Søg Garagen Hej Gæst! Register

Elektronisk tænding på Peugeot knallert
#1
Hej, jeg har en gammel knallert som muligvis er en Peugeot bb eller en 101 (stor tvivl om det ) men ved det er en Peugeot fra 1968 med 6 volt pærer.
Men jeg har næsten opgivet at få den til at gniste, har skiftet Kondensator og plantiner, der er ingen gnist men strøm i kablet. Jeg er virkelig træt af det skal indstilles, så er der nogen der ved om jeg kan skifte til en elektronisk tænding på den? Jeg kan kun finde 12volts tændning men kan det bruges selvom den kun er født med 6 volt. Og hvordan sætter jeg det på hvis det kan bruges og kræver det et batteri eller noget.
Knallerten har pedaler.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(10-06-2016, 22:55)mads180 Skrev: Hej, jeg har en gammel knallert som muligvis er en Peugeot bb eller en 101 (stor tvivl om det ) men ved det er en Peugeot fra 1968 med 6 volt pærer.

Drej styret, og kig. Der er en metalplade der fortæller årgangen og typen. Smil

Har den kill switch, eller er der en ventil i toppen af cylinderen, til at lukke kompression ud?

Hvis den har kill switch, så står den måske i Off (sidder fast), og så er der ingen gnist på en 101.

Svar
#3
Den her futter ofte også gerne af. Tændspolen

Det er nok den jeg hælder til, Mener sådan en 1968 model har udluftning i toppen af cylinderen

Jeg har haft en Peugeot CT fra 1964, og en 101 fra 1968. Smil

Svar
#4
Her er lidt mere om tændingen på dem.

http://www.myronsmopeds.com/category/ser...n-upgrade/

Svar
#5
(11-06-2016, 00:09)barden Skrev: Drej styret, og kig. Der er en metalplade der fortæller årgangen og typen. Smil

Har den kill switch, eller er der en ventil i toppen af cylinderen, til at lukke kompression ud?

Hvis den har kill switch, så står den måske i Off (sidder fast), og så er der ingen gnist på en 101.

Der sidder ingen metal pladde i nærheden af styret.


Der sidder en dims ved topstykket som styres ved styret men hvad det er ander jeg ikke. Det er nogen år siden jeg sidst bruge den, så kan ikke huske om den dims er til at starte eller slukke med men har forsøgt at bruge den for at starte.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(11-06-2016, 00:21)barden Skrev: Den her futter ofte også gerne af. Tændspolen



Jeg har haft en Peugeot CT fra 1964, og en 101 fra 1968. Smil

Kan godt prøve det, selvom jeg mere har lyst til at udstifte tændningen.


Kan du så fortælle mig hvad forskellen er? Smil.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#7
(11-06-2016, 07:09)mads180 Skrev: Kan godt prøve det, selvom jeg mere har lyst til at udstifte tændningen.


Kan du så fortælle mig hvad forskellen er? Smil.

Tændingen ER tændspolen, der er ikke andet. Smil

Jo platiner og kondensator, men dem har du jo skiftet.

Svar
#8
(11-06-2016, 07:01)mads180 Skrev: Der sidder ingen metal pladde i nærheden af styret.


Der sidder en dims ved topstykket som styres ved styret men hvad det er ander jeg ikke. Det er nogen år siden jeg sidst bruge den, så kan ikke huske om den dims er til at starte eller slukke med men har forsøgt at bruge den for at starte.

Pladen kan være malet over. Smil

Ja, det var så det jeg forsøgte at forklare. Blink med øjet Den stopper motoren ved at lukke kompressionen ud af topstykket. Dvs. ingen kill switch til at slukke motoren. Den er så ren mekanisk.

Svar
#9
Her skulle pladen have været, hvis du drejer styret, som nævnt.

[attachment=9758]

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(11-06-2016, 09:11)barden Skrev: Pladen kan være malet over. Smil

Ja, det var så det jeg forsøgte at forklare. Blink med øjet Den stopper motoren ved at lukke kompressionen ud af topstykket. Dvs. ingen kill switch til at slukke motoren. Den er så ren mekanisk.

Kigger efter igen så.


Så fandt jeg ud af det lidt mere om den Smil.
Men jeg kunne godt tænke mig elektronik tændning på den (selvom det desværre ændre den meget) men kan det lade sig gøre på den model.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#11
(11-06-2016, 09:16)barden Skrev: Her skulle pladen have været, hvis du drejer styret, som nævnt.

Kan ikke finde noget der eller jo lidt, har fundet tegn på der har siddet noget der før som et klistermærke eller lignede, måske det var den plade.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#12
http://www.easyparts.nl/Ignition-MVT-PRE...73489.html
http://www.easyparts.nl/Ignition-MVT-DIG...73488.html
http://www.easyparts.nl/CDI-Unit-(progra...59868.html
http://www.easyparts.nl/CDI-Unit-MVT-PRE...17105.html
http://www.easyparts.nl/CDI-Unit-Digital...17104.html
http://www.easyparts.nl/Ignition-Coil-Ci...16237.html
http://www.easyparts.nl/Ignition-Coil-MV...70993.html
Kan kun sige en ting og det bliver dyrt at lave den om til elektroninsk tænding Målløs.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: