp powered men hastigheden kommer ikke meget over 80 på speedo dvs. 60 reelt. jeg synes optrækket går rimelig jævnt og godt op til 70 på speedo men havde forventet at med tp powered og uden skive i vario og begrænsning i udstødning at så ville den komme op på mere end reelle 60.

Kan der være en mulighed for at komme op på mere uden cylinderskift og kan der være noget som begrænser farten til 60?

Der sidder stadig svejseklumper fra begrænsningen i udstødningen men det kan vel ikke gøre den store modstand?


Umiddelbart andre ruller og selvfølgelig undersøge scooteren for flere begrænsninger. Udover det kan du skifte gearing, men jeg tror ikke motoren standard, kan en trække større gearing.
Svar
#5
Top Skrev:Jeg har lige skiftet fra en thansen hval til en tp powered men hastigheden kommer ikke meget over 80 på speedo dvs. 60 reelt. jeg synes optrækket går rimelig jævnt og godt op til 70 på speedo men havde forventet at med tp powered og uden skive i vario og begrænsning i udstødning at så ville den komme op på mere end reelle 60.

Kan der være en mulighed for at komme op på mere uden cylinderskift og kan der være noget som begrænser farten til 60?

Der sidder stadig svejseklumper fra begrænsningen i udstødningen men det kan vel ikke gøre den store modstand?

Hva gik den med den gamle udstødning?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Top Skrev:Jeg har lige skiftet fra en thansen hval til en tp powered men hastigheden kommer ikke meget over 80 på speedo dvs. 60 reelt. jeg synes optrækket går rimelig jævnt og godt op til 70 på speedo men havde forventet at med tp powered og uden skive i vario og begrænsning i udstødning at så ville den komme op på mere end reelle 60.

Kan der være en mulighed for at komme op på mere uden cylinderskift og kan der være noget som begrænser farten til 60?

Der sidder stadig svejseklumper fra begrænsningen i udstødningen men det kan vel ikke gøre den store modstand?

Det er dysse størrelsen den er gal med, vil jeg tro.

Prøv at experimenter lidt med størrelsen.
Svar
#7
Top Skrev:nogen der kender til tp powered og dens ydelse?

Jeg har sat en på konens Looxor for godt et år siden, det gav godt 5 km/t på toppen og bedre optræk. Jeg skulle dog fjerne den lille "studs" , der sad yderst på afgangsrøret med en "papegøjetang", før den trak igennem - og så selvfølgelig begrænsningen i røret (en lille plade med et par svejseklatter øverst i røret). Husk at give potten en gang klar "varmelak", før du montere den. Det holder rusten væk et stykke tid længere :wink:

En større cylinder, vil ikke i sig selv give væsentlig højere topfart, da den normalt har samme maks. omdrejninger som standardcylinderen, men vil derimod give en mærkbar forøgelse af accellerationen - eller hur? Det gælder iflg. zzip.de ihvertilfælde for Agilityen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Hehe men det varer endnu længere tid at få svar hvis tråden ender med at være på side to...

Da jeg havde hvalen på gik den tit 90 på speedo (ca. 65 i virkeligheden) hvis der ikke var vind men tp'en har svært ved at nå der op selv ned af bakke. Det er ellers et dejligt optræk den har givet.

Med hensyn til det at der skulle være en ekstra begrænsning i scooteren eller i udstødninget så tvivler jeg. Jeg mener Energy har fortalt at der normalt kun er begrænsning i variator og udstødning på en typhoon 45 fra før 98 og min er fra 96.

I min tp sad begrænsningen ikke i forrøret. Det tror jeg ikke man kalder det. Den sad ved en samling af røret hvor et par skruer skulle løsnes. Jeg tror ikke der er flere i det udstødning.

Men jeg læste at der også var noget forskel på 2-taktere og 4-taktere med hensyn til hvor meget modstand der helst skal være i udstødninget for at scooteren kører optimalt. Kan det passe at der ikke er nok modstand i en tp til min 2-takts scooter. Måske er det mere sandsynligt at det er ruller eller dyse der skal ændres på.[/quote]
Svar
#9
Hov det var ikke meningen at der skulle sættes to af de samme svar ind hehe
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Top Skrev:Hov det var ikke meningen at der skulle sættes to af de samme svar ind hehe


Er ordnet Smil.
Svar
#11
Top Skrev:Men jeg læste at der også var noget forskel på 2-taktere og 4-taktere med hensyn til hvor meget modstand der helst skal være i udstødninget for at scooteren kører optimalt. Kan det passe at der ikke er nok modstand i en tp til min 2-takts scooter. Måske er det mere sandsynligt at det er ruller eller dyse der skal ændres på.


Jo der er stor forskel på en 2 og 4 takts udstødning.
Der er fint modstand i den udstødning. Mig bekendt laves den slet ikke til en 4 takter -

Har du prøvet at lege med rullerne. Hvis de nuværende er for lette og du derved kører med flere omdrejninger,med gasspjældet fuldt åbent, end hvad powerbandet i TP-powered udstødningen er bygget til, udnytter du ikke udstødning og gennemblæsningen bliver for stor.
Svar
#12
Top Skrev:Hehe men det varer endnu længere tid at få svar hvis tråden ender med at være på side to...

Da jeg havde hvalen på gik den tit 90 på speedo (ca. 65 i virkeligheden) hvis der ikke var vind men tp'en har svært ved at nå der op selv ned af bakke. Det er ellers et dejligt optræk den har givet.

Med hensyn til det at der skulle være en ekstra begrænsning i scooteren eller i udstødninget så tvivler jeg. Jeg mener Energy har fortalt at der normalt kun er begrænsning i variator og udstødning på en typhoon 45 fra før 98 og min er fra 96.

I min tp sad begrænsningen ikke i forrøret. Det tror jeg ikke man kalder det. Den sad ved en samling af røret hvor et par skruer skulle løsnes. Jeg tror ikke der er flere i det udstødning.

Men jeg læste at der også var noget forskel på 2-taktere og 4-taktere med hensyn til hvor meget modstand der helst skal være i udstødninget for at scooteren kører optimalt. Kan det passe at der ikke er nok modstand i en tp til min 2-takts scooter. Måske er det mere sandsynligt at det er ruller eller dyse der skal ændres på.
[/quote]

Da jeg fik min til NRGén sad der både ved flangen oppe ved cylinderen og i samlingsflangen mellem forrør og bagpotte.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: