Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco agility 50 drift problemer
#1
Hej.

Har en ven, hvis Kymco Agility 50 (2013) har meget svært ved at starte når den er kold. Når den er driftvarm kører den ca. 5-10 min af gangen, går ud, og herefter genstarter han den med besvær og køre videre ca. 5-10 min igen før den går ud.

Når den er driftvarm og skal køre i tomgang går den ud indenfor 1 min. Som start på at løse problemet har vi tjekket tændrøret (kulør brunt), som har kørt 5200 km. Adskilt og renset Karburatoren, og tjekket membranerne. Der var ikke noget at bemærke, men det har ikke hjulpet.

Under koldstart hvor der bliver kørt længe med starteren uden den starter, er tændrøret ved afmontering helt tørt, men når vi åbner til dræn slangen fra svømmerhuset kommer der en jævn strøm af benzin ca. svarende til det svømmerhuset indeholder. Så går udfra det er fra karburatoren det er galt?. Evt. noget med vacuumreguleringen? Er der nogen bud, råd, vejledning på problemet tager vi gerne ved læreSmil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Juster/sjekk ventilene.
Svar
#3
Hej Rune

Tak for svar. Det vil vi prøve.
Svar
#4
Tjek vakuum slanger og benzinfilter.
Hvis du/i tager benzin slange af og suger i vakuum slange, så skal der komme benzin.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
Hej MSJ1982.

Det vil vi prøve, samtidig med justering af ventilerne. De har ikke været justeret i de 3 år han har haft den, og det vil sige på de 5200 km den har kørt. Så jævnlig vedligehold ville måske have taget lidt af de problemer der opstår undervejs. Tak for input.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så ville jeg også skynde mig og skifte olie, hvis den slet ikke har været serviceret Fortvivlet
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
Han nævnte han kun havde efterfyldt olien ved lejlighed. Så ved korrekt tjek, uden at skrue oliepinden i, viste det sig at olien ikke kunne registreres på oliepinden. Det blev fornuftigt nok skiftet forleden. Men den skal virkelig have en overhaling. Tak for råd.
Svar
#8
Er dæleme da også dumt at køre på en 4t i 3 år uden service. Klart at den driller Smil
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
Ja, vi kan nemt blive enige om at jævnligt vedligehold er mest fornuftigt, uanset hvilket motorkøretøj der er tale om. Desværre tror jeg at det er manglende viden om mekanikken, der gør at maskineriet bliver opfattet som en evighedsmaskineSmil. Det giver desværre unødvendige drift problemer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(18-08-2016, 21:16)HOSUKA Skrev: Ja, vi kan nemt blive enige om at jævnligt vedligehold er mest fornuftigt, uanset hvilket motorkøretøj der er tale om. Desværre tror jeg at det er manglende viden om mekanikken, der gør at maskineriet bliver opfattet som en evighedsmaskineSmil. Det giver desværre unødvendige drift problemer.

Så sandt Smil
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: