Svar: 22.171
Tråde: 753
Tilmeldt: Jul 2005
Der er noget under opsejling mht ny aldersgrænse for 45'r og lille MC. Gør opmærksom på, at det ikke er vedtaget endnu.
Kørekort til stor knallert/lille MC til 16 årige.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 8.171
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(30-03-2016, 22:45)Jps Skrev: Der er noget under opsejling mht ny aldersgrænse for 45'r og lille MC. Gør opmærksom på, at det ikke er vedtaget endnu.
Kørekort til stor knallert/lille MC til 16 årige.
Det vil da være 30ér knallertens endeligt.
De unge vil da bare "tune" en 45 også. 45km/t er jo heller ikke nok for en 16 årig.
Svar: 22.171
Tråde: 753
Tilmeldt: Jul 2005
(30-03-2016, 22:50)barden Skrev: Det vil da være 30ér knallertens endeligt.
De unge vil da bare "tune" en 45 også. 45km/t er jo heller ikke nok for en 16 årig.
Det med 30'eren, er jo også politikernes skjulte dagsorden, tror jeg. En 45'er kan da trods alt, køre næsten 50. Det ville jeg da være udemærket, tilfreds med. Men en 16 årig? Nej  .
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 8.171
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
30-03-2016, 22:58
(Dette opslag var sidst ændret: 30-03-2016, 23:02 af barden.)
[attachment=9501]
Jamen, jamen. Næsten 100% af knallert 45ér er "tunet".
Svar: 8.171
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
30-03-2016, 23:02
(Dette opslag var sidst ændret: 30-03-2016, 23:03 af barden.)
(30-03-2016, 22:58)Jps Skrev: Det med 30'eren, er jo også politikernes skjulte dagsorden, tror jeg. En 45'er kan da trods alt, køre næsten 50. Det ville jeg da være udemærket, tilfreds med. Men en 16 årig? Nej .
Gad vide hvordan de vil skrue den lov sammen?.
For de er jo helt fokuseret på de unge der kører 30 knallert, som om de var de eneste. Tror det bliver noget hovsa lov.
Men ja 45km/t. er da bedre end 30km/t.
Svar: 22.171
Tråde: 753
Tilmeldt: Jul 2005
(30-03-2016, 23:02)barden Skrev: Gad vide hvordan de vil skrue den lov sammen?. 
For de er jo helt fokuseret på de unge der kører 30 knallert, som om de var de eneste. Tror det bliver noget hovsa lov.
Men ja 45km/t. er da bedre end 30km/t. 
Det bliver den sædvanlige hovsa løsning. Det blev 2013 reglerne, jo også  .
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 3.548
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(30-03-2016, 23:15)Jps Skrev: Det bliver den sædvanlige hovsa løsning. Det blev 2013 reglerne, jo også .
Ja der kommer lige en fejl de ikke har tænkt på, for så skal alle de 16 årige på 45ér ud på vejen og køre.
45 må jo ikke køre på cykelstien fordi de køre mere end 30 km/t.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 36
Tråde: 5
Tilmeldt: Jul 2015
Kan som sådan ikke se problemet i det,bare der bliver fulgt op på mere undervisning på linie med motorcykel og lign.krav.
Svar: 7.252
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
I har lige siden sidste større ændring 19. januar 2013, brokket jer over at man i folketinget mener at danske unge er dummere end andre. Nu er der langt om længe fremsat forslag om at rette op på denne fatale fejl, og så brokker i jer også. Kære venner, det er faktisk ret simpelt. Smil til verden, og verden smiler til dig.
Op til 19. januar 2013 var der også en masse brok over de ny regler ikke var gode nok, men faktum er at specielt reglen om konfiskation har medført en drastisk nedgang i antallet af tunede knallerter. Faktisk så meget at siden her, var ved at blive forladt som en synkende skude - der var ikke længere behov for råd og vejledning omkring dette.
Direkte udtræk fra selve lovforslaget:
Citat:EU’s tredje kørekortdirektiv tager udgangspunkt i en aldersgrænse på 16 år for at opnå kørekort til små motorcykler (kategori A1) og store knallerter (kategori AM). I Danmark er aldersgrænsen 18 år for begge typer kørekort, og Danmark skiller sig hermed markant ud fra de øvrige EU-lande. I 24 ud af 27 EU-lande har man lavere aldersgrænser end i Danmark for kørekort til små motorcykler (»FAKTA Nyt kørekortdirektiv betyder«, Børsen, den 8. januar 2013), og i samtlige øvrige EU-lande har man en lavere aldersgrænse end i Danmark for knallertkørsel (»Effektanalyse af »Knallertpakken««, Newinsight, 2010).
Forslaget ændrer ikke på problemet i at det er lige så dyrt at tage kørekort til stor knallert, som til bil (der også giver ret til at føre stor knallert).
Som fører af både bil og stor knallert, og med positiv-brillerne på, ser jeg det faktisk som et positivt tiltag hvis dette lovforslag medfører flere store knalelrter på vejene. Bilisterne kan dermed bedre vænne sig til at de også eksisterer, og at de når deres destination uden at skulle mase sig forbi med 60 km/t hastighedsforskel og 2cm fra den småslingrende knallerts sidespejl eller førerens albue. Og de unge 16-årige, ville lære hvordan man opfører sig i trafikken; de vil jo så i de første år, være bløde trafikanter og dermed få mærker for livet, hvis de tager de forkerte beslutninger under kørslen. Der findes ikke bedre undervisning af de unge mennesker, end når en anden fra ens skoleklasse dukker op med gips, krykker, kørestol osv. (det har jeg desværre også erfaring med).
Svar: 22.171
Tråde: 753
Tilmeldt: Jul 2005
Jeg brokker mig, fordi jeg har ret til at brokke mig  Men loven kan jo desværre ikke gøre alle tilfredse, og dermed heller ikke mig  . F.eks må man i Sverige køre på en 45'er med sit traktorkort, og tilmed ha' en passager bagpå. Det ser jeg gerne indført her i landet også (men det sker bare ikke).
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar: 427
Tråde: 20
Tilmeldt: Feb 2009
Der var forslag fremme for et par år siden om det samme, det blev nedstemt med et brag af rød blok.
http://www.ft.dk/samling/20131/beslutnin...remsat.htm
Svar: 8.171
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
31-03-2016, 21:35
(Dette opslag var sidst ændret: 31-03-2016, 21:36 af barden.)
Hvorfor ikke bare gøre det nemt:
1. Afskaf 30éren.
2. Alle over 18 år må køre en afdroslet 45ér, (dvs. 65km/t.), hvis de har kørekort til bil, eller var fyldt 18 år den 19 januar 2013.
3. 16 årige må køre en begrænset 45ér (dvs. 45km/t.), indtil de tager bilkørekort, eller erhverver kørekort til en 45ér, hvorefter begrænsningen må fjernes på den pågældende knallert.
|