Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad er der galt?
#13
Så fik jeg skiftet spændingsregulator på dyret, og det hjalp ikke en dyt, så det var ikke problemet Smil

Ved nogen hvor mange watt der skal komme fra statoren? Jeg målte "hovedledningen" (den hvide) der kom derfra, og den gav 2,5V, lyder det korrekt, eller skal den gerne levere mere?

På forhånd tak.

Rehof
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(20-03-2016, 18:04)Rehof Skrev: Så fik jeg skiftet spændingsregulator på dyret, og det hjalp ikke en dyt, så det var ikke problemet Smil

Ved nogen hvor mange watt der skal komme fra statoren? Jeg målte "hovedledningen" (den hvide) der kom derfra, og den gav 2,5V, lyder det korrekt, eller skal den gerne levere mere?

På forhånd tak.

Rehof

Når alt elektrisk virker, er det ikke spændingsregulatoren, der er problemet. Det være en fejl i ledningerne til forlygten. Har du prøvet et andet batteri?? Statoren på Kymco, kan klare 144 watt´s belastning.
Ivecar plus 2023.
Svar
#15
Hej Jps.

Batteriet er fra sidste år, så der skulle den ikke ligge.
Ledningerne er tjekket, og ingen fejl at spore.
Men noget kunne måske tyde på at stator er problemet, når jeg kun får 2,5V fra den i tomgang, må håbe nogen ved om det er den jeg skal have skiftet, men mange tak for info Jps Smil

Rehof
Svar
#16
(20-03-2016, 18:59)Rehof Skrev: Hej Jps.

Batteriet er fra sidste år, så der skulle den ikke ligge.
Ledningerne er tjekket, og ingen fejl at spore.
Men noget kunne måske tyde på at stator er problemet, når jeg kun får 2,5V fra den i tomgang, må håbe nogen ved om det er den jeg skal have skiftet, men mange tak for info Jps Smil

Rehof

Beklager, at jeg ikke lige kan hjælpe med det problem.
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(20-03-2016, 18:04)Rehof Skrev: Så fik jeg skiftet spændingsregulator på dyret, og det hjalp ikke en dyt, så det var ikke problemet Smil

Ved nogen hvor mange watt der skal komme fra statoren? Jeg målte "hovedledningen" (den hvide) der kom derfra, og den gav 2,5V, lyder det korrekt, eller skal den gerne levere mere?

På forhånd tak.

Rehof

Lige hvad jeg kunne finde.

   
Pgo Big Max 50 reg 2011 43.400 km.
Pgo Big Max SP reg 2015 02.800 Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Nu spørger jeg måske dumt, men hvorfor er det Ohm og ikke volt/watt man skriver?
Kymco Super 8 2014. (29.000 km.)
VGA Mover 2016 (1.100 km)
Svar
#19
Batteriet står angivet som 3 ampere. Det vil jeg anbefale man skifter til et minimum 5 ampere. Desuden er det standard et syrebatteri, jeg foretrækker vedligeholdelsesfrie.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#20
Hej.

Tak for den svdk, den hjalp mig lidt videre i mit forsøg på at finde fejlen.

Jeg havde fat i en mekanikker lokalt på telefon, og han sagde jeg skulle måle spændingen på den hvide ledning (frakoblet regulatoren) der kom fra statoren, og den viste 23V i tomgang, og så var svaret, at statoren virker som den skal.
Så fortalte jeg ham at jeg i min iver var smuttet ud til Thansen for at købe en ny regulator, da jeg troede det var problemet, og der kunne jeg godt høre på ham i telefonen, at det ikke var det mest geniale jeg har lavet i mit liv.

De virker ganske enkelt ikke var hans svar, og hvad jeg skulle gøre med den, vil jeg være usagt her, hvis der skulle være uskyldige øre tilstede Smil

Så nu har jeg fået fat i en original Pgo som skulle lande i morgen, også håber vi på at det var regulatoren alligevel, som der var ryster der antydede til at starte med, ellers har jeg ingen anelse længere.

Men lige til sidst. Er der en i gruppen der har en Dr.Big lidt/meget adskilt, som har mulighed for at måle spændingen ved ledningerne ved fatningerne på forlygterne, for at være sikker på der skal være 12V ude i dem, når den er adskilt, og ikke at der sker en symbiose når man samler det hele igen, og vupsi er der 12V igen.

Ved godt det lyder lidt tosset, men så har jeg udelukket endnu en ide Smil

Og til K.Hansen: Mit batteri er et 9 amp vedligeholdelsefrit
Svar
#21
(21-03-2016, 16:53)Rehof Skrev: Hej.

Tak for den svdk, den hjalp mig lidt videre i mit forsøg på at finde fejlen.

Jeg havde fat i en mekanikker lokalt på telefon, og han sagde jeg skulle måle spændingen på den hvide ledning (frakoblet regulatoren) der kom fra statoren, og den viste 23V i tomgang, og så var svaret, at statoren virker som den skal.
Så fortalte jeg ham at jeg i min iver var smuttet ud til Thansen for at købe en ny regulator, da jeg troede det var problemet, og der kunne jeg godt høre på ham i telefonen, at det ikke var det mest geniale jeg har lavet i mit liv.

De virker ganske enkelt ikke var hans svar, og hvad jeg skulle gøre med den, vil jeg være usagt her, hvis der skulle være uskyldige øre tilstede :-)

Så nu har jeg fået fat i en original Pgo som skulle lande i morgen, også håber vi på at det var regulatoren alligevel, som der var ryster der antydede til at starte med, ellers har jeg ingen anelse længere.

Men lige til sidst. Er der en i gruppen der har en Dr.Big lidt/meget adskilt, som har mulighed for at måle spændingen ved ledningerne ved fatningerne på forlygterne, for at være sikker på der skal være 12V ude i dem, når den er adskilt, og ikke at der sker en symbiose når man samler det hele igen, og vupsi er der 12V igen.

Ved godt det lyder lidt tosset, men så har jeg udelukket endnu en ide Smil

Og til K.Hansen: Mit batteri er et 9 amp vedligeholdelsefrit

Så er det ikke der problemet er Blink med øjet Nu ved jeg ikke hvor gammel din Big er, min er fra 2015, og det viste sig der var en fabriksfejl på den, nemlig 3 brud på ledningsnettet, som mekkeren sagde var fordi ledningerne var for hårdt spændt sammen. Kunne måske være en ide at tjekke det også?
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Hej svdk.

Min er en gammel sag fra 2006, men kun kørt 3000 km. Men nu ser vi lige hvad der sker med den nye regulator, eller hiver jeg jeg alt plastdele af ved styret, og tager en ledning af gangen og måler igennem, så må den da overgi` sig til sidst Smil

Rehof
Svar
#23
(22-03-2016, 08:58)Rehof Skrev: Hej svdk.

Min er en gammel sag fra 2006, men kun kørt 3000 km. Men nu ser vi lige hvad der sker med den nye regulator, eller hiver jeg jeg alt plastdele af ved styret, og tager en ledning af gangen og måler igennem, så må den da overgi` sig til sidst Smil

Rehof

Var nu mig der spurgte Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#24
Hejsa.

Det ser ud til at vi fandt fejlen. Jeg skiftede tilbage til 12/18w pære af ordenlig kvalitet, og nu ser lyset igen ok ud.

Et af problemerne var dog, at jeg målte så lidt spænding ved lygterne, og kunne ikke regne ud hvorfor, indtil en klog mand jeg kender spurgte mig om jeg måler i vekselstrøm, eller jævnstrøm?

Og da jeg altid måler i jævnstrøm, regnede jeg med at jeg oxo skulle gøre det her. Men der fortalte han mig at det ikke var sikker at det var sådan med lygter/lys på en scooter fra Asien.

Og pudsig nok, slår jeg multimeteren må vekselstrøm ved lygterne viser den 12v, og ved jævnstrøm viser den 1 - 1,5v

Bare til oplysning hvis nogen på et tidspunkt skulle have samme problem, og bliver total arrige og forvirret.

Men tak for hjælpen af forskellige her i gruppen.

Rehof
Svar


Forum spring: