Søg Garagen Hej Gæst! Register

Jeg giver op! PGO Hot 50 drukner.
#1
Hej med jer.

Jeg har problemer med min PGO Hot 50.

Den begyndte at få svært ved at starte og til sidst endte det med, at når jeg var ude at køre, så ville den til sidst drukne. Hvis jeg lod den stå lidt, så kunne den nogle gange starte igen, men til sidst døde den igen.

Tændrøret bliver pjaskvådt.
Scooteren er helt standard.

Jeg har prøvet følgende:

1) Købt ny karburator og monteret den.
2) Købt ny membran og monteret den.
3) Købt ny automatchoker og monteret den.
4) Skiftet benzinfilter + slanger.
5) Ny cylinder + topstykke + stempel.
6) Prøvet med forskellige dyser fra 62 og op til 72.
7) Skiftet tændrør + hætte.
8) Skiftet diverse pakninger.

Det er sket her da vi havde masser af frost og vinter.

Inden jeg skiftede alle de ovennævnte dele, prøvede jeg at afmontere automatchokeren, og hvis man gjorde det og sat fingeren ned i hullet, så kunne man få liv i den - dog uden at give gas, for så ville den drukne igen.

Nu hvor jeg har skiftet alle de ovennævnte dele, så har jeg forsøgt igen at afmontere chokeren og igen kan jeg få liv i den ved at stikke fingeren i chokeren.

Jeg har forsøgt at måle på kablet fra ledningsnettet, som går ind i stikket til chokeren, og der kommer en masse udslag med meget stor variation. Det ved jeg ikke om er normalt.

Anywho, jeg har i hvert fald ikke flere forslag til ting jeg ellers kan gøre. Det skal lige siges, at da alt det her skete, der fik jeg problemer med blinklys-lyden (den plejede at bippe når man blinkede), som forsvandt mens det var frostvejr og ligeledes begyndte scooteralarmen at gå igang når scooteren var tændt, så jeg har en mistanke til, at der er sket noget med elektronikken som påvirker chokeren. Lyden til blinklys er ikke kommet tilbage efter vi har fået varmere vejr.

Der er lys på scooteren og blinklysene og hornet virker.

Kan jeg have ret i, at der kan være noget galt med den strøm som skal tildeles chokeren?

Hvad tænker I om det her?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg er bestemt ikke fan af din måde at fejlsøge på, med alle de ting der er forsøgt kan der nemt være opstået nye problemer, det gør det hele en anelse mere besværligt.

Når det så er sagt, så ville jeg starte med at tjekke pakdåserne ved krumtappen, de har det med at gå til på PGO, og det giver netop start problemer.

Chokeren drives af lysspolen så vidt jeg husker, men kan nemt tjekkes ved at afmontere den, og så sætte den direkte på et 12 volts batteri, der findes en guide til det under Tips&Tricks her på siden.

Symptomerne på at den blot går ud når der gives gas tyder på falsk luft, med andre ord så er den utæt et eller andet sted, det kan være pakdåser, pakninger osv.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(28-03-2016, 17:15)DarkSide Skrev: Jeg er bestemt ikke fan af din måde at fejlsøge på, med alle de ting der er forsøgt kan der nemt være opstået nye problemer, det gør det hele en anelse mere besværligt.

Når det så er sagt, så ville jeg starte med at tjekke pakdåserne ved krumtappen, de har det med at gå til på PGO, og det giver netop start problemer.

Chokeren drives af lysspolen så vidt jeg husker, men kan nemt tjekkes ved at afmontere den, og så sætte den direkte på et 12 volts batteri, der findes en guide til det under Tips&Tricks her på siden.

Symptomerne på at den blot går ud når der gives gas tyder på falsk luft, med andre ord så er den utæt et eller andet sted, det kan være pakdåser, pakninger osv.

Tak for svar.

Jeg har godt læst, hvordan man kan tjekke selve chokeren, men hvordan tjekker man om den strøm, der kommer fra stikket til chokeren er korrekt? Altså det stik, som oprinder fra ledningsnettet?
Svar
#4
Benzin hane?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
(28-03-2016, 17:25)MSJ1982 Skrev: Benzin hane?

Hvordan tænker du, at den kunne være problemet? Den får i hvert fald rigeligt med benzin.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(28-03-2016, 17:22)Fjelle Skrev: Tak for svar.

Jeg har godt læst, hvordan man kan tjekke selve chokeren, men hvordan tjekker man om den strøm, der kommer fra stikket til chokeren er korrekt? Altså det stik, som oprinder fra ledningsnettet?

Det er AC, så det tjekkes med motoren startet. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
OK, ja det bliver svært, når jeg ikke kan få den startet helt.

Hvad skal strømmen måle derfra?
Svar
#8
(28-03-2016, 17:43)Fjelle Skrev: OK, ja det bliver svært, når jeg ikke kan få den startet helt.

Hvad skal strømmen måle derfra?

Der må jeg melde pas desværre, men chokeren giver næppe de problemer alene, da scooteren skulle kunne køre selvom chokeren aldrig slår fra.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(28-03-2016, 17:57)DarkSide Skrev: Der må jeg melde pas desværre, men chokeren giver næppe de problemer alene, da scooteren skulle kunne køre selvom chokeren aldrig slår fra.

Men er det ikke samme som på en Peugeot. Dvs. at chokeren netop skal have strøm for at nålen kan gå ned og lukke?

Hvis man f.eks bare hiver stikket af, så er chokeren aktiv hele tiden, og når den kort efter bliver varm, så drukner den?.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(28-03-2016, 18:35)barden Skrev: Men er det ikke samme som på en Peugeot. Dvs. at chokeren netop skal have strøm for at nålen kan gå ned og lukke?

Hvis man f.eks bare hiver stikket af, så er chokeren aktiv hele tiden, og når den kort efter bliver varm, så drukner den?.

Jo, det er det samme, fuld choker.

Men maskinen burde stadigt kunne køre, blot langt fra optimalt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
(28-03-2016, 18:37)DarkSide Skrev: Jo, det er det samme, fuld choker.

Men maskinen burde stadigt kunne køre, blot langt fra optimalt.

Okay. Smil

Svar
#12
Men er det ikke underligt, at den kan starte for en kort stund, når jeg tager chokeren af og sætter fingeren i hullet?
Svar


Forum spring: