Søg Garagen Hej Gæst! Register

Indsugningsforstærker og V-belt spray
#1
Er der nogen af jer der kender disse produkter og om de virker:

https://www.kgi.dk/product-11458-10435.php
Der står: Denne patenterede Malossi indsugningsforstærker gør din scooter mere effektiv og mere økonomisk at køre på. Den er fuldautomatisk og selvjusterende. Monteres på få minutter.

https://www.kgi.dk/product-7730-7749.php
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=3635


Den spray er til bruk på reimer på bil. Må ikke brukes på scooter. Det er noe gummiklister som du absolutt ikke vil ha i variomatikken.
Svar
#3
(29-08-2016, 03:25)KymcoSuper8-125 Skrev: Er der nogen af jer der kender disse produkter og om de virker:

https://www.kgi.dk/product-11458-10435.php
Der står: Denne patenterede Malossi indsugningsforstærker gør din scooter mere effektiv og mere økonomisk at køre på. Den er fuldautomatisk og selvjusterende. Monteres på få minutter.

https://www.kgi.dk/product-7730-7749.php

Ideen bag "indsugningsforstærkeren" er vist at den ved højt tryk i indsugningen fylder beholderen op og ved lavt tryk tømmer beholderen. Tanken er vist at hvis indsugningen er dimensioneret til en vis mængde luft i de millisekunder indsugningsventilen er åben, så kan indsugningsforstærkeren fyldes op med luft imellem indsugningstakterne og så afgive luften i løbet af indsugningstakten og dermed give et mere konstant, lavere flow igennem indsugningen så tryktabet holdes mindre.
Der er dog et par problemer forbundet med ideen bag at den skulle være andet end dyrt tilføjet vægt. For det første er slangen hen til beholderen ikke særlig stor, så det er meget begrænset, hvor meget luft der bevæger sig igennem slangen. For det andet sidder tilslutningen som regel vinkelret på luftstrømmen, så hvis den blæser luft tilbage ind i indsugningen er det højest sandsynligt medvirkende til at skubbe luften sidefra så den sepererer fra siden af indsugningen så der kommer støre trykfald efter der hvor den slutter til og man får mindre ud af indsugningen.

Hvis man gerne vil tune sin indsugning vil det bedste nok være at gå den klassiske vej med at kigge om der sidder nogen flowbegrænsninger i indsugningen og om der er en god vej ind i luftfilterkassen der her fungerer som plenum kammer. Det næste trin er så at sørge for at trykket i filterkassen er så højt som muligt ved at sørge for at hullet hvor luften kommer ind i filterkassen er mindst lige så stort som resten af indsugningen og at luften suges fra et køligt sted, helst fra fartvinden men aldrig vinkelret på vindretningen. Sørg også for at der ingen skarpe kanter er i luftfilterkassen som kan skabe turbulens når luften skal forbi. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: