This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.
Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sym orbit 2, batteri eller starterkontakt?
Min scooter vil ikke gå ordentligt igang. Når jeg bruger startkontakten vil den ikke rigtig få fat. Jeg har fundet et "magisk" punkt, hvor den som regel gik igang, men nu vil den ikke rigtig det mere hellere. Jeg har nul erfaring med rep af scootere osv, så jeg er på bar bund og tænker det nok er der problemet ligger, eller at det er batteriet der er flad? Skal man skifte batteri på scootere indimellem? Og hvis det er startkontakten eller batteriet det er galt med, er de relativt nemme selv at skifte? Mange tak på forhånd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Batteriet på en scooter holder etter min erfaring 1-3 år. Det er nemt at skifte.
Svar
Hvis starter motoren løber hurtigt rundt, men bare ikke tager benzinmotoren med, så er det starter gearet, der er slidt.
Hvis starter motoren knapt kan slæbe sig i gang, så er det batteriet, der er fladt.
Hvis det hele lyder som normalt, men benzinmotoren bare ikke vil i gang, så er det tændingen, der er slidt.
Svar

Forum spring: