Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
Hej.
Har fået en Gilera Stalker, en af de ældre tror den er fra 2002, har sat helt nyt batteri på, men efter en uge var den tom, scooteren lader slet ikke op. Er der nogle nemme ting man kan tjekke først? Og min benzin måler begyndte at stå tændt hele tiden sidste uge, uanset om den er slukket og med rat lås. Meget underligt synes jeg.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Spændingsregulator popper lige op i mit hoved.
Nu er det jo ikke en en Peugeot, men der løber ladestrømmen gennem spændingsregulatoren.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Her er et diagram til hjælp.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
Tak Darkside Vil kigge på diagrammet, har aldrig været god til det, men kan da allerede se hvor en del er.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
Hej
Er der nogen herinde der kender Gilera Stalker, kan ikke finde tomgangsskruen, eller tror måske jeg har fundet den, åbnede en dæksel under sædet, men kan slet ikke komme til den, skal man have sidde skjoldene af? Tog også luftfilteret af men der kunne jeg hellere ikke nå skruen
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Hvordan gik det så med batteriet?
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
09-03-2016, 21:34
(Dette opslag var sidst ændret: 09-03-2016, 21:34 af larsskive.)
Har stadig ikke fundet fejlen, er ikke en super scooter mand, men den havde stået stille længe da jeg fik den, men har da skiftet tændrør, gearolie, sat spejle på og ny glas til blinklyset, og fået den pudset godt op og renst for rust Angående batteriet tog jeg den af, ladet den op og satte på igen, har en anden jeg så kan bytte med, indtil jeg finder fejlen.
Nu er det mest den tomgangsskrue, da den tager meget gas når den holder i tomgang.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(09-03-2016, 21:34)larsskive Skrev: Nu er det mest den tomgangsskrue, da den tager meget gas når den holder i tomgang.
Tjek også at gaskablet bevæger sig som det skal, på en Stalker er det 2 delt, det kan godt lave en del ballede, især på denne tid af året.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
Åh det er en af dem der er to delt, men vil da lige tjekke det.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Ang batteriet, så ville jeg lige prøve at udmåle statoren, den er en kendt svaghed på de Piaggio/Gilera maskiner.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
Tak for svaret, det vil jeg se om jeg kan få gjort. Ved du om man skal have sideskjoldene af, for at komme ind til tomgangsskruen? Har fundet en lem under sædet, men derfra kan jeg ikke nå skruen. Hellere ikke da jeg tog luftfilteret af kunne jeg nå den.
Lige nu køre den nok 15 i timen når den er i tomgang, men når jeg bremser ned, er det som om den går lidt ned i tomgang og bliver der, dog er den stadig høj.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
|