Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco sprint kan ikke starte
#1
Jeg har et problem som jeg håber i guruer herinde kan hjælpe mig medSmil

Min Giantco Sprint 4 takter 2009 kan ikke starte. Jeg var på vej hjem da der kom en lyd ligesom hvis man trykker på el starteren under kørslen og motoren gik død. Efterfølgende kan jeg ikke starte den igen.!?

Jeg har skiftet tændrør og der er gnister. Variator, drivrem & kobling checket. Karburator renset med trykluft samt slanger fra og til karburator. Der er frisk olie på.

Nu til måske problemets kerne tror jeg! Jeg checkene ventilerne og fandt ud af de havde sat sig. Jeg indstillede dem og prøvede at starte uden held. Kiggede igen til dem og de havde sat sig igen.? Hvad kan dette skyldes? Det ser helt normalt ud og jeg har også hver gang sat hjulet rigtigt ud for "T"..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Er du 100% sikker på du har stillet ventiler korrekt ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
"Når 'T''mærket står ud for tappen i motorblokken, så skal de 2 mindste huller i knastakslen være plan med topstykket, og det store hul skal være i top."

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=4377

Svar
#4
Jeg er 100% på at jeg har stillet ventilerne rigtigt. Stiller dem på 1.0 stramt idet jeg ikke har et 0.8 søgeblad. Efter jeg stillet og prøver at starte kan jeg efterfølgende åbne ind til ventilerne og de har sat sig igen.. Indsugnings ventilen er løsnet og udsugnings ventilen sidder fast. Jeg sætter mærket "T" ud for stregen hver gang. Kan der være noget der farer rundt derinde eller hvad pokker kan det være. Jeg strammer selfølgelig ventilerne ordentligt.
Svar
#5
Forhåbentlig stiller du dem ikke 1 mm!, men 0.10mm.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ups. Det var 0.1 jeg menteFortvivlet
Svar
#7
(23-03-2016, 23:04)barden Skrev: Forhåbentlig stiller du dem ikke 1 mm!, men 0.10mm.

O,10 mm = 1,00 mm.
O,8 mm = 8 tiendedele af en mm.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#8
(24-03-2016, 07:22)Seudedk Skrev: Ups. Det var 0.1 jeg menteFortvivlet

Ville bare lige være sikker. Grin

Svar
#9
(24-03-2016, 10:02)Quiks Skrev: O,10 mm = 1,00 mm.
O,8 mm = 8 tiendedele af en mm.

Synes du selv regnestykket ser rigtigt ud? Rullende øjne

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(23-03-2016, 20:36)Seudedk Skrev: Jeg sætter mærket "T" ud for stregen hver gang. Kan der være noget der farer rundt derinde eller hvad pokker kan det være. Jeg strammer selfølgelig ventilerne ordentligt.

Når den står ud for "T" mærket, flugter de 2 små huller så med kanten, og det store hul opad?

[attachment=9478]

Svar
#11
Hey.

Tror jeg har fundet fejlen. Den nederste ventil i cylinderen. Der er pinden der holder fjederen knækket! Kan pinden der skiftes? Tror pinden går ind i topstykket..
Svar
#12
(24-03-2016, 10:02)Quiks Skrev: O,10 mm = 1,00 mm.
O,8 mm = 8 tiendedele af en mm.

Ikke for noget, men hvor katten har du da lært decimalregning henne?? Den skole må da godt nok have sovet i timen.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: