Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO T-Rex 150 haveri
#1
Hej.

Jeg har købt en brugt T-Rex som jeg har haft meget glæde af. Desværre er kugleholderen i venstre krumtapsleje gået i stykker, med det resultat, at et stykke er fulgt med knastkæden rundt og har lavet ventilsalat. Det er "kun" gået ud over indsugningsventilen. Stumper kan fås hos KG import, men er noget peprede efter min mening - 388 kr for en indsugningsventil.

Jeg regner med at skifte lejet, TPI CS-SC04A86 (22x56x15) og har ud over ventilen brug for simmeringe og pakninger. Desværre er der ikke ret mange som sælger 150 ccm PGO dele på nettet i modsætning til GY6 motorer.
Egentlig ville jeg helst finde en reservemotor, men jeg kan ikke få fat i en brugt lige for tiden. Hvis nogen ved, hvor der er en til salg er jeg interesseret.
Tips og kommentarer er velkomne.

Med venlig hilsen.
Bigfoot

Edit : Indsugningsventilen koster ikke 300 men 388 kr.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvad hedder motoren 157qmj?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Jeg har tidligere forhørt mig hos en GY6 forhandler og han mente at PGO laver deres egen GY6 version, og at f.eks krumtappen er en lille smule anderledes. Men på denne side http://www.sharkbuggyshop.com/150cc-Moto...Typ-157QMJ er PGO nævnt. Det kunne være rart at købe en ventil til 7,30 euro.
Men man skal passe på for PGOś bugrider 150 (ATV) er på 125 ccm og her passer f. eks. simmeringe ikke, selv om den bruger samme krumtapslejer som 150 ccm.

Med venlig hilsen.
Bigfoot
Svar
#4
Hej .
Har lige et par ? ,hvad køre den på literen ca og hvad er top fart ,jeg køre selv Suzuki 125 ccm Address .men har overvejet sådan en 150ccm .
Mvh.cb
Svar
#5
(30-05-2016, 21:48)cb Skrev: Har lige et par ?

Nu har jeg ikke direkte målt brændstofforbruget, men det var mit indtryk at den gik lidt over 20 km/l i blandet kørsel i by og på landevej ved næsten fuld håndtag. Den går sagtens 80 km/t og kan også på en god dag gå 90. Bakker er ikke noget problem men motorvej er en ikke rart.

Med venlig hilsen.
Bigfoot
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu har jeg købt et par reservele hos gy6-motor.de. En indsugningsventil med fjedre og låse til 14,5 €. Et sæt simmerringe til 9,5 € og et pakningssæt til 10” motor (12” var udsolgt) til 12,5 € . Hertil kom porto på 15 €. Indsugningsventilen ser ud til at passe, selv om den sidder lidt højere i sædet end den originale. Pakningssættet er udmærket selv om pakningen på højre side af krumtaphuset er lidt forskellig.

Pakningen til variatorafskærmningen er for kort men det var jeg godt klar over. Generelt ser kvaliteten på delene ikke ud til at være så høj som PGO dele, men til en brugt motor tror jeg ikke det gør den store forskel.

Jeg har valgt at købe en ny krumtap til 1423 DKR, fordi drevet til knastkæden er presset på akslen efter at lejet er monteret. Hvis jeg skal skifte lejet, er jeg nødt til at presse drevet på plads i samme position som før, ellers rykkes timingen på ventilerne. Det har jeg ikke tid til at rode med nu, så det må vente til en anden renovering. Jeg afventer nu leveringen af krumptappen og forhåbentlig er jeg snart på hjulene igen.

Med venlig hilsen.
Bigfoot
Svar
#7
Det tog noget tid, men nu kom der liv i maskinen. Det er godt man ikke skal leve af at samle motorer, men på den anden side har jeg gået og hygget mig med det. Jeg var nødt til at købe en pakning til venstre side af krumtaphuset, fordi pakningen til en gy6 ikke passer helt og der er nogle oliekanaler, som skal dækkes. 130 kr for pakningen hos KGI, det er mere end et helt sæt til gy6 koster. Men udgifterne er ikke slut, for jeg kan se at en af rullerne har ædt noget i siden på variatorskålen, så den skal nok snart skiftes. 635 kr koster variatorskål og ruller hos KGI. Et helt variatorsæt koster 25 euro hos gy6-motor.de, og hvis det passer på akslen, kan man jo bare købe 2 og stadig spare penge.

Med venlig hilsen.
Bigfoot
Svar


Forum spring: