This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.
Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hydraulik presse
Grundide til hjemmelavet hydraulik presse. Faldt over denne film og tænkte at det var da en billig måde at anskaffe sig sådan en presse. Noget i den stil vil være god nok til de par ting der skal presses en gang i mellem. Eksempelvis lejer på gear aksler.

Materialer jeg har samlet er fundet fra affalds/overskud jern på arbejde, men ellers en lokal genbrugsplads har det.
Kan man ikke finde en hydraulik donkraft kan man få dem til rimlige penge i eks. Biltema fra 2 t til 30 t.
Mangler nu at få det strikket sammen og malet.

Denne video ser man til sidst i filmen en presse i brug til afmontering af gear leje.

Pgo Big Max 50 reg 2011 43.400 km.
Pgo Big Max SP reg 2015 02.800 Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Det gamle indslag huskede jeg, og har brugt metoden til at trykke nye lejer i forhjuls navet.
Virkelig skånsom metode.

De gamle lejer blev dog banket ud med skruetrækker.

[attachment=10153]

Svar
Genial video

Sidst jeg var på genbrugspladsen og samle skrald, fik jeg af vide at jeg skulle forsvinde derfra... Ikke alle steder tillader de en det, desværre.
Svar

Forum spring: