Søg Garagen Hej Gæst! Register

Opgraderinger af jeres scootere?
#1
Hej BS.

Når i køber ny scooter, er der så noget i med det samme får opgraderet til noget bedre, ruller, variator, støddæmpere ect.?
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(11-04-2016, 09:35)1234 Skrev: Hej BS.

Når i køber ny scooter, er der så noget i med det samme får opgraderet til noget bedre, ruller, variator, støddæmpere ect.?

En Honda skal ikke opgraderes; alt er perfekt - det burde du selv vide. Grøn grin

Men skulle jeg nævne noget hvor der er plads til forbedringer på Honda'en: Siddekomfort og fodplads kunne være bedre. Ellers har jeg ikke andet at klage over.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#3
Tja er nok ikke en opgradering, men har jo fjernet skiven i min. Ellers er der sat andre spejle på.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(11-04-2016, 19:58)K. Hansen Skrev: Specificer opgraderinger Grøn grin

Anden vario, anden rem, anden kobling osv osv Blink med øjet Det er ihvertfald det, jeg vil kalde for opgradering Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Hehe, jeg er skam meget tilfreds med min Honda - den har kørt upåklageligt indtil videre... Men har så også kun lige rundet de 800km på ca. et år Smil - så der burde heller ikke være noget i vejen med den allerede.

Vil dog give dig ret i, at siddekomforten kunne være bedre, men jeg bruger den til at fragte min dovne krop 5km den ene vej og så 5km tilbage igen efter fyraften. Cool

Overvejede for en uges tid siden at få sat nogle lettere ruller i standart variator, men efter råd fra nogle gutter på et engelsk forum, slog jeg det ud af hovedet, da Honda NSC Vision 50 simpelthen bare ikke er beregnet til fart, men udelukkende som en økonomisk scooter....Hvilket også er langt det vigtigste for mig.
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(11-04-2016, 20:00)Jps Skrev: Anden vario, anden rem, anden kobling osv osv Blink med øjet Det er ihvertfald det, jeg vil kalde for opgradering Smil.

Rettede mit indlæg, do Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
Tror de fleste som vil køre hurtigere end standard starter med variator og udstødning Smil.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#8
(11-04-2016, 20:33)K. Hansen Skrev: Rettede mit indlæg, do Grøn grin

Det jo ikke mit problem, do Blink med øjet. Jeg svarede jo på det første, du skrev :P.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Kompressor horn doubelt, elektromagnetisk horn, 12volt 11 Ah batteri, cigartænder stik, 55w H7 ekstra lygte fjern lys med bi xenon pære i hjemme lavet beslag til lygten, 35w 2 stk bi xeon pærer i den orginale lygte, holder til gps på styret, afbryder kontakt til ekstra lygten og hoved afbryder kontakt under sædet til ekstra lygten.
Aluminiums fod dørk plader.
Malossi bremse klodser for og bag, malossi luftfilter indsats, malossi multivar med begransnings ringen monteret, malossi rs 24 bagstøddæmper, ny forgaffel og styrfitting er også beskrevet i en anden tråd, malossi special belt kilerem, ellers er alt andet rimelig standart.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Tændrør!
Det første jeg gør når jeg får en ny maskine er at kyle det originale tændrør af helvede til (ned i en skuffe som reserve) og putte et iridium tændrør i i stedet. Grøn grin
Derudover går jeg også ud og køber en god motorolie og skifter efter et sted mellem nogle hundrede og ettusind kilometer. Grin

Havde jeg haft pengene og tiden til det ville jeg endnu engang købe et indsprøjtningskit til scooteren. Både fordi jeg så har kontrol over det hele, men også fordi jeg endte med at køre over 50 km/l mens den var begrænset til ca. 38 km/t. Jeg er så monster nysgerrig på, hvor langt den ville køre, hvis jeg så også fjernede begrænsningen, så det kan være at jeg gør det igen når jeg engang har tid og penge. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(12-04-2016, 09:24)Baddi Skrev: Tændrør!
Det første jeg gør når jeg får en ny maskine er at kyle det originale tændrør af helvede til (ned i en skuffe som reserve) og putte et iridium tændrør i i stedet. Grøn grin
Derudover går jeg også ud og køber en god motorolie og skifter efter et sted mellem nogle hundrede og ettusind kilometer. Grin

Havde jeg haft pengene og tiden til det ville jeg endnu engang købe et indsprøjtningskit til scooteren. Både fordi jeg så har kontrol over det hele, men også fordi jeg endte med at køre over 50 km/l mens den var begrænset til ca. 38 km/t. Jeg er så monster nysgerrig på, hvor langt den ville køre, hvis jeg så også fjernede begrænsningen, så det kan være at jeg gør det igen når jeg engang har tid og penge. Smil

Nu bliver jeg lidt nykserrig, ved du om man kan få indsprøjtnings kit til Kymco Super8 og evt. et link til det, det kunne da være indtresandt med sådan et kit Blink med øjet
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#12
(12-04-2016, 09:24)Baddi Skrev: Tændrør!
Det første jeg gør når jeg får en ny maskine er at kyle det originale tændrør af helvede til (ned i en skuffe som reserve) og putte et iridium tændrør i i stedet. Grøn grin
Derudover går jeg også ud og køber en god motorolie og skifter efter et sted mellem nogle hundrede og ettusind kilometer. Grin

Havde jeg haft pengene og tiden til det ville jeg endnu engang købe et indsprøjtningskit til scooteren. Både fordi jeg så har kontrol over det hele, men også fordi jeg endte med at køre over 50 km/l mens den var begrænset til ca. 38 km/t. Jeg er så monster nysgerrig på, hvor langt den ville køre, hvis jeg så også fjernede begrænsningen, så det kan være at jeg gør det igen når jeg engang har tid og penge. Smil

Hvorfor tændrør? Det originale virker vel?
2001-2004: Suzuki Kantana AY50.
2015- : Honda NSC Vision 50.
Svar


Forum spring: