Søg Garagen Hej Gæst! Register

G-Buddy tøver i gassen. Problem er løst
#1
Jeg ved snart ikke hvad der kan være galt mere.

Min G-Buddy tøver når jeg giver gas, og hvis jeg kører med ca. 1/3 - 1/2 gas så kører den som om den er ved at gå i stå.

Når jeg holder i tomgang og giver gas (uanset hvor meget/lidt) så går der lige et sekund hvor den lyder som om den er ved at gå ud, inden den tager ved.

Det samme hvis jeg kører på den og skal ned i fart, så tøver den på samme måde når jeg giver den gas igen. Medmindre jeg ligesom bliver ved med at give gas i små ryk, men jeg sænker farten.


Det er begyndt at ske ca. 600 kilometer efter jeg har sat ny cylinder+stempel+topstykke+udstødning på - alt standard. og det er kørt ordentlig til.
Den er standard, bortset fra skiven er taget.

Det gør ingen forskel om den er kold eller varm.

Flg. er forsøgt:
Stillet ventiler til en stram 0,1.
Nyt tændrør.
Nålen op.
Nålen ned.
Jeg har forsøgt med luft/blandingsskrue, men er ikke lige sikker på hvad vej jeg skal skrue, synes ikke det gør nogen forskel ?! (ind mindre luft - ud mere luft ?)
Stelforbindelse OK.
Benzintilførsel OK.
Luftfilter skiftet.
Membran OK.
Choker OK.
Olie skiftet (bliver gjort hver 400 km).
Ruller + rem skiftet (bliver gjort hver 400 km).
Kobling fjeder ser ud til at være ok.


Hvad er det jeg går og overser ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Lyder godt nok som om ventilerne trænger til justering, men hvis du er sikker på de er justeret rigtigt.
Kunne du jo prøve og justere tomgangen.
Og andgående luftskruen så prøv og skrue den helt ind også 1,5 omgang ud igen.
Grin

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#3
Ventiler skal stilles strammere.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Jeg har stillet ventilerne til en stram 0.1, og dobbel tjekket det efter møtrikken er blevet spændt igen.


Hvor stramt skal de stå da?
Jeg har søgeblade i 0.15, 0.1 og 0,05.

Jeg har ikke en i 0.08.

Jeg har fået at vide ved thansen (hvor den er købt i sin tid) at den skulle stå på 0.1.
Svar
#5
Stil dem til 0,1.
Jeg tror nu det er luft/benzin du skal justere, for optimal justering kan du indvisteer i et Gunson Corlortune.
http://www.gunson.co.uk/item.aspx?cat=1356&item=1854
Jeg har lige justeret min Kymco Super8, den stod ikke helt forkert, men efter justering køre den perfekt.
Jeg ved godt det er en lidt dyr indvistering, men pengene er givet godt ud Blink med øjet

Jeg har ændret linket til Gunson Corlortune Blink med øjet
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Altså mit tændrør er faktisk også sort, nu jeg lige kommer til at stå og kigge på det gamle jeg har skiftet.

Sådan en sort tør belægning.

Men den luft/benzin skrue virker den sådan?:

Skrue den ind = Mindre luft/mere benzin.
Skrue den ud = mere luft/mindre benzin.


For inden jeg skiftet cylinder, top og stempel, da kørte den fint uden tøven.

Det er ført nu her den er begyndt.

Ventilerne har jeg justeret til 0.1, så det burde altså ikke være det.

Måske jeg skal ned i 0,05, eller er det for lidt?
Svar
#7
(18-04-2016, 11:48)Lille Nissen Skrev: Altså mit tændrør er faktisk også sort, nu jeg lige kommer til at stå og kigge på det gamle jeg har skiftet.

Sådan en sort tør belægning.

Men den luft/benzin skrue virker den sådan?:

Skrue den ind = Mindre luft/mere benzin.
Skrue den ud = mere luft/mindre benzin.


For inden jeg skiftet cylinder, top og stempel, da kørte den fint uden tøven.

Det er ført nu her den er begyndt.

Ventilerne har jeg justeret til 0.1, så det burde altså ikke være det.

Måske jeg skal ned i 0,05, eller er det for lidt?

Når du skruer den ind får den mindre luft, ud mere luft.
Jeg vil ikke råde dig i at sætte ventilerne for stramt, for stramme ventiler brænder dem af, så lad dem stå 0.1 og justere luften, du skriver at tændrøret er sort, altså for meget benzin, du skal skrue luftskruen lidt ud, jeg synes at det er meget svært at gøre det på gefülen, derfor har jeg købt et Gunson Corlortune sæt.
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#8
Ventilerne skal stå til 0.05 til 0.08.
0.1 gør man kun af nød, og den vil tikke mere, jeg ville aldrig køre med det. Om det er det der er galt ved jeg ikke.

Du kan jo prøve e at skrue lyftskruen ind og tælle hvor mange omgange du hr drejet og så gå lidt ud.
Hvis dit tændrør er sort kunne det godt være olie der kommer op i forbrænding og så vil den også tøve.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(18-04-2016, 12:44)MSJ1982 Skrev: Ventilerne skal stå til 0.05 til 0.08.
0.1 gør man kun af nød, og den vil tikke mere, jeg ville aldrig køre med det. Om det er det der er galt ved jeg ikke.

Du kan jo prøve e at skrue lyftskruen ind og tælle hvor mange omgange du hr drejet og så gå lidt ud.
Hvis dit tændrør er sort kunne det godt være olie der kommer op i forbrænding og så vil den også tøve.

Ind 0,05 Ud 0,08, er det sådan den forstås ?
Det vil jeg prøve.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Bare imellem 0.05 og 0.08 Blink med øjet
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
Så blev den stillet til 0,08. Nu er der ingen tøven.

Nu er problemet bare, at ved ca 1/3 gas, så dør den ligesom.

Så det tænker jeg mig er luft skruen der skal justeres ind/ud.


Derudover så kører den som den skal igen.

/Edit
Luftskrue i bund, derefter 1,5 omgange ud. Nu kører den som den skal.
Svar


Forum spring: