Søg Garagen Hej Gæst! Register

Thansen service kvalitet?
#1
Andre herinde som har oplevet ting hos Thansens "mekanikere" som giver tvivl om kvaliteten af deres arbejde?

Jeg havde for lidt siden min til 1000 Km service og får den tilbage og kan i første omgang kun mærke gode ting, alt er blevet strammet, ventiler + tændspole indstillet ordentligt, men så efter turen hjem ser jeg den drypper olie men tænker det nok bare er rester fra servicen der drypper af.

Næste dag er olie pølen vokset til en størrelse der er bekymrende (ca 2 store tallerkner), jeg kører den tilbage til Thansen som konstaterer af toppakningen er sprunget og får at vide at jeg ikke skal efterflyde olien da mekanikeren har fyldt op.

Da jeg kommer hjem ser jeg der stadig drypper olie, og ser at "proppen" der hvor man fylder olie på ikke er skruet ordentligt i og prøver at skrue den i uden held, da jeg løsner den før at prøve igen sprøjter det ud med olie, han har fyldt så meget olie på at der er overtryk og på plan jord løber ca 0.2 L af.

Mit spørgsmål nummer 2, udover overskriften:

Ville det ikke have kunnet skade motoren at køre rundt med ALT for meget olie på?
Og kan jeg kræve at få lavet service et andet sted hvor jeg tror mere på mekanikerens evner eller SKAL det være der hvor jeg har købt scooteren?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis ingen vil svare på kvaliteten af Thansens mekanikere er der så ikke en der gider svare på mine andre spørgsmål?

Især om det ikke er skadeligt for motoren at køre rundt med alt for meget olie på?
Svar
#3
Hej Malk..

Jeg har kun haft negative oplevelser med thansens mekanikere, 3 gange var de om at lave stikket i forlygten.. Klargøringen af scooteren var ikke foretaget da jeg fik den, den tabte en masse skruer, og greb osv. sad ad h.... til.

Du kan frit vælge hvilken Thansen du vil servicere din kanllert hos, men hvis du får den serviceret på et andet værksted ryger garantien.

Om det er skadeligt for motoren ved jeg ikke helt, men det overskydende olie plejer at løbe fra, ved ikke lige med denne model..
Svar
#4
Hvis den har været fyldt helt op, kan det sagtens være den ikke har kunne få det overskydende olie ud af overløbet, presset/trykket har simpelthen været for stort til at det kan nå at komme ud, og så er toppakningen sprunget.

Ikke skide smart gjort.
Svar
#5
Malk Skrev:Andre herinde som har oplevet ting hos Thansens "mekanikere" som giver tvivl om kvaliteten af deres arbejde?

Man får hvad man betaler for, har du aldrig lagt mærke til når Thansen søger mekanikere, i annoncen står: Selv om du ikke har papir på dine færdigheder, kan du godt komme i betragtning. Bare overbevis os om dit håndværksmæssige talent og din tekniske snilde - så kører det for dig!

Taget fra deres egen hjemmeside, såe er man fræk nok kan man som ejer af 15 tommeltotter blive chefmekaniker hos Thansen, hvaba??? siger det ikke lidt om hvorfor man skal tænke sig om inden man handler i dette såkaldte firma?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Well, jeg købte min Giantco Sprint hos Thansen, og efter af have set deres ansatte som mest af alt mest ligner nogle der høre til på et beskyttet værksted, så valgte jeg selv at udføre mine service!

Så nej, jeg har ikke den store erfaring med Thansen.

Dog vil jeg sige at det faktisk er ret nemt at udføre de service der skal til!

Så frygt ej mine scooter-venner! Fat nøglen og finde nogle brugsanvisninger til det! Smil
Svar
#7
1000 tak for svarene, så er det ikke kun mig der tvivler på "mekanikernes" fagkundskab hos Thansen :?
Svar
#8
Jeg stoler sku heller ikke på dem! Jeg har været til første eftersyn og det var rigeligt!
Jeg dropper garantien og sparer deres timelønBlink med øjet
Svar
#9
Kabelfyr Skrev:Hej Malk..
Du kan frit vælge hvilken Thansen du vil servicere din kanllert hos, men hvis du får den serviceret på et andet værksted ryger garantien.

Jeg har snakket med forbrugerstyrelsen, et stykke tid siden. Og de sagde at det var ulovligt at sige at garantien røg, hvis man fik lavet service et andet sted. Bare servicet er lavet i følge af forskrifterne, så skal Thansen lave garanti arbejde hvis der bliver noget af det.

Sådan er det også med biler.
Dans er for mænd der ikke har råd til at stå i baren.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
karlsen Skrev:Jeg har snakket med forbrugerstyrelsen, et stykke tid siden. Og de sagde at det var ulovligt at sige at garantien røg, hvis man fik lavet service et andet sted. Bare servicet er lavet i følge af forskrifterne, så skal Thansen lave garanti arbejde hvis der bliver noget af det.

Sådan er det også med biler.
Som udgangspunkt, kan du altid selv vælge, hvilket værksted du vil bruge til serviceeftersyn. Hvis det er en garantireparation, er det dog altid garantigiver (forhandler), der bestemmer, hvor reparationen skal udføres. Forhandleren må IKKE forlange, at serviceeftersyn eller almindelige reparationer, der ikke falder ind under garantien, skal udføres på forhandlerens værksted, og han kan ikke kræve, at garantien kun kan opretholdes, hvis service udføres på eget værksted. Det har således ingen indflydelse på garantien eller reklamationsretten, hvor du måtte ønske, at få foretaget din service. Dog skal man sørge for, at serviceeftersyn kan dokumenteres. Det vil normalt sige, at man får stemplet i servicebogen eller gemmer en specificeret faktura. Finder du et værksted, der gerne vil servicere dit køretøj, men værkstedet mangler serviceplaner for køretøjet, er det garantigivers (forhandlerens) pligt, at udlevere planerne til værkstedet Fortvivlethock: Skulle forhandleren senere påstå, at en evt. garantiskade er opstået pga. et "dårligt" serviceeftersyn, du har fået foretaget på andet værksted, er det forhandleren, der har bevisbyrden. Har du fået lavet en lortereparation på dit valgte værksted, kan du selvfølgelig ikke forlange, at forhandlerens værksted skal have noget ansvar for makværket. Så må du klage til det værksted, der har lavet reparationen.

Lige en ting mere, værksteder har ikke pligt til at anvende "medbragte" reservedele, selvom de er originale, ved garantireparationer. Udskiftede dele ved garantireparationer tilhører værkstedet, ved alm. reparationer, du selv betaler for, er de udskiftede dele dog dine (noget bla. Scootercity har lidt svært ved at få ind i hovedet).

Hvis du får udskiftet dele under garantien, er der igen to års reklamationsret på de udskiftede dele, fra det tidspunkt, de bliver sat i (gem regning). Der er altså ikke to år mere, for hele knallerten. På selve reparationensarbejdet (udførelsen af arbejdet) er der dog fem års reklamationsret Fortvivlethock:

For biler gælder reglerne dog kun for biler, der er købt som nye efter at reglerne blev ændret 1. januar 2003.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Som udgangspunkt, kan du altid selv vælge, hvilket værksted du vil bruge til serviceeftersyn. Hvis det er en garantireparation, er det dog altid garantigiver (forhandler), der bestemmer, hvor reparationen skal udføres. Forhandleren må IKKE forlange, at serviceeftersyn eller almindelige reparationer, der ikke falder ind under garantien, skal udføres på forhandlerens værksted, og han kan ikke kræve, at garantien kun kan opretholdes, hvis service udføres på eget værksted. Det har således ingen indflydelse på garantien eller reklamationsretten, hvor du måtte ønske, at få foretaget din service. Dog skal man sørge for, at serviceeftersyn kan dokumenteres. Det vil normalt sige, at man får stemplet i servicebogen eller gemmer en specificeret faktura. Finder du et værksted, der gerne vil servicere dit køretøj, men værkstedet mangler serviceplaner for køretøjet, er det garantigivers (forhandlerens) pligt, at udlevere planerne til værkstedet Fortvivlethock: Skulle forhandleren senere påstå, at en evt. garantiskade er opstået pga. et "dårligt" serviceeftersyn, du har fået foretaget på andet værksted, er det forhandleren, der har bevisbyrden. Har du fået lavet en lortereparation på dit valgte værksted, kan du selvfølgelig ikke forlange, at forhandlerens værksted skal have noget ansvar for makværket. Så må du klage til det værksted, der har lavet reparationen.

Lige en ting mere, værksteder har ikke pligt til at anvende "medbragte" reservedele, selvom de er originale, ved garantireparationer. Udskiftede dele ved garantireparationer tilhører værkstedet, ved alm. reparationer, du selv betaler for, er de udskiftede dele dog dine (noget bla. Scootercity har lidt svært ved at få ind i hovedet).

Hvis du får udskiftet dele under garantien, er der igen to års reklamationsret på de udskiftede dele, fra det tidspunkt, de bliver sat i (gem regning). Der er altså ikke to år mere, for hele knallerten. På selve reparationensarbejdet (udførelsen af arbejdet) er der dog fem års reklamationsret Fortvivlethock:

For biler gælder reglerne dog kun for biler, der er købt som nye efter at reglerne blev ændret 1. januar 2003.

Lige mine ord. Grin
Dans er for mænd der ikke har råd til at stå i baren.
Svar
#12
i har helt ret i at i skal passe meget på hvilken butik i får udført jeres service, da jeg var mekaniker for thansen fik jeg temlig travlt da rygtet gik hurtigt..
Jeg havde bla. to fyre fra rødovre som nægtede at tage hen i deres egne butikker for at få udført service, for nu havde de fundet en butik hvor deres knallert rent faktisk fungerede efter et service og hvor fejlene også blev udbedrede..
der er alt for mange thansen butikker der enten ikke har en mekanikker så salgsmedarbejderne står og klargører køretøjerne (JA! salgsmedarbejdere)
Eller også har de en mekaniker som ikke kan se op og ned på en kop..
jeg sørgede for at min bror og hans kæreste fik en knallert hver 4500,- for en giantco ganske billigt, og jeg sagde også til ham at han ikke sku køre til service med knallerterne, det sku jeg nok udføre for ham, pengene du sparer på serviceringen kan du jo ligge til side til en evt. fejl der skal udbedres.. ja delene til giantco er faktisk så billige at et service aldrig vil ku betale sig, hvis man bare selv sørger for at servicere.. et eks. en komplet motor til giantco koster 2500,- hvilket er stedet hvor alle fejlene faktisk ene og alene kommer, de elektriske fejl er jo ret simple at have med at gøre, ledningsnettet er ikke videre avanceret, og det kræver ikke meget at trække et nyt selv hvis fejlen sku være ude..

Så alt i alt, kan du selv, så gør det selv..
Svar


Forum spring: