Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Super 8 200i eller Pgo Tigra 125 EFI
#1
Jeg skal købe en mc scooter og er i tvivl om jeg skal vælge Pgo Tigra 125 EFI eller Kymco Super 8 2001
Kymcoen er lidt billigere, der følger boks med og den er mere lækker at se på.
Pgoén kører hurtigere, der er lidt mere plads ved fødderne til at stille ting og den koster 3000 kr. mere.

Er der nogle der har erfaringer med de 2 modeller? Hvad ville I vælge og hvorfor?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Prøvekjør begge og velg den du liker best. Så enkel er det egentlig.
Svar
#3
Skal du købe ny eller brugt? Hvis du køber brugt, skal du orientere dig vedr. reservedele og evt. mekaniker. Der kan være ganske store forskelle på reservedelspriser og hvor godt maskinerne holder sig gennem årene.

Mvh Bigfoot
Svar
#4
Jeg har en Kymco Agility City 200i.

Jeg ville IKKE købe sådan en igen - den mangler kræfter, delene er dyre til den (original udstødning = 4500, uoriginal lovlig pænere udstødning i rustfri/aluminium fra Italien=2250) og brændstoføkonomien er heller ikke noget et råbe hurra for (max 30 km/l). Eneste grund til at jeg købte den i 2012, var prisen - på det tidspunkt var der ikke rigtigt noget alternativ til under 30.000, pånær hvis man ville købe en lille sym eller kymco med endnu færre heste.

PGO'en er vandkølet og har flere heste - ikke mange flere, men sikkert nok til at den vil virke mere vaks og tro mig - de 11.2 jeg har på min er liiige akkurat nok, men heller ikke mere - i en strid modvind/storm, kan man lige holde den på 80 og hvis det så går op af bakke, så kommer man under og det er altså ikke så betryggende.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#5
Hej.

Har du overvejet en Suzuki adresse 125, jeg køre selv på en og den køre laaaaaaaangt på literen .
Hvis jeg skal sige noget dårligt om den, må det være at den har egerfælge.
For et stykke tid siden, havde de en letter brugt tilslag hos Sigma mc Ringsted.
Vh CB.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej igen.
Den er pt ikke på Suzuki hjemme side. Men vis du kikker på Honda hjemme side, er den der bare i 110 ccm. Men det er den samme Mc ,så vidt jeg ved.
Vh.Cb
Svar
#7
(22-08-2016, 14:21)Cris Skrev: Jeg skal købe en mc scooter og er i tvivl om jeg skal vælge Pgo Tigra 125 EFI eller Kymco Super 8 2001
Kymcoen er lidt billigere, der følger boks med og den er mere lækker at se på.
Pgoén kører hurtigere, der er lidt mere plads ved fødderne til at stille ting og den koster 3000 kr. mere.

Er der nogle der har erfaringer med de 2 modeller? Hvad ville I vælge og hvorfor?

Hvis du er ude efter noget der ser lækkert ud, så kig længe på denne Yamaha N-Max 125 - splitter ny. Den koster godt lidt mere end Kymco'en og PGO'en.
Desuden står den i Odense : http://www.123mc.dk/yamaha-n-max-125-abs...cid-121131

Ellers er der jo også thansen modellerne : Keeway Silverblade 125 og 250i
Her er en demo model til mindre end du skal betale for Tigra'en http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...305538898/

   
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#8
(22-08-2016, 19:54)cb Skrev: Hej.

Har du overvejet en Suzuki adresse 125, jeg køre selv på en og den køre laaaaaaaangt på literen .
Hvis jeg skal sige noget dårligt om den, må det være at den har egerfælge.
For et stykke tid siden, havde de en letter brugt tilslag hos Sigma mc Ringsted.
Vh CB.

Min far har en Honda Innova 125 og han har "opgraderet" til en større mc, for den mindste modvind og 80 km/t bliver et uopnåeligt mål og overhalinger af alt der kører hurtigere end 70 km/t kan man godt glemme. Men den kører dejlig langt på literen sådan en - 40-50 km/l

Han har dog stadig Innovaen, for han skulle skille den ad af en eller anden årsag og kom til at knække noget - og stillede den så bare væk, så hvis man er vaks på fingrerne, kan man nok købe den billigt Blink med øjet
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#9
(22-08-2016, 23:43)Katana Skrev: Hvis du er ude efter noget der ser lækkert ud, så kig længe på denne Yamaha N-Max 125 - splitter ny. Den koster godt lidt mere end Kymco'en og PGO'en.
Desuden står den i Odense : http://www.123mc.dk/yamaha-n-max-125-abs...cid-121131

Ellers er der jo også thansen modellerne : Keeway Silverblade 125 og 250i
Her er en demo model til mindre end du skal betale for Tigra'en http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...305538898/

Ville helt sikkert også gå efter Yamaha'en - men 29000 for en 125 ccm ?? Liiidt i overkanten.

Keewayen er billig - men det at man nu kun kan købe demo modeller tyder på at THansen vil til at skille sig af med dem og hvad så med support fremover ?? Men 23000 for en 250 ccm er da fristende - der er en bruger herinde der har sådan en og han virker da glad for den.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har en Kymco Super 8 125cc. Skriv hvis der er noget bestemt du vil vide.
Jeg har givet under 3000 kr for min, så jeg har ikke det store at klage over. Det ville da være rart med nogle flere kræfter, men sådan er det jo altid. Her i Kolding by er de 9 HK nok. I større byer vil jeg tro det kan blive et problem da der køres hurtigere på indfaldsvejene. Min kører lige omkring 100 km/t.
Svar
#11
(23-08-2016, 18:08)KymcoSuper8-125 Skrev: Jeg har en Kymco Super 8 125cc. Skriv hvis der er noget bestemt du vil vide.
Jeg har givet under 3000 kr for min, så jeg har ikke det store at klage over. Det ville da være rart med nogle flere kræfter, men sådan er det jo altid. Her i Kolding by er de 9 HK nok. I større byer vil jeg tro det kan blive et problem da der køres hurtigere på indfaldsvejene. Min kører lige omkring 100 km/t.

Må jeg være så fræk, og spørge om det er omkring 100 ægte km/t Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Hej igen ,fik jo ikke svare på det du spurgte om ,jeg ville vælge PGO ene ,da den har indsprøjtning ,jeg ved ikke om kymco også har det .
Og så har jeg bare mere "fidus" til PGO end til kymco.
Vh.Cb
Svar


Forum spring: