Søg Garagen Hej Gæst! Register

SF 2 hvilken dyse
#1
Hej.

Jeg har problemmer med at starte min 30 knallert, det er en Peugeot speedfight 2. Der sad en 55 dyse i karburatoren, når jeg forsøgte at starte den, lugtede den voldsomt af benzin, tror den blev druknet. Når den endelig kom igang, trak den ikke ordentligt. Det virkede som om den havde mere i sig ned den kunne levere på baghjulet. Jeg satte en mindre dyse i, kan desværre ikke se nummeret på den, nu trækker den bedre og det virker som om den levere hvad den skal. Ifølge thansen bør der sidde en 72 dyse i karburatoren, men hvis den drukner med en 55, er en 72 da ikke den rigtige eller?

På forhånd tak for hjælpen.

Danny
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den drukner kun hvis nåleventilen er defekt. Den kommer højst til at 4-takte med en for stor dyse. Hvad årgang er det?

Min gl. Buxy fra 1996 kørte med en 72, og karburator er Gürtner PA341.
Elyseoen fra 2001, kører med en 54, og karburator Gürtner PA391 Slide.
Vivacityen fra 1999 kører med en dyse 72 og karburator Gürtner PA370.

Alle er dog 45ére. Har aldrig rodet med en 30ér. Smil

Svar
#3
Den skulle være fra 2005.

Muligt den ikke drukner Grin men lugter af benzin gør den. Tænker det måske kan være tændspolen? Der er nyt tændrør i den, min mekaniker sagde det var med tallét 7, skulle være nemmere at starte med dette.
Svar
#4
Hvis den lugter af benzin er det jo ikke tændspolen, så er det - som nævnt nåledysen der skal have et et check.
Eller også vacuum hanen.

Har aldrig set en tændspole gå i stykker på en peugeot.

Svar
#5
Jeg fik pustet det hele igennem da jeg havde karburator ude og tjekke dyse. Den kører ganske fint, når den altså starter.
Den tapper batteriet ved el start, og ved kick start, virker det som om den engang imellem gerne vil igang men ikke kan.

Jeg pustede med munden, der hvor den får benzin, og svømmer lukker fint af. Jeg tænker at den evt lugter, hvis den ikke får forbrændt det som karburator kommer i motoren? Har læst at andre har skiftet tændspole på deres SF 2. Så nogle har haft defekte tændspoler. S
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Er der forskel på startbesværet, om den er varm eller kold ??. Hvordan er krompression på den, for er den svag kan det skyldes det.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: