Søg Garagen Hej Gæst! Register

Luftskrue / tomgang
#1
Jeg ville justere luftskruen til de ca. 3 omgange ud som er standard. Men til min overraskelse stod den på 8 omgange ud. Jeg fik den finjusteret til at ende på 7 omgange ud, men det er da meget stor forskel ifht. de 3 som er foreskrevet. Hvis jeg sætter den på 3 ud, så skal tomgangsskruen sættes meget op, ellers går motoren ud.
Er det vigtigt at den står på de 3, eller skal den bare stå dér hvor den kører bedst? Jeg tænker at det er vigtigt at den forbrænder korrekt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Når den står der den kjører best så betyr det også at den forbrenner riktig. Den må ikke stå 2.5-3 omdreininger ut men det er der hvor den ender opp hvis du har korekt tomgangsdyse og karburatornålen er riktig plassert. Du kan gjøre et forsøk på å flytte karburatornålen et hakk opp eller ned for at sjekke om skruen må stilles nermere 3omdreininger da.
Svar
#3
Husk at motoren skal være driftsvarm.
Svar
#4
De 3 omgange er nok på en standard karburator.
Hvis der er ændret lidt, så skal den stå anderledes.

Jeg stiller den altid der hvor den køre/lyder bedst- men det kan også ændre sig pga vejret.
Målløs
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
Jeg købte et Colortunesæt, så får du den rigtige blanding, det er lidt dyrt, men det virker Blink med øjet

Danmark: http://www.mgcenter.dk/pi/Gunson_Colortu...1_229.aspx Husk at sætte herfra er med 14mm tændrør, så du skal købe en adapter til 10mm tændrør.

England: http://www.gunson.co.uk/product/G4172
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der var én der var inde på, at der muligvis er tale om en blandingsskrue og ikke en luftskrue. Jeg ved ikke lige hvad forskellen er og om dette er tilfældet. Jeg må lige dykke lidt længere ned i sagen.
Svar


Forum spring: