Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begynder hjælp til Giantco stealth
#1
Har fået købt såen stealth ret billig i OK stand. 2008 med lidt over 11000 på tælleværket.

Skal siges jeg har NUL forstand på 4T motore men har skruet i 2T knallert/scooter i over 20 år.

Enste defekter jeg finder er elstart og bremselys. Og dårlige bremser (Køre normalt Runner DD)
Elstart hænger vel sammen med bremselyset som på mange andre ? (Ingen elstart uden aktiveret bremse)
Også taber den pusten opad bakke.
Køre egentlig ganske fornuftig 50 på speedo 60 efter lidt tid på flad vej.
Lidt svær at starte. Som om der ikke er kompresion nok. Men efter nogen forsøg på kickstarter kommer den.

Når man så ramme en bakke taber den pusten totalt og snegler sig op med 20-25kmt (Vejlevej i Kolding for de kendte). Ja selv nevøens lovlige skrot50 render fra den opad (DET var ikke meningen)

Hvor skal jeg lede efter fejlen?
Ventil justering frygter jeg lidt at gøre selv. Har dog gjort det før på en gammel ford motor og er vel samme princip eller tager jeg helt fejl
Evt. nogen i Kolding der vil tjene lidt kroner på at vise mig ventil justeringen på såen fætter?

Vario/rem og ruller har jeg tænkt mig at købe nyt af. Hvad rullevægt er passende til "std" 4T?

Ellers er jeg godtnok spændt på hvordan såen køre i længden. Sidder med mine 176cm super godt på den udover sædet er lidt hårdt.. Men 5-10cm koldskum og et stykke læder skulle nok klare den lille sag.

THansen m.m. har jo OK udvalg af dele til billig pris så holde den kørende er vel simpelt nok hvis man har værktøj. Den skal umiddelbart køre "lovligt" 40-50kmt er fint til mit brug og sådan kan den vel nærmest køre evigt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det var skisme ikke meget hjælp man kunne få her.
Svar
#3
(06-05-2016, 19:13)oz3bto Skrev: Det var skisme ikke meget hjælp man kunne få her.

Der kan gå alt fra 1 minut, til flere dage. Så man venter tålmodigt på, at få svar Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(06-05-2016, 19:13)oz3bto Skrev: Det var skisme ikke meget hjælp man kunne få her.

Ventiler tjek, nye lidt lettere ruller, fjern skive, og ventiler især udstødning kan være brændt .
Svar
#5
(06-05-2016, 19:13)oz3bto Skrev: Det var skisme ikke meget hjælp man kunne få her.

Det er jo den samme motor der sidder på alle Giantco´s 4T scootere, går jeg ud fra at standart rullerne er de samme som til min G-buddy.

For så er det 5 - 5,5 grams på en 30 km/t og 6 - 6,5 grams på en 45 km/t.
Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nålen på min skal være nede i det nederste hak ellers trækker den dårligt og dyssen er en 79 i strøelse. Jeg havde lidt problemer med min den havde stået stille et halvt år, så rensede jeg karburatoren der var en hvid masse i bunden af den. Det helte jeg ud og blæste karburatoren i gemmen med trykluft og nu køre den som en ny. Ventilerne er nemme at justere 08 for indsugning og udstødning.
Svar
#7
Betalte mig fra at få ventiler justere . Hjalp lidt.
Satte så studs tilbage i luftfilter det hjalp MEGET. Gik meget bedre. Dog lidt mere sløv efter de 40kmt.

Ny rem og ruller henter jeg imorgen + en vario (Den originale har kørt de der 10Kkm). Så burde den vel køre som næsten ny igen.
Overvejer så at få den under de der 42kmt.
Svar
#8
(11-05-2016, 00:05)oz3bto Skrev: Overvejer så at få den under de der 42kmt.

Du skal på den onde side af 40 kmt. før de godtager at den er lovlig.
Nok nærmere 36 Km/t.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
Har selv en magen til og med de samme problemer.
Har renset karburatoren med trykluft.
Kunne godt tænke mig at vide ang dyserne.
Er det vigtigt at de står på samme måde eller skal de bare skrues i bund.
Kan ikke finde ud af hvorfor den kører af røvens til.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: